ویتالیک بوترین یک پیشنهاد بهبود اتریوم (EIP) جدید را مطرح کرد

اتریوم
  • زمان مطالعه: 3دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 196 نفر

ویتالیک بوترین، یکی از بنیان‌گذاران اتریوم، به همراه همکارانش، پیشنهاد جدیدی برای بهبود قابلیت «انتزاع حساب» (account abstraction) در شبکه اتریوم ارائه کرده است.

پیشنهاد جایگزین برای بهبود تجرید حساب در اتریوم

ویتالیک بوترین، به همراه سم ویلسون، آنسگار دیتریش و مت گارنت، پیشنهاد بهبود اتریوم (EIP) شماره ۷۷۰۲ را به عنوان جایگزینی برای EIP-3074 ارائه کرده‌اند. هدف این پیشنهاد، ارتقای قابلیت «انتزاع حساب» در شبکه اتریوم است.

EIP-7702 چه کاری انجام می‌دهد؟

EIP-7702 نوع جدیدی از تراکنش را پیشنهاد می‌کند که به حساب‌های مالکیت‌یافته‌ی خارجی (EOA)، همان آدرس‌های عادی حساب‌های اتریوم، این امکان را می‌دهد تا به طور موقت در طول یک تراکنش، به عنوان کیف‌پول‌های مبتنی بر قرارداد هوشمند عمل کنند و سپس به حالت اولیه خود بازگردند.

مزایای EIP-7702 نسبت به EIP-3074

ایمنی کوانتومی (Quantum Resistance): همانطور که هایدن آدامز، بنیان‌گذار یونی‌سواپ اشاره کرده، EIP-7702 در مقایسه با EIP-3074، که قبلاً برای به‌روزرسانی Pectra در نظر گرفته شده بود، دارای امنیت در برابر رایانه‌های کوانتومی است.

سازگاری بهتر با ERC-4337: به گفته توسعه دهندگان اتریوم EIP-7702 سازگاری بهتری با ERC-4337 دارد. این استاندارد گسترده‌تر برای کیف‌پول‌های مبتنی بر قرارداد هوشمند در نظر گرفته می‌شود که به عنوان «حالت نهایی تجرید حساب» شناخته می‌شود.
با این پیشنهاد جدید، به نظر می‌رسد تیم توسعه اتریوم در حال تلاش برای بهبود قابلیت تجرید حساب در شبکه خود و حرکت به سمت راه‌حل‌های امن‌تر و سازگارتر با استانداردهای دیگر است.

مفهوم انتزاع حساب

انتزاع حساب مفهومی در علوم کامپیوتر و فناوری بلاکچین است که فرآیند تعامل با شبکه بلاکچین را ساده می کند. اساساً به کاربران اجازه می‌دهد تا با استفاده از قراردادهای هوشمند بدون نیاز به مدیریت یا آگاهی از جزئیات خاص حساب مانند آدرس‌ها یا موجودی، با بلاکچین تعامل کنند. در اصل، انتزاع حساب، تعامل بین کاربران و بلاکچین را ساده و ساده‌تر می‌کند و توسعه و استفاده از برنامه‌های غیرمتمرکز (dApps) و قراردادهای هوشمند را آسان‌تر می‌کند. پیچیدگی های مدیریت حساب را از بین می برد و به کاربران اجازه می دهد بر روی عملکرد و منطق برنامه‌های خود تمرکز کنند.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx