اتهام پولشویی به صرافی WazirX در هند

صرافی WazirX
  • زمان مطالعه: دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 476 نفر

اتهام پولشویی به صرافی WazirX متعلق به بایینس در هند

صرافی WazirX  مستقر در هند، که به عنوان یک شرکت تابعه مستقل بایننس فعالیت می کند، ظاهراً مقررات قانون مدیریت ارز هند را نقض کرده است.

پانکاج چادهاری وزیر دارایی این کشور به رسانه‌های محلی گفت که اداره اجراییات هند در حال تحقیق در مورد صرافی WazirX است تا مشخص کند که آیا این شرکت از طریق پلتفرم خود ۲۷۹۰ کرور روپیه هند (بیش از ۳۵۰ میلیون دلار) را پولشویی کرده است یا خیر.

این صرافی که به عنوان یک زیرمجموعه مستقل بایننس فعالیت می‌کند، پس از بررسی‌ها مشخص شد که دارایی های دیجیتال به ارزش تقریباً ۳۵۰ میلیون دلار به کیف‌پول‌های ناشناخته منتقل شده‌اند. این کار صرافی ظاهراً مفاد قانون مدیریت ارز هند(FEMA)  را نقض کرده است.

رگولاتور در حال بررسی در دو مورد مرتبط با تخلفات مرتبط با ارزهای دیجیتال است. در یکی از موارد، گفته می‌شود که صرافی WazirX از زیرساخت بایننس برای انجام تراکنش‌هایی استفاده کرده است که «در بلاک‌چین‌ها ثبت نشده‌اند و در نتیجه پنهان شده‌اند».

چادهاری در ادامه خواستار همکاری جهانی در تنظیم مقررات ارزهای دیجیتال شد. او گفت:

هر چارچوب سیاستی در مورد ارزهای دیجیتال تنها پس از همکاری بین المللی قابل توجه در ارزیابی خطرات و منافع و تکامل طبقه بندی و استانداردهای مشترک می تواند موثر باشد.

صرافیWazirX  و رگولاتورهای هندی

صرافی WazirX  در سال ۲۰۱۹ توسط Binance خریداری شد. اما در بسیاری از موارد به دلیل عدم رعایت دستورالعمل‌های مبادلات خارجی و پولشویی مورد توجه رگولاتورهای هندی قرار گرفته است.

در ژوئن ۲۰۲۱، صرافی WazirX  به اتهام پولشویی تراکنش های غیرقانونی فرامرزی; به ارزش ۲۷.۹۰ میلیارد روپیه (۳۸۱.۹۳ میلیون دلار) تحت بازرسی قرار گرفت. طبق تحقیقات به عمل آمده، اتباع چینی پس از تبدیل دارایی ها به  تتر; آن ها از طریق صرافی WazirX  نقد کردند.

نیشال شتی و سیدارت منون، بنیانگذاران صرافی WazirX، از صرافی دفاع کردند. آن ها معتقدند که تمام فعالیت های این صرافی قانونی است.

Business Today پیشتر گزارش داده بود که با تشدید مقررات ارزهای دیجیتال در هند; بنیانگذاران صرافی WazirX به دبی نقل مکان کرده اند.

جبهه هند در مقابل ارزهای دیجیتال

اولین تلاش هند برای ممنوعیت ارزهای دیجیتال در آوریل ۲۰۱۸ به دلیل خطرات مرتبط با “حمایت از مصرف کننده، یکپارچگی بازار و پولشویی” بود. با این حال، این تصمیم با حکم دادگاه عالی در مارس ۲۰۲۰ لغو شد.

اما در ماه ژوئیه، دولت با اعمال مالیات ۳۰ درصدی بر عایدی درآمد; یک مانع دیگر را در مقابل کاربران ارزهای دیجیتال قرار داد. با اعلام این قانون حجم معاملات در صرافی ها به طور قابل توجهی کاهش یافت; و صرافی WazirX  گزارش داد که تا ۳۰ حجم معاملات نسبت به سال قبل حدود ۷۴ درصد کاهش یافت.

یک نظرسنجی توسط صرافی WaxirX و Zebpay نشان داد که; ۸۳٪ از معامله گران ارزهای دیجیتال به دلیل اقدامات مالیاتی سخت، گیرانه تعداد معاملات خود را کاهش داده اند.

با وجود درخواست‌های زیاد کاربران برای کاهش مالیات، وزیر دارایی پانکاج چادهاری اظهار داشت; که سیاست مالیاتی به همین صورت باقی خواهند باقی خواهد ماند. زیرا بانک مرکزی هند (RBI) به دنبال استفاده از آن به عنوان اقدامی برای منصرف کردن کاربران از مشارکت در معاملات پر ریسک است.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx