توکن سوزی بایننس کوین چیست و چگونه کار می کند؟

توکن سوزی خودکار بایننس کوین
  • زمان مطالعه: 14دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 628 نفر

توکن سوزی خودکار بایننس کوین چیست و چگونه کار می کند؟

بایننس کوین و نقش آن در اکوسیستم بلاک چین

قبل از این که با توکن سوزی بایننس کوین و نحوه کار آن آشنا شویم به معرفی کوتاهی از بایننس کوین می پردازیم. بایننس کوین، ارز دیجیتال بومی اکوسیستم بایننس است. بایننس کوین که در سال ۲۰۱۷ راه اندازی شد، در ابتدا به عنوان یک توکن ERC-20 روی بلاکچین اتریوم با مجموع عرضه ۲۰۰ میلیونی ارائه شد. در سال ۲۰۱۹، بایننس شبکه اصلی خود را راه اندازی کرد و تمام توکن های بایننس کوین را به زنجیره BNB منتقل کرد.

زنجیره BNB از دو بلاک چین تشکیل شده است که هر دو توسط BNB تغذیه می شوند:

BNB Beacon Chain: که قبلاً بایننس چین نامیده می شد، این بلاک چین عملکردهای حاکمیتی زنجیره BNB مانند رای دادن و استیکینگ را انجام می دهد.

بایننس اسمارت چین (BSC): این بلاکچین زمانی که به عنوان بایننس اسمارت چین شناخته می شد، از ماشین مجازی اتریوم برای پشتیبانی از قراردادهای هوشمند استفاده می کند و کاملاً با ابزارها و برنامه های غیرمتمرکز اتریوم (DApps) سازگار است.

سکه بومی بایننس اکنون بخشی ضروری از اکوسیستم بایننس است. شبکه بایننس از آن برای تقویت عملیات صرافی‌های بایینس و Binance.US، از جمله سایر برنامه‌های کاربردی ساخته شده در زنجیره BNB، مانند:

پنکیک سواپ

بی سواپ

ایپ سواپ

DEX Finance

Open Leverage

اینها تنها تعدادی از بسیاری از برنامه های غیرمتمرکز (dApps) ساخته شده بر روی بلاکچین BNB هستند. بایننس همچنین بزرگترین صرافی ارزهای دیجیتال از نظر حجم معاملات است و یکی از محبوب ترین صرافی ها در جهان است.

توکن سوزی چیست؟

توکن سوزی زمانی است که یک پروژه ارز دیجیتال برخی از سکه های خود را نابود می کند. اغلب برای کاهش عرضه در گردش و افزایش ارزش سکه های باقی مانده. سکه ها با یک کلید خصوصی ناشناخته به یک کیف پول کریپتو غیرقابل دسترس فرستاده می شوند، به این معنی که این سکه ها هرگز نمی توانند دوباره خرج شوند.

توکن سوزی اغلب به صورت سه ماهه یا شش ماهه انجام می شود. به عنوان مثال، بایننس متعهد شده است که سکه های بایننس کوین را هر سه ماه یک بار تا زمانی که ۱۰۰ میلیون بایننس کوین از بین برود، بسوزاند. این باعث می شود که عرضه کل ۱۰۰ میلیونی بایننس کوین در همین مقدار باقی بماند.

بلاکچین ها و پروتکل های رمزنگاری به چند دلیل، توکن سوزی را به صورت دوره ای انجام می دهند، از جمله:

  • کاهش سکه های در گردش و افزایش قیمت سکه های باقی مانده
  • از بین بردن توکن هایی که دیگر به آن ها نیازی نیست
  • برای نشان دادن حسن نیت و عمل کردن به نقشه راه پروژه
  • برای مقابله با تورم آن توکن
  • برای تولید بلوک های جدید در شبکه هایی که از اثبات توکن سوزی برای بلوک‌های جدید استفاده می‌کنند
  • توکن سوزی بایننس کوین چگونه است؟

مکانیسم توکن سوزی بایننس کوین در زیر توضیح داده شده است:

مکانیسم سوزاندن در زمان واقعی  (BEP-95)

اولین مورد مکانیسم توکن سوزی بایننس (BEP)-95 است. از طریق مکانیسم BEP-95، بایننس کوین بلافاصله از هزینه های تراکنش صرف شده در بایننس اسمارت چین را می سوزاند. از زمان ارتقاء زنجیره هوشمند BNB در سال ۲۰۲۱، مکانیسمBEP-95  به سوزاندن روزانه حدود ۸۶۰ بایننس کوین ادامه داده است. چانگ پنگ ژائو، مدیر عامل بایننس، BEP-95 را برای سرعت بخشیدن به نرخ توکن سوزی بایننس کوین اجرا کرد. مکانیسم توکن سوزی BEP-95 با سوزاندن بخشی از هزینه های تراکنشجمع آوری شده توسط اعتبار سنجی هر بلوک، جریان ثابتی از بایننس کوین را برای سوزاندن فراهم می کند.

مکانیسمBEP-95  کاملاً به شبکه بایننس اسمارت چین وابسته است، بنابراین پس از رسیدن به هدف ۱۰۰ میلیون توکن سوزانده شده، به توکن سوزس بایننس کوین ادامه خواهد داد. پیشرفت توکن سوزی BEP-95 را می توان از طریق ربات BNB Burns Tracker در توییتر ردیابی کرد:

ربات توئیتری ردیاب توکن سوزی بایننس کوین

                                                       ربات توئیتری ردیاب توکن سوزی بایننس کوین

توکن سوزی خودکار سه ماهه

روش دوم، سوزاندن سه ماهه برنامه ریزی شده توسط بایننس است. در این توکن سوزی ها مقدار مشخصی BNB از بازار آزاد بازخرید شده و معدوم می شود. اولین توکن سوزی در اکتبر ۲۰۱۷ انجام شد و ۹۸۶۰۰۰ بایننس کوین سوزانده شد. توکن سوزی های سه ماهه با استفاده از سود بایننس انجام می شود و از قبل اعلام می شود. مقدار خاصی از بایننس کوین که باید سوزانده شود بر اساس چندین عامل از جمله سودآوری کلی، عرضه در گردش بایننس کوین و تعداد بلوک های تولید شده در هر سه ماهه است. از آخرین توکن سوزی بایننس در آوریل ۲۰۲۲، در مجموع ۱,۸۳۹,۷۸۶.۲۶۱ بایننس کوین سوزانده شده است:

توکن سوزی خودکار سه ماهه بایننس کوین

توکن سوزی خودکار بایننس کوین چیست؟

توکن سوزی خودکار بایننس کوین در کنار راه اندازی و تغییر نام تجاری بایننس چین و زنجیره هوشمند بایننس روی زنجیره BNB ایجاد شد. به گفته بایننس، مکانیزم سوزاندن خودکار برای به حداکثر رساندن ارزش توکن بایننس کوین و ارائه یک برنامه رشد بلندمدت پایدار و ایمن برای اکوسیستم بایننس کوین طراحی شده است. بایننس بر اساس حجم معاملات بایننس کوین در صرافی خود، توکن سوزی های سه ماهه بایننس کوین را انجام می دهد. با این حال، توکن سوزی های سه ماهه با توکن سوزی خودکار بایننس در دسامبر ۲۰۲۱ جایگزین شد. توکن سوزی خودکار هنوز به صورت فصلی انجام می شود، اما دیگر صرفاً بر اساس حجم معاملات در بایننس نیست.

مکانیسم توکن سوزی خودکار BNB برای تنظیم مقدار بایننس کوینی که باید سوزانده شود به دو عامل زیر وابسته است:

  • قیمت بایننس کوین
  • تعداد بلوک های تولید شده در بایننس اسمارت چین در هر سه ماهه

به گفته بایننس، مکانیسم های جدید توکن سوزی BNB شفافیت بهتری را ارائه می دهند و نسبت به روش توکن سوزی سه ماهه قبلی قابل پیش بینی تر هستند. به گفته تیم بایننس، مکانیسم جدید سوزاندن خودکار به تثبیت قیمت بایننس کوین و محافظت از آن در برابر نوسانات بزرگ کمک می کند.

توکن سوزی خودکار بایننس کوین چگونه کار می کند؟

از دیدگاه فنی، توکن سوزی خودکار بایننس کوین از اطلاعات روی زنجیره هوشمند BNB برای محاسبه مقدار بایننس کوین استفاده می کند. مقدار توکن سوزی نیز تحت تأثیر دینامیک عرضه و تقاضا است، به این معنی که وقتی قیمت BNB کاهش می یابد، نرخ توکن سوزی افزایش می یابد. همانطور که قبلا ذکر شد، توکن سوزی ارزش یک ارز دیجیتال را افزایش می دهد. توکن سوزی خودکار بایننس کوین طوری طراحی شده بود که مستقل از حجم معاملات بایننس کوین در بایننس (که قبلا تنها مبنای آن بود) باقی بماند. این برای اطمینان به جامعه بایننس کوین است که فرآیند قابل تأیید، عینی و شفاف است. هدف این است که توکن سوزی را زمانی که توکن ها به ۱۰۰ میلیون برسند ادامه یابد. با استفاده از فرمول زیر این کار را به صورت خودکار انجام خواهد شد:

فرمول محسابه مقدار BNB که باید سوزانده شود

                                                               فرمول محسابه مقدار BNB که باید سوزانده شود

در معادله بالا، B نشان دهنده مقدار کل BNB برای سوزاندن و N نشان دهنده تعداد بلوک های تولید شده در زنجیره هوشمند BNB در طول سه ماهه است. میانگین زمان بلوک ۳ ثانیه است که مقدار تقریبی بلوک های تولید شده در ساعت را ۱۲۰۰ بلوک تنظیم می کند. یک محاسبه استاندارد مقدار N را تقریباً ۲۵۹۲۰۰۰ بلوک به دست می‌دهد. این مقدار ممکن است بسته به اینکه دقیقاً چند روز در ماه در طول یک سه ماهه خاص وجود دارد، نوسان داشته باشد.

P برای میانگین قیمت BNB در آن زمان است. میانگین قیمت در محدوده ۱۰٪ تا ۲۰٪ در روز در نوسان است، و مقدار متوسط ​​با گرفتن نمونه بر اساس یک ارائه دهنده اوراکل پذیرفته شده، مانند چین لینک، برای بایننس اسمارت چین تعیین می شود. این کار معمولاً هر ۱۰۰۰۰ بلوک انجام می شود و تولید آن حدود ۸.۳ ساعت طول می کشد.

K در ابتدا روی ۱۰۰۰ تنظیم شده است و یک لنگر قیمت ثابت است. ارزش آن در معرض تغییر است و تا حد زیادی به جامعه بایننس اسمارت چین بستگی دارد. اعضا می توانند پیشنهاد BEP را ارسال کنند و همچنین برای به روز رسانی این مقدار رای بدهند.

توکن سوزی سه ماهه بایننس کوین

مکانیسم توکن سوزی سه ماهه قدیمی تبدیل به توکن سوزی خودکار سه ماهه شد. توکن سوزی خودکار به همان هدف می رسد اما کارآمدتر و شفاف تر است. نمودار زیر میزان پیش‌بینی شده سه‌ماهه توکن سوزی خودکار بایننس کوین را برای انواع قیمت‌های متوسط ​​BNB نشان می‌دهد:

رابطه قیمت با مقدار BNB مورد انتظار برای سوزانده شدن

                                                                   فرمول محاسبه مقدار BNB که باید سوزانده شود

چگونه تاریخچه توکن سوزی خودکار بایننس کوین را بررسی کنیم؟

تاریخچه توکن سوزی خودکار BNB قابل ردیابی است. وب سایت یک رکورد از تمام توکن سوزی‌های قبلی از جمله جزئیات هر توکن سوزی را نگه می دارد:

تاریخچه توکن سوزی های BNB

                                                                       تاریخچه توکن سوزی های BNB

برای مثال، اگر روی آخرین توکن سوزی یعنی توکن سوزی شماره ۲۱ کلیک کنیم، می‌توانیم جزئیات زیر را ببینیم:

جزئیات توکن سوزی شماره 21 ام بایننس کوین

خب تا الان چقدر بایننس کوین سوزانده شده است؟ تا به امروز، کل بایننس کوین سوزانده شده ۴۲,۰۲۸,۴۹۹.۲۸ است. به ازای داده های قیمت فعلی، این مقدار معادل ۱۳,۰۷۰,۳۰۴,۹۱۷.۰۳ دلار است. همچنین می توانید مقادیر و جزئیات مربوط به رویدادهای توکن سوزی بایننس کوین را دنبال کنید.

توکن سوزی بعدی BNB چه زمانی است؟

آخرین توکن سوزی بایننس کوین در ۱۳ اکتبر ۲۰۲۲ اتفاق افتاد و ۲,۰۶۰,۳۱۹.۱۷ بایننس کوین یا ۶۴۰,۷۵۹,۲۰۹ دلار را از طریق توکن سوزی خودکار نابود کرد. هنوز تاریخ مشخصی برای توکن سوزی بیستم و دوم مشخص نشده است، اما انتظار می‌رود که این اتفاق بین ۱۶ تا ۲۰ ژانویه ۲۰۲۳ انجام شود. به طور معمول، چانگ پنگ ژائو، مدیر عامل بایننس، تاریخ‌های توکن سوزی بایننس کوین را در توییتر اعلام می‌کند.

برای مطالعه اخبار مرتبط با رمزارزها در ایران و جهان، وبلاگ و کانال خبری ما را دنبال کنید.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx