تتر (USDT) و خطرات آن

خطرات تتر
  • زمان مطالعه: 9دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 659 نفر

تتر (USDT) چیست؟

تتر (USDT) یک استیبل کوین است که نوعی ارز دیجیتال است که به طور فعال برای پایدار نگه داشتن ارزش خود از طریق مکانیسم های بازار کار می کند. سرمایه‌گذارانی که می‌خواهند در برابر نوسانات ذاتی سرمایه‌گذاری‌های ارزهای دیجیتال خود محافظت کنند و در عین حال ارزش خود را در بازار کریپتو حفظ کنند و آماده استفاده بدون دردسر هستند، استفاده می‌شود.

تتر یک استیبل کوین با وثیقه فیات است که نوعی از استیبل کوین است که توسط یک ارز فیات مانند  دلار آمریکا، دلار کانادا، دلار استرالیا یا حتی ین ژاپن پشتیبانی می شود. USDT برای پر کردن شکاف بین ارزهای فیات و دارایی‌های بلاکچین ایجاد شد و در عین حال شفافیت، ثبات و کارمزدهای پایین را برای کاربران USDT ارائه کرد. USDT در برابر دلار آمریکا با نسبت ۱:۱ پیوند خورده است. هیچ تضمینی از سوی شرکت تتر برای هرگونه حق بازخرید یا مبادله تتر با دلار آمریکل وجود ندارد. USDTرا نمی توان مستقیماً با دلار آمریکا از طریق شرکت تتر مبادله کرد.

USDT چگونه کار می کند؟

هر تتر (USDT) صادر شده توسط دارایی به ارزش یک دلار آمریکا پشتیبانی می شود.  همه تترها در ابتدا بر روی بلاکچین بیت کوین از طریق پروتکل Omni Layer صادر می شد، اما اکنون می توان آن را بر روی هر زنجیره ای که USDTدر حال حاضر پشتیبانی می کند صادر کرد. هنگامی که یک تتر (یک واحد USDT) صادر شد، می توان آن را مانند هر ارز یا توکن دیگری در زنجیره ای که بر روی آن صادر شده است استفاده کرد. تتر در حال حاضر از بلاک چین های بیت کوین، اتریوم، ایاس، ترون، الگوروند و شبکه OMG پشتیبانی می کند.

USDT از اثبات دارایی (Proof Of Reserves) استفاده می کند، به این معنی که در هر زمانی ذخایر آنها برابر یا بیشتر از تعداد تتر در گردش خواهد بود. این را می توان از طریق وب سایت آنها تأیید کرد.

تاریخچه USDT

تتر (USDT) در ابتدا در ۶ اکتبر ۲۰۱۴ با نام Realcoin توسط براک پیرس، ریو کالینز و کریگ سلرز (عضو بنیاد Omni) راه اندازی شد. این به آنها اجازه داد USDTرا بر روی پروتکل Omni بسازند که کاربران را قادر می‌سازد تا دارایی‌ها و ارزهای مبتنی بر قراردادهای هوشمند را در بلاکچین بیت کوین ایجاد و معامله کنند. در ۲۰ نوامبر ۲۰۱۴، ریو کالینز، مدیرعامل تتر اعلام کرد که نام توکن آنها، ریل کوین، به تتر (USDT) تغییر خواهد کرد.

تاریخچه جنجالی USDT با عرضه آن به بازار آغاز می شود. در ژانویه ۲۰۱۵، صرافی بیت فینکس اجازه داد USDT را برای اولین بار در پلتفرم مبادلات خود معامله کند. حجم USDT به سرعت در شبکه بلاکچین افزایش یافت و تراکنش‌های دلار آمریکا از طریق بانک‌های تایوانی انجام می‌شد که سپس تراکنش‌ها را به Wells Fargo منتقل می‌کردند. این امر تا سال ۲۰۱۷ ادامه یافت.

در ۱۸ آوریل ۲۰۱۷، نقل و انتقالات بین المللی تتر توسط بانک های ایالات متحده مسدود شد. عدم شفافیت منجر به این کار شد و در طول این رویدادها و به دنبال آن افشاگری هایی مانند Paradise Papers در بحبوحه اتهامات دستکاری بازار باعث شد بسیاری از کاربران حدس بزنند که آیا ذخایر ارز USDT واقعا وجود دارد یا اینکه چقدر احتمال دارد کل این استیبل کوین از بین برود. این موضوع در سال ۲۰۱۷ زمانی که برداشت ها به طور موقت به حالت تعلیق درآمدند تشدید شد. این رویدادهای خبری باعث نوسانات شدید برای دارندگان USDT شد.

از ژانویه ۲۰۱۷، مقدار تتر (USDT) معوق از ۱۰ میلیون دلار به تقریباً ۲.۸ میلیارد دلار در سپتامبر ۲۰۱۸ افزایش یافت. در آوریل ۲۰۱۹ شکایتی از دادستان کل نیویورک لتیتیا جیمز دنبال شد که صرافی بیتفینیکس و تتر را متهم به سوء استفاده کرد. صرافی بیتفینیکس و تتر توافق کردند که در سال ۲۰۲۱ جریمه ۱۸.۵ میلیون دلاری بپردازند. تتر همچنان مرکز گمانه زنی ها در بازارهای ارزهای دیجیتال و شبکه های بلاکچین است و بسیاری از کاربران در نقدینگی و ثبات آنها تردید دارند.

مزایای تتر

تتر (USDT) برای سال‌ها پذیرفته شده و مورد استفاده قرار گرفته است و مشروعیت دارد، اگرچه اغلب به چالش کشیده می‌شود، اما پروژه‌های کمی می‌توانند با آن رقابت کنند. این به طور گسترده توسط بسیاری از فروشندگان و پروتکل های موجود در اکوسیستم بلاکچین به عنوان روش پرداخت و وسیله مبادله پذیرفته شده است. با توجه به ذخایر بزرگ USDT، از خطرات بازار مانند رویدادهای Black Swan  (رویداد قو سیاه یا Black Swan  یک رویداد کاملاً غیرمنتظره که اغلب از نظر مالی ویرانگر است و همچنین می تواند در زمینه مثبت استفاده شود) رنج نمی برد.  USDT همچنین از تجملات مشابه سایر توکن‌های ارزهای دیجیتال در شبکه، معاملات همتا به همتا و سیستم امنیت اثبات کار و اثبات سهام برخوردار است که آن را به یک پوشش مطلوب برای معامله‌گران و کاربران تبدیل می‌کند.

نقش USDT فراهم کردن نقدینگی و محافظت در برابر نوسانات بازار است زیرا عملا قیمت آن افزایش یا کاهش نمی یابد. ارزش تتر (USDT)  کاملاً به ذخایر شرکت تتر بستگی دارد. تا زمانی که تتر پشتوانه ۱:۱ باشد، تتر ۱ دلار آمریکا ارزش خواهد داشت.

چند سکه تتر (USDT) در گردش است؟

تتر (USDT) دارای عرضه در گردش ۶۵,۳۶۲,۱۶۹,۳۵۲ توکن USDT است. این عرضه ممکن است با توجه به تقاضا و نقدینگی فعلی بازار افزایش یا کاهش یابد. توکن های USDT را می توان در بازار ثانویه یا صرافی ها مانند صرافی ارزینجا خریداری کرد.

امنیت شبکه تتر

در حال حاضر، توکن USDT را می توان در چندین شبکه ارز دیجیتال صادر کرد: بیت کوین، اتریوم، ایاس، ترون، الگوروند و شبکه OMG. از آنجایی که قراردادها و توکن‌های هوشمند در این شبکه‌های بلاکچین میزبانی می‌شوند، امنیت پایه نیز توسط نودها و استخراج‌کنندگانی که این شبکه‌ها را با استفاده از مکانیسم اثبات کار یا از مکانیسم اثبات سهام امن نگه می‌دارند، کنترل می‌شود. این پلتفرم‌ها ممیزی‌های منظم را انجام می‌دهند تا اطمینان حاصل کنند که کد به‌روز، ایمن و مطابق با چهارچوب های فعلی است و تتر همچنین تضمین می‌کند که USDT با هر شبکه ای مطابقت دارد.

برای مطالعه اخبار مرتبط با رمزارزها در ایران و جهان، وبلاگ و کانال خبری ما را دنبال کنید.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx