آیا «اثر سپتامبر» امسال بر قیمت بیت کوین تأثیر خواهد گذاشت؟

انتشار 2 هفته قبل
آنچه می‌خوانید...

«اثر سپتامبر» در بازارهای مالی، به ویژه بازار ارزهای دیجیتال، به عنوان یک دوره با عملکرد ضعیف شناخته می‌شود. این پدیده نشان می‌دهد که به‌طور تاریخی، ماه سپتامبر برای سرمایه‌گذاران، از جمله دارندگان بیت کوین، ماه چندان خوش‌یمنی نبوده است. بیت کوین، به عنوان بزرگ‌ترین و شناخته‌شده‌ترین ارز دیجیتال، نیز از این قاعده مستثنی نیست. […]

بیت کوین

«اثر سپتامبر» در بازارهای مالی، به ویژه بازار ارزهای دیجیتال، به عنوان یک دوره با عملکرد ضعیف شناخته می‌شود. این پدیده نشان می‌دهد که به‌طور تاریخی، ماه سپتامبر برای سرمایه‌گذاران، از جمله دارندگان بیت کوین، ماه چندان خوش‌یمنی نبوده است.

بیت کوین، به عنوان بزرگ‌ترین و شناخته‌شده‌ترین ارز دیجیتال، نیز از این قاعده مستثنی نیست. داده‌های تاریخی نشان می‌دهند که به‌طور متوسط، بیت‌کوین در ماه سپتامبر بازدهی منفی داشته است. این موضوع باعث نگرانی سرمایه‌گذارانی می‌شود که امیدوارند در طول این ماه، شاهد رشد قیمت بیت‌کوین باشند.

پلتفرم تحلیل داده‌های بازار، فیندبولد، با بررسی داده‌های تاریخی، به این نتیجه رسیده است که میانگین بازدهی ماهانه بیت کوین در ماه سپتامبر، حدود 4.78 درصد منفی بوده است. همچنین، اگر به جای میانگین، به بازدهی میانه ماهانه نگاه کنیم، این عدد به 5.58 درصد منفی می‌رسد. این بدان معناست که در بیشتر ماه‌های سپتامبر، بیت‌کوین کاهش قیمت داشته است.

نکته جالب توجه این است که تنها دو ماه از سال، یعنی سپتامبر و ژوئن، به‌طور متوسط بازدهی منفی برای بیت‌کوین به همراه داشته‌اند. با این حال، کاهش قیمت در ماه ژوئن بسیار اندک بوده و تقریباً خنثی بوده است.

علاوه بر این، اگر به جای میانگین، به میانه‌ی بازدهی ماهانه‌ی بیت‌کوین نگاه کنیم، ماه‌های آگوست و دسامبر نیز به ماه‌های ژانویه و فوریه پیوسته و به ترتیب 7.90 درصد و 3.59 درصد کاهش قیمت را نشان می‌دهند.

به طور کلی، بیت‌کوین در اکثر ماه‌های سال، میانگین و میانه‌ی بازدهی مثبتی داشته است. اما با توجه به عملکرد منفی بیت‌کوین در ماه‌های سپتامبر، آگوست، دسامبر و دو ماه ابتدایی سال، نگرانی‌ها در مورد تکرار «اثر سپتامبر» در سال جاری افزایش یافته است.

اثر سپتامبر بیت کوین

از سال ۲۰۱۳ تا کنون، بیت کوین تنها در سه ماه سپتامبر از یازده ماه گذشته، بازدهی مثبت داشته است. در سال ۲۰۱۵، بیت‌کوین با افزایش ۲.۳۵ درصدی و در سال ۲۰۱۶ با افزایش ۶.۰۴ درصدی، ماه سپتامبر را به پایان رساند. جالب اینجاست که سال گذشته، سومین «سپتامبر سبز» برای ارز دیجیتال پیشرو بود. بدترین سپتامبرهای بیت‌کوین در سال‌های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۹ رخ داد، با کاهش قیمت بیش از ۱۹ درصد و ۱۳ درصدی.

در مجموع، به نظر می‌رسد «اثر سپتامبر» یک پدیده واقعی برای بیت‌کوین است که می‌تواند منجر به ضرر برای سرمایه‌گذاران شود.

این محتوا مفید بود؟
نظرات کاربران
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
قدیمی ترین ها
جدیدترین ها رای بیشتر
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx