توکن پروتکل اسپارتان در پی یک حمله سایبری 30% سقوط کرد

انتشار 3 سال قبل
آنچه می‌خوانید...

توکن پروتکل اسپارتان در پی یک حمله سایبری 30% سقوط کرد با انتشار جزئیات حمله سایبری به پروتکل اسپارتان، قیمت توکن این پروتکل 30٪ سقوط کرد. پروتکل اسپارتان (Spartan)، که یک پلتفرم نقدینگی برای دارایی های مصنوعی در زنجیره هوشمند بایننس یا همان بایننس اسمارت چین است، در ساعات پایانی روز شنبه در یک حمله […]

توکن پروتکل اسپارتان در پی یک حمله سایبری 30% سقوط کرد

توکن پروتکل اسپارتان در پی یک حمله سایبری 30% سقوط کرد

با انتشار جزئیات حمله سایبری به پروتکل اسپارتان، قیمت توکن این پروتکل 30٪ سقوط کرد.

پروتکل اسپارتان (Spartan)، که یک پلتفرم نقدینگی برای دارایی های مصنوعی در زنجیره هوشمند بایننس یا همان بایننس اسمارت چین است، در ساعات پایانی روز شنبه در یک حمله هماهنگ شده به استخر نقدینگی خود، شاهد تخلیه 30 میلیون دلار بود.

طبق گزارش شرکت امنیتی بلاکچین PeckShield، این حمله با هدف گیری یک آسیب پذیری در استخر نقدینگی SPARTA/WBNB موفق به برداشت وجوه شده است.

گفته می شود که این حمله نیز مانند سایر حمله ها در گذشته از طریق وام های فلش یا همان فلش لون ها صورت گرفته که موجودی استخر بدون اینکه همان مقدار توکن سوزانده شود، افزایش یافته و در نهایت موجودی تخلیه شده است.

توییت اسپارتان 

توییت اسپارتان

به گفته پروتکل اسپارتان این مهاجم با استفاده از 61 میلیون دلار BNB موفق به دسترسی و سرقت 30 میلیون دلار موجودی استخرها شده است.

بزرگترین حمله های دیفای

به گفته رکت (Rekt)، این حمله یکی از بزرگترین حمله های مالی در تاریخ دیفای بوده است. از بین حملاتی که در دیفای صورت گرفته فقط در پنج حمله سرمایه بیشتری سرقت شده است. این حمله ها عبارت اند از: ایزی فای (59 میلیون دلار)، اورانیوم فایننس (57.2 میلیون دلار)، کوکوین (45 میلیون دلار)، آلفا فایننس (37.5 میلیون دلار) و میرکت فایننس (32 میلیون دلار).

در پی این هک ارزش توکن بومی پروتکل اسپارتان به نام SPARTA در روز یک شنبه با کاهش به 1.17 دلار حدود 30٪‌ سقوط کرد.

سرقت و هک در جامعه ارزهای دیجیتال چیز جدیدی نیست. به گفته Finaria، یک نشریه ایتالیایی، علاوه بر رشته حملات اخیر در دیفای، مجرمان این صنعت در حدود 1.9 میلیارد دلار در سال 2020 سرقت کردند. یک سال قبل، در سال 2019، سرقت در این عرصه در حدود 4.5 میلیارد دلار تخمین زده شده بود.

 

همراه ما باشید با معتبرترین اخبار ارز دیجیتال.

این محتوا مفید بود؟
نظرات کاربران
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
قدیمی ترین ها
جدیدترین ها رای بیشتر
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx