وزارت خزانه داری ایالات متحده صرافی بیت گو (BitGo) را به دلیل نقض تحریم های ایران و چند کشور دیگر جریمه کرد!

انتشار 4 سال قبل
آنچه می‌خوانید...

وزارت خزانه داری ایالات متحده صرافی بیت گو (BitGo) را به دلیل نقض تحریم های ایران و چند کشور دیگر جریمه کرد! وزارت خزانه داری ایالات متحده با صرافی بیت گو (BitGo) به دلیل نقض تحریم ها به توافق رسید. خزانه داری آمریکا این صرافی را متهم به تسهیل ارائه خدمات مالی به کاربران مناطق […]

وزارت خزانه داری ایالات متحده صرافی بیت گو (BitGo) را به دلیل نقض تحریم های ایران و چند کشور دیگر جریمه کرد!

وزارت خزانه داری ایالات متحده صرافی بیت گو (BitGo) را به دلیل نقض تحریم های ایران و چند کشور دیگر جریمه کرد!

وزارت خزانه داری ایالات متحده با صرافی بیت گو (BitGo) به دلیل نقض تحریم ها به توافق رسید. خزانه داری آمریکا این صرافی را متهم به تسهیل ارائه خدمات مالی به کاربران مناطق تحریم شده در بین سال های 2015 تا 2019 کرده بود.

اداره کنترل دارایی های خارجی خزانه داری آمریکا (OFAC) در بیانیه ای در تاریخ 30 دسامبر اعلام کرد که صرافی BitGo که یک پلتفرم نگهداری ارزهای دیجیتال و اپراتور کیف پول است دقت کافی را در مسدود کردن کاربران کیف پول کشورهای کریمه، کوبا، ایران، سودان و سوریه نداشته است. OFAC در این خصوص گفت:

صرافی بیت گو به دلیل عدم بکارگیری کنترل های انطباق با تحریم ها در جلوگیری از افتتاح حساب و ارسال ارزهای دیجیتال از طریق پلتفرم خود به افرادی که ظاهرا در حوزه های غیر مجاز هستند موفق نبوده است.

وزارت خزانه داری ایالات متحده اعلام کرد که این صرافی مرتکب 183 مورد “نقض آشکار” در برنامه های مختلف تحریمی شده که منجر به تراکنش هایی به ارزش بیش از 9000 دلار شده است. این اتهامات بر اساس آدرس های IP وارد شده که کاربران با استفاده از آنها به کیف پول های نرم افزاری BitGo دسترسی پیدا کرده اند.

با این وجود، وزارت خزانه داری در خصوص اقداماتی که بیت گو برای اجرای قوانین مربوط به تحریم انجام می دهد گفت:

صرافی بیت گو تمام حساب ها، از جمله حساب های کیف پول نرم افزاری را در برابر فهرست افراد خاص و افراد مسدود شده توسط OFAC را کنترل می کند.

مبلغ جریمه ای که اداره کنترل دارایی های خارجی خزانه داری آمریکا برای صرافی بیت گو در نظر گرفته است برابر با 98,830 دلار است که با توجه به سختگیری که این اداره در اجرای سیاست های خود دارد جریمه نسبتا ملایمی محسوب می شود. درصورتی که این اداره تصمیم به ارجاع این پرونده به دادگاه می گرفت، ممکن بود مبلغ جریمه چیزی بین 183 هزار و 53 میلیون دلار باشد.

جریمه صرافی بیت گو مطمئناً برای سایر پلتفرم های مبادلاتی ارزهای دیجیتال حائز اهمیت است. این اعلامیه نشان می دهد که OFAC با دقت بیشتری صرافی های ارزهای دیجیتال را تحت نظر خواهد داشت:

اقدام OFAC نشان می دهد که شرکت های ارائه دهنده خدمات ارز دیجیتال مانند همه ارائه دهندگان خدمات مالی باید خطرات مرتبط با تحریم ارائه خدمات ارز دیجیتال را درک کنند و اقدامات لازم را در این خصوص انجام بدهند.

نهادهای نظارتی ایالات متحده شرکت هایی را که در حوزه ارائه خدمات مربوط به ارزهای مجازی فعالیت می کنند، برای شناخت و احراز هویت کاربران خود تحت فشار گذاشته است. قبل از کریسمس، خزانه داری ایالات متحده قوانینی را پیشنهاد کرد که موسسات مالی ثبت شده را ملزم به احراز هویت کاربران کیف پول های خود می کرد.

تعدادی از کشورهایی که تحت تحریم های ایالات متحده هستند، برای دور زدن تحریم ها به ارزهای دیجیتال روی آورده اند. یکی از این کشورها، کشور ونزوئلا است که با موفق نشدن توکن پترو خود علاقه فراوانی به بیت کوین نشان داده است. ایران نیز به همین ترتیب هدف تحریم های OFAC قرار گرفته است.

 

همراه ما باشید با معتبرترین اخبار ارزهای دیجیتال.

این محتوا مفید بود؟
نظرات کاربران
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
قدیمی ترین ها
جدیدترین ها رای بیشتر
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
2
0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx