اتحادیه اروپا با یک سرمایه گذاری هنگفت قصد توسعه فناوری بلاکچین را دارد

انتشار 3 سال قبل
آنچه می‌خوانید...

اتحادیه اروپا با یک سرمایه گذاری هنگفت قصد توسعه فناوری بلاکچین را دارد اتحادیه اروپا در راستای سرعت بخشیدن به توسعه فناوری در منطقه اعلام کرده قصد سرمایه گذاری 177 میلیارد دلاری را دارد. براساس گزارش بلومبرگ، مقامات اروپا قصد دارند به صورت مستقیم در زمینه هایی مانند بلاکچین، زیرساخت داده ها، 5G و محاسبات […]

اتحادیه اروپا با یک سرمایه گذاری هنگفت قصد توسعه فناوری بلاکچین را دارد

اتحادیه اروپا با یک سرمایه گذاری هنگفت قصد توسعه فناوری بلاکچین را دارد

اتحادیه اروپا در راستای سرعت بخشیدن به توسعه فناوری در منطقه اعلام کرده قصد سرمایه گذاری 177 میلیارد دلاری را دارد.

براساس گزارش بلومبرگ، مقامات اروپا قصد دارند به صورت مستقیم در زمینه هایی مانند بلاکچین، زیرساخت داده ها، 5G و محاسبات کوانتومی و سایر فناوری ها سرمایه گذاری کنند.

بسته محرک ۷۵۰ میلیارد یورویی

گفته شده که مبلغ 177 میلیارد دلاری که برای این طرح توسعه اختصاص یافته، حدود 20 درصد از بسته محرک 750 میلیارد یورویی (887 میلیارد دلار) است که رهبران اتحادیه اروپا در ژوئیه سال 2020 برای بهبود اقتصاد در بحبوحه همه گیری کووید-19 بر سر آن توافق کردند.

ارسولا فون در لاین (Ursula von der Leyen)، رئیس کمیسیون اروپا، روز چهارشنبه در سخنانی بر اهمیت سرمایه گذاری در فناوری دیجیتال برای کل منطقه تاکید کرد.

اتحادیه اروپا قصد دارد بخشی از بودجه اختصاص یافته را در تولید پردازنده های کم مصرف سرمایه گذاری کند. این اتحادیه قصد دارد تا با این سرمایه گذاری از تکرار مشکل کمبود نیمه هادی ها که چندین صنعت را در سراسر جهان تحت تاثیر قرار داده است، جلوگیری کند.

در حالی که اتحادیه اروپا زمینه های تمرکز خود را در این طرح توسعه 177 میلیارد دلاری اعلام کرده است، اما اطلاعاتی در مورد میزان سرمایه گذاری در هر بخش ارائه نکرده است.

پیشتر در ماه سپتامبر، این اتحادیه بنیاد آیوتا، به همراه شش شرکت دیگر را برای توسعه زیرساخت خدمات بلاکچین اروپا انتخاب کرده بود.

در آوریل 2019، اتحادیه اروپا انجمن بین المللی برنامه های کاربردی بلاکچین قابل اعتماد (IATBA) را راه اندازی کرد که وظیفه آن پشتیبانی و ترویج پروژه های دفتر کل توزیع شده در این منطقه است.

بلاکچین به عنوان یکی از مهمترین فناوری های نوظهور شناخته شده است که می تواند آینده اروپا را رقم بزند. به همین دلیل، مقامات اروپا در تلاش برای وضع استانداردهای قانونی در سطح منطقه برای جلوگیری از از هم گسیختگی مقررات هستند.

با این حال، یک نظرسنجی اخیر نشان می دهد که اکثر اروپایی ها مقررات ملی در حوزه کریپتو و بلاکچین را به یک استاندارد نظارتی اروپایی ترجیح می دهند.

 

همراه ما باشید با معتبرترین اخبار ارز دیجیتال.

این محتوا مفید بود؟
نظرات کاربران
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
قدیمی ترین ها
جدیدترین ها رای بیشتر
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx