خلاصه رویدادهای کلان و ژئوپلیتیکی روز گذشته تاریخ 10 مارس

انتشار 2 سال قبل
آنچه می‌خوانید...

خلاصه رویدادهای کلان و ژئوپلیتیکی روز گذشته تاریخ 10 مارس بازارهای سهام جهانی در روز پنج‌شنبه سقوط کردند زیرا تورم ایالات متحده تقریباً به 8 درصد رسید و تقریباً این بازارها مطمئن بودند که فدرال رزرو ایالات متحده نرخ‌های بهره را در هفته آینده افزایش خواهد داد و بانک مرکزی اروپا پایان برنامه محرک عظیم […]

خلاصه رویدادهای کلان و ژئوپلیتیکی روز گذشته تاریخ 10 مارس

خلاصه رویدادهای کلان و ژئوپلیتیکی روز گذشته تاریخ 10 مارس

بازارهای سهام جهانی در روز پنج‌شنبه سقوط کردند زیرا تورم ایالات متحده تقریباً به 8 درصد رسید و تقریباً این بازارها مطمئن بودند که فدرال رزرو ایالات متحده نرخ‌های بهره را در هفته آینده افزایش خواهد داد و بانک مرکزی اروپا پایان برنامه محرک عظیم خود را تسریع می‌بخشد.

داده‌ها نشان می‌دهد که تورم مصرف‌کننده در ایالات متحده در ماه فوریه ۷.۹ درصد سالانه بوده است که بزرگترین مقدار سالانه در ۴۰ سال اخیر است.

بانک مرکزی اروپا در اوایل جلسه اعلام کرد که در تابستان امسال تزریق پول به بازارهای مالی را متوقف می کند و راه را برای افزایش نرخ بهره هموار می کند زیرا افزایش تورم می تواند نگرانی‌های ناشی از رویداد ژئوپلیتیکی روسیه و اوکراین را بهبود ببخشد.

گفتگوهای روز پنجشنبه بین اوکراین و روسیه نتوانست هیچ آتش بسی را ایجاد کند و کشتار غیر نظامی‌ها در اوکراین توسط روسیه همچنان ادامه دارد.

ملیسا براون، مدیر عامل تحقیقات کاربردی کونتیگو، گفت مقداری تورم می‌تواند برای قیمت سهام مفید باشد، اما بانک‌های مرکزی کار خود را برای مدیریت تورمی که در بالاترین حد چند دهه قرار دارد، به انجام می‌رسانند.

براون گفت:

ما به نقطه اوج بین تورم خوب و تورم بد رسیده ایم و همین اتفاق نوسانات را بالاتر می برد و نوسانات بیشتر معمولا سرمایه گذاران را دور می کند.

همچنین وی اذعان داشت:

احساسات بازار در شرایط بسیار نامطمئن است. اکنون که ما در کجا هستیم، آیا (بانک‌داران مرکزی) می‌توانند این خط باریک بین مدیریت تورم و سوق ندادن ما را به سمت رکود کنترل کنند سوال بسیار مهمی است که در این جا مطرح می‌شود؟

میانگین صنعتی داوجونز (DJI) 112.18 واحد یا 0.34 درصد سقوط کرد و به 33174.07 رسید، شاخص S&P 500 (SPX) با 18.36 واحد یا 0.43 درصد کاهش به 4259.52 و شاخص Nasdaq بازار بورس نیویورک با کاهش 0.95 درصدی به 13,129.96 واحد رسید.

شاخص دلار (DXY) با افزایش 0.554 درصدی، یورو (EURUSD) با 0.04 درصد افزایش به 1.0987 دلار رسید.

بازده اوراق 10 ساله خزانه داری (US10YT=RR) پس از رسیدن به 2.021 درصد، با 6.3 واحد افزایش به 2.011 درصد رسید و بالاترین سطح از 17 فوریه را تجربه کرد.

ونتا دیمیتروا، اقتصاددان ارشد آمریکایی در تحقیقات ند دیویس، گفت که با افزایش شدید بازارهای انرژی و سایر کالاها به دلیل جنگ در اوکراین، به احتمال زیاد رسیدن به اوج تورم به زمان بیشتری نیاز دارد.

دیمیتروا با بیان اینکه انتظار دارد فدرال رزرو هفته آینده نرخ بهره ۲۵ واحدی را افزایش دهد، گفت:

این به معنای افزایش تورم برای مدت طولانی‌تر و یک مسیر سیاست خائنانه برای فدرال رزرو است.

وی افزود

با وجود تمام عدم قطعیت ژئوپلیتیکی و نوسانات بازار، فدرال رزرو نمی‌خواهد بر عدم اطمینان بیفزاید.»

پس از آن که امارات متحده عربی از اظهارات مبنی بر اینکه اوپک و متحدانش ممکن است تولید خود را افزایش دهند تا به کاهش شکاف صادرات از روسیه کمک کنند، نفت در معاملات پرنوسان سقوط کرد.

پیش نویس بیانیه روز پنجشنبه نشان داد که رهبران اتحادیه اروپا خرید نفت، گاز و زغال سنگ روسیه را به تدریج متوقف خواهند کرد، زیرا این اتحادیه به دنبال کاهش اتکای خود به منابع انرژی روسیه به دنبال ممنوعیت از سوی ایالات متحده است.

 

سلب مسئولیت: نظرات بیان شده در اخبار و تحلیل ها صرفا ترجمه ای از منابع مذکور می باشند و تیم تحریریه ارزینجا هیچ گونه مسئولیتی در قبال آنها ندارد.

برای مطالعه اخبار مرتبط با رمزارزها در ایران و جهان، وبلاگ و کانال خبری ما را دنبال کنید.

این محتوا مفید بود؟
نظرات کاربران
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
قدیمی ترین ها
جدیدترین ها رای بیشتر
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx