مغز متفکر دوم هک گسترده توییتر دستگیر شد!

انتشار 4 سال قبل
آنچه می‌خوانید...

مغز متفکر دوم هک گسترده توییتر دستگیر شد! چندی پیش توییتر با یک حمله ی بی سابقه مواجه شد. با دستگیری متهم دوم این اتفاق، به نظر می رسد این هک گسترده توسط چند نوجوان اتفاق افتاده است! ممکن است که Graham Ivan Clark تنها نوجوان مسئول هک توییتر در 15 جولای نبوده باشد.پلیس FBI […]

مغز متفکر دوم هک گسترده توییتر دستگیر شد!

مغز متفکر دوم هک گسترده توییتر دستگیر شد!

چندی پیش توییتر با یک حمله ی بی سابقه مواجه شد. با دستگیری متهم دوم این اتفاق، به نظر می رسد این هک گسترده توسط چند نوجوان اتفاق افتاده است! ممکن است که Graham Ivan Clark تنها نوجوان مسئول هک توییتر در 15 جولای نبوده باشد.پلیس FBI برای یک نوجوان ۱۶ ساله اهل ماساچوست که متهم به هک توییتراست حکم بازرسی صادر کرده است.براساس گزارش منتشر شده در نیویورک تایمز در تاریخ یک سپتامبر، مسئولان به منزل این نوجوان ۱۶ ساله که ممکن بوده است نقشی حداقل برابر در هک ۱۵ جولای داشته یورش بردند.

در نتیجه این هک به میلیون ها فالور حساب های کاربری اشخاص مهم به دروغ در ازای دریافت ۱ تا ۲ بیت کوین، هدایایی ارسال می گشت.نتیجه تحقیقات حاکی از آن است که ممکن است او خود را به عنوان کارمند توییتر و یا پیمانکار برای فریب دادن کارمندان یا پیمانکاران قانونی توییتر برای هدایت آنها به وب سایت های جعلی و در نهایت دستیابی به اطلاعات حساب کاربری آنها جا زده باشد.طبق این گزارش، این نوجوان حمله خود به توییتر را در ماه می با Graham Ivan Clark که مغز متفکر پشت هک بوده است هماهنگ کرده است.

در حالی که هویت Clark از طریق چت هایش در اپ Discord مشخص شد، نوجوان دیگر، که هنوز نامش مشخص نیست، ظاهرا از پیام های رمزنگاری شده ی اپ های Signal و Wire استفاده می کرده است که کار شناسایی او را دشوار کرده بود.

دیگر متهمان

این نوجوان ممکن است چهارمین فردی باشد که توسط اف بی آی، سرویس مخفی ایالات متحده، خدمات درآمد داخلی (IRS) و نیروهای محلی دستگیر می شود.کلارک در تاریخ 31 ژوئیه به اتهام 30 فقره جرم دستگیر شد. از دیگر متهمان این پرونده می توان به شهروند ۱۹ ساله بریتانیایی به نام Mason John Sheppard و نیما فاضلی ۲۲ ساله که ساکن فلوریدا است اشاره کرد.در تاریخ ۴ آگوست، کلارک نسبت به اتهام های وارد شده که شامل ۱۷ فقره کلاهبرداری ارتباطاتی، ۱۱ فقره استفاده غیرقانونی از اطلاعات شخصی، یک مورد کلاهبرداری سازمان یافته به میزان ۵۰۰۰ دلار و یک مورد هک رایانه یا دستگاه الکترونیکی ابراز برائت کرد.

این محتوا مفید بود؟
نظرات کاربران
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
قدیمی ترین ها
جدیدترین ها رای بیشتر
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx