سرمایه مورد نیاز برای راه اندازی بیکن چین اتریوم 2.0 تامین شد!

انتشار 4 سال قبل
آنچه می‌خوانید...

بیکن چین اتریوم (Ethereum Beacon Chain) یکی از مهمترین اجزای شبکه اتریوم ۲.۰ (Ethereum 2.0) بود. اتریوم 2.0 یک ورژن از شبکه اتریوم بود که اهداف مهمی را دنبال می‌کرد؛ از جمله افزایش سرعت و قابلیت انجام تراکنش‌ها، کاهش هزینه‌های معاملات، و البته افزایش امنیت. از زمان ایجاد زنجیره بیکن، اتریوم از یک شبکه اثبات سهام […]

بیکن چین اتریوم 2.0

بیکن چین اتریوم (Ethereum Beacon Chain) یکی از مهمترین اجزای شبکه اتریوم ۲.۰ (Ethereum 2.0) بود. اتریوم 2.0 یک ورژن از شبکه اتریوم بود که اهداف مهمی را دنبال می‌کرد؛ از جمله افزایش سرعت و قابلیت انجام تراکنش‌ها، کاهش هزینه‌های معاملات، و البته افزایش امنیت. از زمان ایجاد زنجیره بیکن، اتریوم از یک شبکه اثبات سهام بهره‌مند شد که تا مدتی توانایی پردازش تراکنش‌ها را نداشت. این زنجیره فقط یک بخش مجازی برای ایجاد آمادگی رایانه‌های پردازش‌گر اتریوم برای انتقال به سازوکار اثبات سهام بود. این زنجیره (لایه اجماع) سرانجام در تاریخ 15 سپتامبر 2022 تحت ارتقا “ادغام (The Merge)” با شبکه اصلی اتریوم (لایه اجرا) یکی شد و در زمان بروزرسانی این مقاله (27 شهریور 1402) دیگر چیزی به نام بیکن چین یا اتریوم 2.0 وجود ندارد.

سرمایه مورد نیاز برای راه اندازی بیکن چین اتریوم 2.0 تامین شد!

با واریز 524،288 اتریوم، قرارداد سپرده اتریوم تکمیل شده است. و به این ترتیب، بیکن چین اتریوم 2.0 در اول دسامبر راه اندازی خواهد شد. قرارداد سپرده اتریوم در حالی به حد نصاب خود رسید که کمتر از 9 ساعت زمان برای تامین این بودجه باقی مانده بود.

از 4 نوامبر که قرارداد سپرده اتریوم 2.0 فعالیت خود را آغاز کرد، 524،288 اتر توسط 16384 اعتبار سنج به قرارداد سپرده اتریوم 2.0 واریز شده است. و این مسئله راه اندازی بیکن چین را قطعی می کند. با راه‌ اندازی بیکن چین مکانیزم اثبات کار اتریوم به مکانیزم اثبات سهام منتقل می ‌شود. این مهم مشکلات بسیاری را مانند مقیاس پذیری که در حال حاضر اتریوم با آنها دست و پنجه نرم می کند را حل خواهد کرد.

علیرغم نگرانی های اولیه که در خصوص عدم مشارکت کافی در استیکنیگ وجود داشت، میزان وجوه واریزی به قرارداد سپرده اتریوم 2.0 طی روز گذشته به سرعت افزایش یافت و تنها در طول 14 ساعت گذشته بیش از 200،000 واحد اتر به این به قرارداد واریز شد.

بیکن چین اتریوم 2.0
سرمایه قفل شده در قرارداد سپرده اتریوم

حالا بیکن چین اتریوم 2.0 برای راه اندازی در اولین زمان ممکن یعنی 1 دسامبر پس از به حد نصاب رسیدن قرارداد سپرده برنامه ریزی شده است.

بیکن چین و شاردهای اتریوم
بیکن چین و شاردهای اتریوم

با اینکه شرکت کنندگان در در استیکینگ قادر نخواهند بود که اترهای خود را تا زمان رسیدن اتریوم 2.0 به فاز 1.5 برداشت کنند، بسیاری از شرکت کنندگان منتظر سرویس های شخص ثالث هستند که بتوانند با استفاده از آنها علیرغم خطرات احتمالی مانند اگزیت اسکم ها، وجوه خود را برداشت کنند. لازم به ذکر است که در فاز 1.5 اتریوم، شبکه اصلی یا همان مین نت اتریوم با بیکن چین اتریوم 2.0 ادغام خواهد شد.

این محتوا مفید بود؟
نظرات کاربران
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
قدیمی ترین ها
جدیدترین ها رای بیشتر
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx