نظر IOG در رابطه با گسترش اکوسیستم کاردانو

انتشار 3 سال قبل
آنچه می‌خوانید...

نظر IOG در رابطه با گسترش اکوسیستم کاردانو کاردانو (ADA) روند کلی بازار را دنبال کرده است و در کل زیان‌هایی را به ثبت رسانده است. هفتمین رمزارز با ارزش بازار با قیمت 1.22 دلار به ترتیب با 2.2 درصد و 10 درصد ضرر در 24 ساعت و 7 روز گذشته معامله می شود. با […]

نظر IOG در رابطه با گسترش اکوسیستم کاردانو

نظر IOG در رابطه با گسترش اکوسیستم کاردانو

کاردانو (ADA) روند کلی بازار را دنبال کرده است و در کل زیان‌هایی را به ثبت رسانده است. هفتمین رمزارز با ارزش بازار با قیمت 1.22 دلار به ترتیب با 2.2 درصد و 10 درصد ضرر در 24 ساعت و 7 روز گذشته معامله می شود.

با این حال، کاردانو همچنان یکی از فعال ترین اکوسیستم ها در صنعت رمزارزها است. این بلاکچین عنوان فعال ترین پروژه GitHub در سال 2021 را به خود اختصاص داد زیرا توسعه دهندگان به سمت قرارداد هوشمند و قابلیت های تعاملی آن هجوم بردند.

همانطور که رئیس ارتباطات و فروش در Input Output Global یا همان IOG، تیم هریسون (Tim Harrison) گزارش کرد، پروژه کاردانو در حال حاضر 67 مخزن فعال، با 106 نسخه، بیش از 38،000 تعهد Github و موارد دیگر در حال فعالیت است. هریسون مطالب زیر را نوشت:

کاردانو تا به امروز فعالترین پروژه بوده است. که این یکی از ویژگی‌های اصلی کاردانو است. با APIها، اسکریپت‌ها، ابزارهای کامیونیتی و اکوسیستم DApp با سرعت رشد بسیار بالا، بیش از 100 مخزن دیگر وجود دارد که به صورت مداوم کدها را از هر گوشه‌ای از کامیونیتی در حال گسترش هستند.

کاردانو فعال‌ترین پروژه در سال 2021

اما همچنان این پروژه مورد انتقاد منتقدان و کاربران بوده است زیرا آن‌ها معتقد هستند که کاردانو در سرعت بخشیدن به راه اندازی DAppها و ظرفیت پروژه‌ها برای قراردادهای هوشمند سرعت عمل کافی نداشته است.  تمام این قابلیت‌ها در حدود 4 ماه پیش برای شبکه کاردانو از طریق هارد فورک آلونزو اتفاق افتاد.

از این رو، IOG لیستی از موارد استفاده پروژه‌های که در حال حاضر بر روی کاردانو فعالیت دارند منتشر کرد که شامل صرافی‌های غیر متمرکز (DEX)، بازی‌های بلاکچین، یک سرویس اوراکل و دیگر موارد است. این شرکت ادعا کرده است که توسعه دهندگان ” بدون استراحت در حال کار بر روی” چنین مواردی هستند.

در بین پروژه‌های فهرست شده، این شرکت به Adax اشاره کرد که یک صرافی غیر متمرکز ساخته شده بر روی کاردانو و بررسی شده توسط شرکت امنیت شبکه به نام BTC Block است. به علاوه، DripDroz، یک پلتفرم برای پارامترهای توزیعی توکن‌ها و Marity یک پلتفرم برای پیاده سازی راه حل‌های بلاکچینی است نیز اشاره کرد.

دیفای کاردانو

کاردانو بعد از پیاده سازی هاردفورک آلونزو توانست از DAppها استفاده کند. علاوه بر پروژ‌های مذکور، IOG به AnetaBTC، یک پروژه برای رول کردن (Roll-out) بیت کوین بر روی این شبکه و Minswap که یک صرافی غیر متمرکز چند زنجیره ای ‌است نیز اشاره کرد.

پروژه‌های بسیار دیگری در فهرست این شرکت به چشم می‌خورد که در راستای نشان دادن سطح فعالیت شبکه و تعداد پروژه‌های در حال ساخت بر روی آن و همچنین استفاده از این شبکه انجام شده است. IOG در ادامه چنین اذعان داشت:

ما همچنان می توانیم به مسیر خود ادامه دهیم و این ادامه مسیر می تواند یک رشته بلند از اتفاقات باشد. و این فهرست می‌تواند یک ایده از چگونگی انجام پروژه‌ها بر روی شبکه کاردانو باشد. از تمام این پروژه‌ها برای به اشتراک گذاری اطلاعات خود سپاس گذاریم.

این اکوسیستم در حال توسعه در این شبکه برای همکاری با قدردانی‌های طولانی مدت ADA اعلام آمادگی کرده است. لازم به ذکر است اگر بیت کوین نتواند در این نقاط حمایت شود و بازار نزولی شود این رمز ارز نیز با کاهش قیمت بیشتر همراه خواهد بود.

 

برای مطالعه اخبار مرتبط با رمزارزها در ایران و جهان، وبلاگ و کانال خبری ما را دنبال کنید.

این محتوا مفید بود؟
نظرات کاربران
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
قدیمی ترین ها
جدیدترین ها رای بیشتر
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx