هلیوم نتورک، یک همه‌گیری جدید | استخراج هلیوم

هلیوم نتورک
  • زمان مطالعه: 9دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 2225 نفر
$ ۴.۰۲
helium
Helium (HNT)
۱ ساعت۱.۴۳%
۲۴ ساعت۰.۹۵%
USD
BTC
AED
خرید هلیوم

بلاکچین باعث غیرمتمرکز شدن چیزهای مختلفی شده است ولی هیچ یک از آن‌ها نمی‌تواند به اندازه شبکه غیرمتمرکز بی‌سیم و اینترنت غیرمتمرکز جذاب باشد.

هلیوم نتورک ، یک همه‌گیری جدید

یکی از پروژه‌های فعال در این زمینه، شبکه هلیوم است. هلیوم با سرعت رشد می‌کند، به آسانی و بدون مصرف زیاد انرژی ماین می‌شود و راه مناسبی برای درآمدزایی است. هلیوم نتورک در دسترس، شفاف، غیرمتمرکز و مقیاس پذیر است و می‌تواند میلیون‌ها دستگاه و تجهیزات را بدون سیم به یکدیگر متصل کند و شبکه‌ای فوق العاده گسترده و صد البته غیرمتمرکز را بسازد. مهم‌تر از همه، استفاده از این شبکه و قابلیت‌های آن بسیار ارزان است.

هلیوم نتورک چیست؟

هلیوم نتورک، یک شبکه دوربرد بی‌سیم است که بصورت جهانی توزیع شده و پوشش شبکه‌ای اینترنت اشیا (IoT) را بوسیله فناوری LorRaWAN بوجود می‌آورد. این شبکه از هات‌اسپات‌هایی تشکیل شده‌ است و ارائه دهندگان خدمات در ازای فعالیتشان، توکن بومی این شبکه (HNT) را دریافت می‌کنند.

نزدیک به ۴ سال از راه اندازی این شبکه و بلاکچین آن می‌گذرد و بیش از ۹۰۰ هزار هات اسپات فعال دارد و بزرگترین شبکه مبتنی بر LoRaWAN در تمام دنیا ساخته است.

لوراوَن چیست؟

لوراون (LoRaWAN) یک پروتکل شبکه‌‌سازی Point-to-MultiPoint است و از شماتیک Semtech استفاده می‌کند. این فناوری درباره ساخت امواج رادیویی نیست بلکه درباره نحوه ارتباط امواج رادیویی با دروازه‌های LoRaWAN با هدف رمزنگاری و شناسایی است.

شبکه هلیوم

لوراون (LoRaWAN) یک پروتکل شبکه‌‌سازی Point-to-MultiPoint است و از شماتیک Semtech استفاده می‌کند

در واقع لوراون یک تکنولوژی شبکه‌سازی بی‌سیم است که برای ارتباط دستگاه‌های اینترنت اشیاء (IoT) به کار می‌رود. این تکنولوژی از پروتکل LoRa برای انتقال داده‌های بی‌سیم استفاده می‌کند که برای ارتباط در فاصله‌های بلند با مصرف کم انرژی طراحی شده است. پروتکل LoRaWAN به دستگاه‌های IoT اجازه می‌دهد تا به یک سرور شبکه‌سازی متصل شوند و از طریق آن داده‌های خود را ارسال کنند. این پروتکل برای ارتباط امن و کنترل شده دستگاه‌های IoT طراحی شده است و از الگوریتم‌های رمزنگاری برای حفاظت از اطلاعات استفاده می‌کند.

بلاکچین هلیوم

بلاکچین این شبکه از یک الگوریتم جدید با نام PoC یا گواه اثبات پوشش برای مکانیزم اجماع خود استفاده می‌کند که نوعی جدید و بهبود یافته از مکانیزم PoW است. این بلاکچین در جولای ۲۰۱۹ شبکه اصلی خود را راه‌اندازی کرد و از آن زمان دائما در حال پیشرفت بوده است. هلیوم نتورک در آمریکا و اروپای غربی با بازخورد فوق‌العاده‌ای مواجه شد.

گواه اثبات پوشش الگوریتمی است که به‌طور اختصاصی برای هلیوم طراحی شد و به‌طور فیزیکی موقعیت اعلام شده توسط هات اسپات‌ها را بررسی می‌کند.

خرید ارز هلیوم

گواه اثبات پوشش الگوریتمی است که به‌طور اختصاصی برای هلیوم طراحی شد

موفقیت شبکه هلیوم به این بستگی دارد که بتواند با استفاده از شبکه خود، پوشش شبکه بی سیم قابل اعتمادی را برای دستگاه های متصل فراهم کند. این امر به یک الگوریتم کاری منحصر به فرد نیاز دارد. با گواه اثبات پوشش، شبکه هلیوم و بلاکچین می‌توانند از ویژگی‌های منحصربه‌فرد ارائه‌شده توسط فرکانس رادیوییT برای تولید شواهد (Proof) معنادار برای شبکه و کسانی که در شبکه هستند، استفاده کنند. به طور خاص، اثبات پوشش بر این سه ویژگی متکی است:

  1. برد محدود فرکانس‌های رادیویی و فاصله
  2. قدرت فرکانس ارسالی در زمان دریافت سیگنال
  3. سرعت انتقال فرکانس‌های رادیویی که برابر با سرعت نور است و تاخیری ایجاد نمی‌کند.

واحد کار در شبکه، چالش پی او سی (PoC challenge) است که توسط الگوریتم اثبات پوششی استفاده می‌شود (چیزی شبیه به استخراج بلوک‌های بیت کوین در شبکه POW). در کمتر از ۴ سالی که از راه اندازی شبکه هلیوم می گذرد، ده‌ها میلیون چالش توسط بلاک چین هلیوم صادر و پردازش شده است. همانطور که هر چالش جدید صادر و پردازش می شود، بلاک چین هلیوم اطلاعات بیشتری در مورد کیفیت شبکه دریافت و ثبت می‌کند. در هر ۲۴۰ بلوک یکبار چالش ساخته می‌شود و ماینرهای شبکه به‌طور فیزیکی باید موقعیت جغرافیایی خود را اثبات کنند.

BFT HoneyBadger

پروتکل مورد استفاده در مکانیزم اجماع شبکه هلیوم  که HoneyBadger BFT نام دارد اساسا برای این شبکه طراحی شده است و نتیجه تحقیقات و پژوهش‌های اندرو میلر (Andrew Miller) است. این پروتکل با استفاده از تشکیل اجماع بین چندین نود یا گره به کنترل و اعتبارسنجی شبکه می‌پردازد.

طرحی که به HoneyBadger BFT اجازه می‌دهد تا به درستی کار کند، “رمزگذاری آستانه” نامیده می شود. با این کار همه تراکنش ها با یک کلید عمومی مشترک رمزگذاری می‌شوند. تراکنش‌ها تنها زمانی قابل رمزگشایی هستند که کل گروه اجماع منتخب، برای رمزگشایی آنها با هم کار کنند. با استفاده از این طرح هلیوم قادر به دستیابی به تراکنش های مقاوم در برابر سانسور است.

درآمدزایی از شبکه هلیوم

شبکه هلیوم بخشی از درآمد و جوایز دریافتی شبکه در هر “اپاک” را بین هات اسپات‌‌های سیستم توزیع می‌کند. هر اپاک در شبکه هلیوم متشکل از ۳۰ بلاک است و زمان ساخت هر بلاک در شبکه ۶۰ ثانیه است. در نتیجه ساخت یک اپاک به ۳۰ دقیقه زمان نیاز دارد. شما می‌توانید فرایند ساخت بلاک‌های شبکه را در Helium Explorer مشاهده کنید.

رمزارز HNT

شبکه هلیوم بخشی از درآمد و جوایز دریافتی شبکه را بین هات اسپات‌‌های سیستم توزیع می‌کند

از آپریل ۲۰۲۱، ۶۵ درصد درآمد شبکه بین هات‌اسپات‌های شبکه توزیع می‌شود و ۳۵ درصد باقی مانده سهم موسسه هلیوم است. نحوه توریع ۶۵ درصد به این صورت است:

Challengers – ۰.۹۵%

هات اسپات‌هایی که به‌عنوان سازنده چالش‌های شبکه فعالیت می‌کنند

Proof of Coverage – ۵.۳۱%

هات اسپات‌هایی که برای اعتبارسنجی دیگر هات اسپات‌ها فعالیت می‌کنند

Witenesses – ۲۱.۲۴%

شاهدان شبکه که پاسخ‌های دیگر هات اسپات‌های شبکه به چالش ‌ها را بررسی می‌کنند و گزارش تهیه می‌کنند

Data Transfer – ۳۲.۵%

هات اسپات‌هایی که اطلاعات را بین کاربران شبکه منتقل می‌کنند

گروه اجماع – ۶%

هات اسپات ها به طور تصادفی در گروه اجماع انتخاب می شوند تا وظایفی از جمله اعتبارسنجی تراکنش ها و انتشار بلوک های جدید در بلاک چین را انجام دهند.

استخراج هلیوم نتورک

هرکسی که قصد فعالیت در شبکه هلیوم را داشته باشد احتیاج به یک دستگاه ماینر مخصوص شبکه یا هات اسپات دارد. می‌توان این هات اسپات‌ها را از شرکت‌های سوم شخص متعددی خریداری کرد که قیمتی بین ۴۱۰ تا ۵۷۷ دلار دارند.

درآمد هات اسپات‌های شبکه بسته به تعداد دستگاه‌های فعال آن منطقه متفاوت است و بین ۰.۲۵ تا ۵۰ توکن HNT در روز متغیر است. در نتیجه درآمدزایی از استخراج هیلوم خیلی هم آسان نیست. شما باید در نزدیکی شمار معقولی از دیگر دستگاه‌ها باشید. هر دستگاه بردی به شعاع ۱۰ مایل دارد ولی می‌توان این مقدار را با نصب دستگاه در ارتفاعات بالاتر یا استفاده از آنتن‌های قوی‌تر افزایش داد.

در ۸ آپریل ۲۰۲۱ تعداد ۲۵۹۵۷ هات اسپات فعال در شبکه هلیوم ثبت شد. حجم بسیار زیادی از این تعداد در اروپای غربی و آمریکا با درآمدی معقول فعال هستند. در طول ۶ ماه بعد هم تعداد هات اسپات‌های چین و آسیا شرقی‌هم با افزایش فوق‌العاده‌ای روبه‌رو شد.

بررسی پروژه هلیوم

هرکسی که قصد فعالیت در شبکه هلیوم را داشته باشد احتیاج به یک دستگاه ماینر مخصوص شبکه یا هات اسپات دارد.

برای افزایش درآمد از این شبکه به حد نهایی، اولین و مهم‌ترین نکته این است که مطمئن شوید تنها هات اسپات منطقه شما نیستید. برای درآمدزایی در این شبکه، هلیوم پیشنهاد می‌کند که حداقل ۳ هات اسپات در یک سیستم فعال باشند.

توکن بومی شبکه هلیوم

HNT توکن بومی و رسمی شبکه هلیوم است و اکثرا برای پرداخت هزینه‌های این شبکه استفاده می‌شود. تعداد آن به ۲۲۳ میلیون واحد محدود است و از ابتدا ماهانه حدود ۵ میلیون توکن HNT استخراج می‌شد. با این حال هر ۲ سال یک بار سختی این شبکه دوبرابر می‌شود. در نتیجه حدود ۵۰ سال تا ماین آخرین توکن طول HNT می‌کشد.

سخن پایانی

در این مقاله، به معرفی شبکه و رمزارز هلیوم پرداختیم و ویژگی‌های آن را بررسی کردیم. هلیوم به عنوان یک رمزارز نوین، به دلیل ویژگی‌های منحصر به فردی که دارد، جایگاه خود را در بازار رمزارزها پیدا کرده است. این رمزارز با سرعت بالا و هزینه کمتر برای تراکنش‌ها، قابلیت مقیاس‌پذیری بالا و امنیت بالایش، به عنوان یکی از رمزارزهای جذاب برای سرمایه‌گذاری شناخته می‌شود. همچنین، استفاده از هلیوم در شبکه‌های اینترنت اشیاء و ارائه امکانات دیگری به کاربران، باعث شده است که این رمزارز در بین کاربران و سرمایه‌گذاران محبوبیت بیشتری پیدا کند. با توجه به ویژگی‌های منحصر به فرد هلیوم، این رمزارز به عنوان یکی از جذاب‌ترین گزینه‌های سرمایه‌گذاری در بازار رمزارزها شناخته می‌شود.

با توجه به توضیحات ارائه شده، می‌توان نتیجه گرفت که هلیوم با ویژگی‌های منحصر به فرد و پتانسیل‌های بالایی که دارد، به عنوان یکی از رمزارزهای جذاب برای سرمایه‌گذاری شناخته می‌شود و می‌تواند به عنوان یک گزینه مناسب برای سرمایه‌گذارانی که به دنبال فرصت‌های سرمایه‌گذاری جدید هستند، مطرح باشد.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx