کاهش چشمگیر جرایم در صنعت ارزهای دیجیتال

انتشار 2 سال قبل
آنچه می‌خوانید...

کاهش چشمگیر جرایم در صنعت ارزهای دیجیتال به گفته شرکت تحقیقات بلاکچین سایفر تریس (CipherTrace)، میزان فعالیت غیرقانونی در صنعت ارزهای دیجیتال در سال 2021 و سه ماهه اول سال 2022 کاهش یافته است. صنعت کریپتوکارنسی مدت‌ هاست که در برخی از حوزه ‌های قضایی به عنوان یک مامن برای فعالیت‌ های غیرقانونی شهرت داشته […]

کاهش چشمگیر جرایم در صنعت ارزهای دیجیتال

کاهش چشمگیر جرایم در صنعت ارزهای دیجیتال

به گفته شرکت تحقیقات بلاکچین سایفر تریس (CipherTrace)، میزان فعالیت غیرقانونی در صنعت ارزهای دیجیتال در سال 2021 و سه ماهه اول سال 2022 کاهش یافته است.

صنعت کریپتوکارنسی مدت‌ هاست که در برخی از حوزه ‌های قضایی به عنوان یک مامن برای فعالیت‌ های غیرقانونی شهرت داشته است. با این حال، طبق تخمین سایفر تریس میزان فعالیت های غیرقانونی در سال 2020 بین 0.62٪ تا 0.65٪ از کل فعالیت ها در این صنعت بوده است. حال گزارش جدید این شرکت نشان می دهد که این رقم به بین 0.10٪ تا 0.15٪ در سال 2021 کاهش یافته است.

سایفر تریس در گزارش جدید خود اعلام کرد که هکرها در 10 مورد هک دیفای در سال 2021 و سه ماهه اول 2022 در حدود 2.4 میلیارد دلار بدست آورده اند.

بیش از نیمی از این رقم فقط در دو هک به دست آمده است. بزرگترین آنها هک شبکه Ronin در اواخر مارس 2022 به ارزش حدودی 650 میلیون دلار بود. هک دوم نیز مربوط به Poly Network بود که هکرها 610 میلیون دلار را به سرقت بردند.

اما طبق گزارش Kyckr، در بازه زمانی مشابه، جریمه ‌های مربوط به مبارزه با پولشویی در حوزه بانکی به ‌طور چشمگیری افزایش یافته است. در این بازه 80 موسسه در سال 2021 جریمه شدند. در حالی که این رقم برای سال 2020 برابر با 24 مورد بود.

 

 

نظرات بیان شده در اخبار و تحلیل ها صرفا ترجمه ای از منابع مذکور می باشند. و تیم تحریریه ارزینجا هیچ گونه مسئولیتی در قبال آنها ندارد.

برای مطالعه اخبار مرتبط با رمزارزها در ایران و جهان، وبلاگ و کانال خبری ما را دنبال کنید.

این محتوا مفید بود؟
نظرات کاربران
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
قدیمی ترین ها
جدیدترین ها رای بیشتر
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx