کلاهبرداری 12 میلیون دلاری از کاربران بلژیکی ارزهای دیجیتال 

انتشار 4 سال قبل
آنچه می‌خوانید...

کلاهبرداری 12 میلیون دلاری از کاربران بلژیکی ارزهای دیجیتال گزارش ها نشان می دهد که کاربران بلژیکی ارزهای دیجیتال بالغ بر 12 میلیون دلار از سرمایه خود را در اسکم رمزارزها از دست داده اند. بنا به گزارشات ناظران مالی بلژیک، کلاهبرداران با استفاده از تبلیغات جعلی در حدود 12 میلیون دلار از سرمایه گذاران […]

https://cointelegraph.com/news/belgian-investors-lost-12m-to-crypto-and-forex-scams-over-the-summer

کلاهبرداری 12 میلیون دلاری از کاربران بلژیکی ارزهای دیجیتال

گزارش ها نشان می دهد که کاربران بلژیکی ارزهای دیجیتال بالغ بر 12 میلیون دلار از سرمایه خود را در اسکم رمزارزها از دست داده اند.

بنا به گزارشات ناظران مالی بلژیک، کلاهبرداران با استفاده از تبلیغات جعلی در حدود 12 میلیون دلار از سرمایه گذاران رمزارزها در این کشور به سرقت برده اند.

در اخطار مورخه 5 اکتبر سازمان خدمات مالی و بازارها (FSMA)، گزارش شده که سرمایه گذاران در بلژیک حداقل 10 میلیون یورو – معادل تقریباً 11.8 میلیون دلار از سرمایه خود را در بازه زمانی مه 2019 تا سپتامبر 2020 در پلتفرم های جعلی از دست داده اند. براساس گزارش FSMA چنین پلتفرم هایی با استفاده از تبلیغات جعلی با تصاویر سلبریتی ها در شبکه های اجتماعی، از قربانیان کلاهبرداری کرده اند.

تماس تلفنی روشی مرسوم برای کلاهبرداری

یکی از روش های مرسوم کلاهبرداری در بلژیک، برقراری تماس تلفنی است. در این روش کلاهبرداران برای دریافت اطلاعات شخصی افراد تماس می گیرند و از آنها می خواهند که در ازای دریافت سود بالا، مدیریت دارایی هایشان را به آنها بسپارند.

گزارش های منتشر شده توسط ناظران نشان می دهد که چنین اسکم هایی در بلژیک رو به افزایش است. گزارش بازرسی اقتصادی منتشر شده در سال 2019 میزان کلاهبرداری را بالغ بر 3.2 میلیون دلار برآورد کرده بود. در گزارشی دیگر که توسط خدمات عمومی فدرال بلژیک (FPS) منتشر شد میزان کلاهبرداری در سال 2018 برابر با 2.5 میلیون دلار بوده است.

مقامات بلژیکی اقدامات پیشگیرانه مختلفی را به منظور برخورد با این مشکلات انجام داده اند. در ماه فوریه FSMA گزارش کرد که بیش از 140 وبسایت در این خصوص در لیست سیاه قرار گرفته اند. با این وجود، گزارش FPS نشان می دهد که سرمایه گذاران بلژیکی به طور میانگین سالانه 152 میلیون دلار در اسکم ها از دست می دهند و بسیاری از کلاهبرداری ها ممکن است حتی گزارش نشوند.

 

همراه ما باشید با معتبرترین اخبار ارز دیجیتال.

 

این محتوا مفید بود؟
نظرات کاربران
می خواهم از پاسخ به کامنتم مطلع شوم
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
قدیمی ترین ها
جدیدترین ها رای بیشتر
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
0
در سریعترین زمان ممکن به شما پاسخ خواهیم دادx