دادستان بریتانیا: کلاهبرداری مربوط به ارزهای دیجیتال افزایش پیدا خواهد کرد

انتشار 3 سال قبل
آنچه می‌خوانید...

دادستان بریتانیا: کلاهبرداری مربوط به ارزهای دیجیتال افزایش پیدا خواهد کرد سرویس پیگرد قانونی تاج بریتانیا (CPS) انتظار دارد در سالهای آینده تعداد کلاهبرداری مربوط به بیت کوین (BTC) و ارزهای دیجیتال افزایش پیدا کند. با این حال، این آژانس اذعان کرده که در حال حاضر چنین تخلفاتی بسیار نادر هستند. طبق گزارش فایننشال تایمز […]

دادستان بریتانیا اعتقاد دارد که کلاهبرداری مربوط به ارزهای دیجیتال افزایش پیدا خواهند کرد

دادستان بریتانیا: کلاهبرداری مربوط به ارزهای دیجیتال افزایش پیدا خواهد کرد

سرویس پیگرد قانونی تاج بریتانیا (CPS) انتظار دارد در سالهای آینده تعداد کلاهبرداری مربوط به بیت کوین (BTC) و ارزهای دیجیتال افزایش پیدا کند. با این حال، این آژانس اذعان کرده که در حال حاضر چنین تخلفاتی بسیار نادر هستند.

طبق گزارش فایننشال تایمز به نقل از CPS، در حال حاضر 86٪ از کلاهبرداری های گزارش شده مربوط به فضای مجازی هستند. به نظر میرسد که با شیوع همه گیری کرونا و استفاده هر چه بیشتر مردم از اینترنت،‌ در یک سال گذشته شرایط وخیم تر شده است.

طبق آمار پلیس لندن، 27187 گزارش مربوط به جرائم سایبری در سراسر انگلیس و ایرلند شمالی بین سال های 2019 و 2020 گزارش شده است. از این رقم، 5581 گزارش مربوط به سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال می شود، که یک پنجم کل گزارش های مربوط به جرایم اینترنتی را تشکیل می دهد.

در همین بازه زمانی، تعداد کل پرونده های کلاهبرداری بالغ بر 822،276 مورد بوده است. این موضوع نشان می دهد که علیرغم افزایش چشمگیر قیمت بیت کوین و گسترش بازار ارزهای دیجیتال، هنوز بسیاری از کلاهبرداران به این عرصه ورود نکرده اند. به عبارتی دیگر، فقط 0.6٪ از کل پرونده های کلاهبرداری مربوط به ارزهای دیجیتال می شوند.

افزایش جرائم با افزایش قیمت BTC

با این حال، افزایش قیمت بیت کوین در سال 2020 برای گروه خاصی جذاب بود. در واقع، کلاهبرداری های مربوط به ارزهای دیجیتال در سال منتهی به دسامبر سال 2020 که ارزش بیت کوین پنج برابر شد، در حدود 57٪ افزایش یافت.

به گفته مکس هیل (Max Hill) دادستان عمومی CPS، سرمایه گذاری های پرسود و با بازدهی بالا از جمله حقه های کلاهبرداران بوده است. به همین دلیل وی انتظار دارد پرونده های مربوط به ارزهای دیجیتال افزایش یابد. وی در خصوص افزایش کلاهبرداری ها در حوزه کریپتو گفت:

با اینکه در دهه های گذشته مردم بسیاری قربانی وعده وعیدهای دروغین کلاهبرداران شده اند، اما من همچنان انتظار دارم که تعداد چنین کلاهبرداری هایی افزایش پیدا کند.

 

همراه ما باشید با معتبرترین اخبار ارز دیجیتال.

این محتوا مفید بود؟
نظرات کاربران
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
قدیمی ترین ها
جدیدترین ها رای بیشتر
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx