کارهایی که باید جهت حفظ امنیت کیف پول و دارایی های خود انجام بدهید

امنیت کیف پول
  • زمان مطالعه: 3دقیقه
  • دیدگاه ها ‏ ۵ دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 3487 نفر

می دانیم که انتخاب کیف پول ارز دیجیتال مناسب بسیار مهم است. قبلا در مقاله ای درباره ی این موضوع صحبت کرده ایم. همچنین شما می توانید در بخش آموزش کیف پول ها با چگونگی کار با آن ها هم آشنا شوید. اما سوالی که ممکن است پیش بیاید این است که چگونه از کیف پول و دارایی های دیجیتال خود مراقبت کنیم.

کارهایی که باید جهت حفظ امنیت کیف پول ارز دیجیتال خود انجام دهیم

ارزهای دیجیتال به دلیل ماهیت غیرمتمرکز خود، امنیت بیشتری نسبت به ارزهای فیزیکی دارند. با این حال، هنوز هم برخی از خطرات امنیتی وجود دارد که باید از آنها آگاه باشید. پیشنهاد می کنیم برای حفظ امنیت کیف پول خود، این اقدامات را انجام دهید.

استفاده از یک کیف پول امن

بازهم جای تاکید دارد که از یک کیف پول معتبر استفاده کنید. کیف پول های ارز دیجیتال به دو دسته کلی تقسیم می شوند: کیف پول های گرم و کیف پول های سرد. کیف پول های گرم به اینترنت متصل هستند و بنابراین در معرض خطر بیشتری قرار دارند. کیف پول های سرد به اینترنت متصل نیستند و بنابراین امنیت بیشتری دارند. برخی از کیف پول های سرد محبوب عبارتند از لجر، ترزور و بیت کوین کیپ.

امنیت کیف پول

انتخاب یک کیف پول امن مهمترین گام است

تهییه نسخه ی پشتیبان یا بک آپ

ماهیت بلاکچین این گونه ایجاب می کند که هیچ کس به اطلاعات شما دسترسی نداشته باشد. یعنی اگر کیف پول سخت افزاری شما گم شود و یا تلفن همراه شما دچار آسیب گردد، امکان دسترسی شما به سرمایه خود برای همیشه از بین می رود. با توجه به همین موضوع، شما باید حتما از آن بک آپ (فایل پشتیبان) داشته باشید. بعضی از کیف پول ها به شما رشته کلماتی را می دهند که می تواند حاوی ۱۲ تا ۱۶ کلمه باشد. اگر این کلمات را داشته باشید و گوشی شما دچار مشکل شود، باز هم امکان دسترسی به دارایی های خود را خواهید داشت. از این کلمات به خوبی محافظت کنید و آن ها را در فضاهای غیردیجیتال ذخیره کنید. توجه داشته باشد اگر این کلمات لو برود، شخص دیگری می تواند به حساب شما متصل شود.

بعضی کیف پول ها هم یک فایل را به عنوان بک ‌آپ ارائه می‌دهند که با یک رمز عبور از جانب شما رمزنگاری شده است. در این کیف پول ها با آپلود کردن فایل و وارد کردن رمز عبور، می توانید دارایی های خود را بازیابی کنید. البته باز هم تاکید می کنیم که باید مراقب امنیت نسخه ی پشتیبان باشید.

داشتن بیش از یک کیف پول

شاید از قدیمی تر ها شنیده باشید که نباید همه ی پول هایمان را در یک جیب بگذاریم. به این شکل می توانیم آنها را از خطر سرقت حفظ کنیم. این نصیحت در دنیای کریپتو هم صادق است. یعنی پیشنهاد می کنیم همه ی دارایی های خود را بر روی یک کیف پول نگهداری نکنید. داشتن چند کیف پول می تواند امنیت بیشتری برای دارایی های شما به ارمغان بیاورد. همچنین اگر قصد داشتید تا برای دریافت ایردراپ یا سایر اهداف، کیف پول خود را به پلتفرم های مختلف متصل کنید بهتر است که از یک کیف پول جدید استفاده کنید.

مرورگر جداگانه

یکی از راه های سرقت اطلاعات، افزونه های مخرب مرورگر ها است. اگر از والت های تحت وب استفاده می کنید، پیشنهاد ما این است که از یک مرورگر دیگر برای کیف پول خود استفاده کنید.

ورود دو مرحله ای

اعتبار سنجی دو عاملی (۲FA) یا همان ورود دو مرحله ‌ای روشی برای تایید هویت شما است که معمولا هنگام برداشت یا انجام نقل و انتقال مالی انجام می شود. به این شکل، کیف پول هویت شما را دو بار تایید می کند. این موضوع شانس هکر برای ورود به حساب شما را کاهش می دهد.

امنیت کیف پول

یکی از راه های سرقت اطلاعات، افزونه های مخرب مرورگر ها است.

رمز عبور قوی

پیشنهاد می کنیم در رمز عبور خود از اعداد، حروف کوچک، بزرگ و علائم مختلف استفاده کنید. داشتن یک رمز قوی امکان ورود به حساب را کاهش می دهد. 

به روز کردن نرم افزار ها

سعی کنید سیستم ضد بد افزار و در کل سیستم خود را بروز نگه دارید. این موضوع امکان هک شدن را کاهش می دهد. همچنین در بروزرسانی نرم افزار کیف پول خود هیچگاه کوتاهی نکنید.

از وای فای عمومی استفاده نکنید

 وای فای عمومی می تواند ناامن باشد و هکرها می توانند از آن برای سرقت ارزهای دیجیتال شما استفاده کنند. اگر مجبور هستید از وای فای عمومی استفاده کنید، از یک VPN برای رمزگذاری ترافیک خود استفاده کنید.

در اینجا چند نکته اضافی برای محافظت از کیف پول ارز دیجیتال آورده شده است:

  • از خرید کیف پول ارز دیجیتال دست دوم خودداری کنید. ممکن است کیف پول دست دوم حاوی بدافزار یا سایر آسیب پذیری ها باشد.
  • به هیچ وجه کلیدهای خصوصی خود را به اشتراک نگذارید. کلیدهای خصوصی شما کلید دسترسی به ارزهای دیجیتال شما هستند. اگر کلیدهای خصوصی خود را به اشتراک بگذارید، هر کسی می تواند به ارزهای دیجیتال شما دسترسی داشته باشد.
  • مراقب وب سایت های جعلی و کلاهبرداری باشید. کلاهبرداران اغلب وب سایت های جعلی ایجاد می کنند که شبیه وب سایت های رسمی کیف پول های ارز دیجیتال هستند. از وارد کردن اطلاعات شخصی یا کلیدهای خصوصی خود در وب سایت های ناشناخته خودداری کنید.

با پیروی از این نکات، می توانید امنیت کیف پول ارز دیجیتال خود را افزایش دهید و از هک شدن و سرقت ارزهای دیجیتال خود جلوگیری کنید.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏ ۵ دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

5 دیدکاه های این نوشته
قدیمی ترین ها
جدیدترین ها رای بیشتر
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
سید احمد میبدی
سید احمد میبدی
3 سال ها قبل

سلام الان هکری ۱۲ حرف منو به ترفندی از من گرفته و ۶۰۰ دلار بیت کوین رو برداشته الان کاردانو در حالت اپگرید هست اونو نتونست وردار ولی اگه کاردانو باز بشه من یا کهر هرکه زودتر متوجه بشه میتونه انتقال بزنه آیا راهی هست تا ۱۲ حرف رو عوض کنم

طاهره الهیاری
ناظر محتوا
طاهره الهیاری
3 سال ها قبل
پاسخ دهید  سید احمد میبدی

سلام دوست عزیز، کیف پولتون چی هست؟

شکوفه صالحی
شکوفه صالحی
2 سال ها قبل

سلام ارز ترون در کیف پول اتمیک من در تاریخچه آن مشکل ایجاد شده در عرض چند ساعتی تراکنش های زیادی دیده میشد که تلاش بر انتقال ارز داشته ولی چیزی از ارزم برداشت نشد پیام هشدار آمد اذیت کردم این هش ها متوقف شد آیا مشکل خاصی هست آیا کیفم هک شده این هش ها را هنوز در زیر تاریخچه ترون مشاهده می کنم لطفا راهنمایی کنید

محمد میرزایی شیرمرد
نویسنده
محمد میرزایی شیرمرد
2 سال ها قبل
پاسخ دهید  شکوفه صالحی

با سلام بهتر است یک کیف پول جدید بسازید و ارز های خود را به کیف پول جدید انتقال دهید

حامد جعفری
حامد جعفری
2 سال ها قبل

👍👍

تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

5
0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx