کیف پول دیجیتال چیست ؟ | بررسی و آموزش کیف پول من ارزینجا

کیف پول ارز دیجیتال
  • زمان مطالعه: 7دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 568 نفر

کیف پول دیجیتال چیست؟

به طور خلاصه، کیف پول دیجیتال ابزاری است که می توانید از آن برای تعامل با شبکه بلاکچین استفاده کنید. کیف پول کریپتو انواع مختلفی دارد که می توان آنها را به سه گروه کیف پول نرم افزاری، سخت افزاری و کیف پول کاغذی تقسیم کرد. بسته به مکانیسم کار آنها، ممکن است به عنوان کیف پول سرد یا گرم نیز شناخته شوند. اکثر کیف پول های دیجیتال نرم افزاری هستند که استفاده از آنها راحت تر از کیف پول های سخت افزاری است. با این حال، کیف پول های سخت افزاری ایمن ترین جایگزین هستند. از سوی دیگر، کیف پول های کاغذی روی یک تکه کاغذ چاپ می‌شوند، اما استفاده از آنها اکنون منسوخ و غیرقابل اعتماد تلقی می شود.

کیف پول های ارزهای دیجیتال چگونه کار می کنند؟

برخلاف تصور رایج، کیف پول‌های کریپتو واقعاً دارایی‌های دیجیتال را ذخیره نمی‌کنند. در عوض، آنها ابزارهای مورد نیاز برای تعامل با بلاکچین را فراهم می کنند. به عبارت دیگر، این کیف پول ها می توانند اطلاعات لازم را برای ارسال و دریافت ارزهای دیجیتال از طریق تراکنش های بلاکچین تولید کنند. چنین اطلاعاتی از یک یا چند کلید عمومی و خصوصی تشکیل شده است. کیف پول همچنین شامل یک آدرس است که یک شناسه الفبایی است که بر اساس کلیدهای عمومی و خصوصی ایجاد می شود. چنین آدرسی، در اصل، یک «موقعیت» مشخص در بلاکچین است که می‌توان سکه‌ها را به آن ارسال کرد. این بدان معناست که شما می توانید آدرس خود را با دیگران برای دریافت وجوه به اشتراک بگذارید، اما هرگز نباید کلید خصوصی خود را در اختیار دیگران قرار دهید.

کیف پول دیجیتال

برخلاف تصور رایج، کیف پول‌های کریپتو واقعاً دارایی‌های دیجیتال را ذخیره نمی‌کنند.

بدون در نظر گرفتن اینکه از کدام کیف پول استفاده می کنید، کلید خصوصی، به ارزهای دیجیتال شما دسترسی می دهد. بنابراین حتی اگر رایانه یا تلفن هوشمند شما به خطر بیفتد، تا زمانی که کلید خصوصی (یا عبارت اولیه) مربوطه را داشته باشید، همچنان می توانید به وجوه خود در دستگاه دیگری دسترسی داشته باشید. توجه داشته باشید که سکه ها هرگز از بلاکچین خارج نمی شوند. آنها فقط از یک آدرس به آدرس دیگر منتقل می شوند.

آیا برای معاملات کریپتو به کیف پول دیجیتال نیاز دارم؟

پاسخ ساده این است: بله. چه یک معامله گر (تریدر) یا یک هولدر بیت کوین باشید، باید یک آدرس کیف پول برای ذخیره و ترید ارزهای دیجیتال داشته باشید. می توانید از کیف پول گرم ارائه شده توسط صرافی خود (مانند کیف من صرافی ارزینجا)، کیف پول موبایلی که بر روی تلفن همراه خود نصب می کنید، افزونه مرورگر، کیف پول دسکتاپ یا کیف پول سخت افزاری استفاده کنید. چندین گزینه وجود دارد. در زیر چند نمونه از انواع کیف پول آورده شده است:

  1. کیف پول صرافی: کیف من ارزینجا
  2. کیف پول های دیجیتال موبایل: متامسک و تراست ولت
  3. کیف پول های رمزنگاری افزونه مرورگر: متامسک، تراست ولت و مث ولت
  4. کیف پول های دیجیتال دسکتاپ: الکتروم، اکسودوس
بهترین کیف پول ارز دیجیتال

متامسک و تراست والت؛ دو مورد از پراستفاده ترین کیف پول‌های کریپتو

 

مقایسه کیف پول دیجیتال گرم و سرد

همانطور که گفته شد، کیف پول های دیجیتال ممکن است با توجه به نحوه عملکرد آنها به عنوان “گرم” یا “سرد” نیز تعریف شوند.

کیف پول گرم هر کیف پولی است که به نحوی به اینترنت متصل باشد. به عنوان مثال، هنگامی که یک حساب در بایننس ایجاد می کنید و وجوهی را به کیف پول خود ارسال می کنید، در حال واریز به کیف پول گرم بایننس هستید. راه اندازی و دسترسی این کیف پول ها بسیار آسان است که برای معامله گران و سایر کاربران روزمره ایده آل هستند.

از سوی دیگر کیف پول های سرد هیچ اتصالی به اینترنت ندارند. در عوض، آنها از یک رسانه فیزیکی برای ذخیره کردن کلیدهای خصوصی به صورت آفلاین استفاده می کنند که آنها را در برابر حملات آنلاین مقاوم می کند. به این ترتیب، کیف پول های سرد جایگزین بسیار امن تری برای “ذخیره” رمزارزهای شما هستند. این روش همچنین به عنوان ذخیره سازی سرد شناخته می شود و به ویژه برای سرمایه گذاران بلند مدت یا هولدرها مناسب است.

کیف پول من ارزینجا

کیف پول‌های ارز دیجیتال، دروازه‌های ورود به دنیای شگفت انگیز رمزارزها هستند. کیف من ارزینجا، یک کیف پول ارزدیجیتال با استانداردها و ظاهری به‌روز (کاربرپسند) است که به منظور سهولت استفاده از ارزهای دیجیتال و خدمات منحصر به‌فرد صرافی ارزینجا ایجاد شده است.

بدون محدودیت، بدون هزینه

استفاده از کیف پول من، بدون محدودیت و کاملا رایگان است. شما می‌توانید با استفاده از کیف پول من، دارایی خود را تا هر زمان که بخواهید، بدون پرداخت هیچ هزینه‌ای، ذخیره و مدیریت کنید و درصورت نیاز آن ها را به کیف پول های دیگر انتقال دهید.

امنیت دارایی شما، اولویت اصلی ارزینجا

یکی از اولویت‌های اصلی ارزینجا، حفظ امنیت سرمایه شماست. به همین دلیل، در ساخت کیف من ارزینجا از به‌روز ترین لایه‌های امنیتی روز دنیا و تخصص کارشناسان حوزه امنیت سایبری استفاده شده است. اولین و مهمترین اقدام ارزینجا در این راستا راه اندازی کیف من به صورت فول نود (Full-Node) روی شبکه‌های بلاکچین بوده که از این طریق امنیت دارایی کاربران تضمین می‌ شود. همچنین دارایی‌‌ها به روش سرد (Cold Storge) نگهداری می‌شود. روش نگهداری سرد نیاز به اتصال اینترنت ندارد و به همین دلیل خطر حملات آنلاین را به صفر می‌رساند.

کیف من ارزینجا

کیف من ارزینجا، بهترین ابزار برای تریدرها و هولدرها

قابلیت‌ها

  • امکان ذخیره بیش از ۵۰۰ رمزارز مختلف
  • قابلیت تبدیل سریع و آسان رمزارزها به یکدیگر
  • پشتیبانی از تمام شبکه‌های بلاکچین
  • آدرس یکبار مصرف و اختصاصی
  • انتقال داخلی رمزارزها به‌صورت رایگان

جمع بندی

کیف پول های دیجیتال ابزاری لازم برای استفاده از بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال هستند. آنها یکی از زیرساخت‌های اساسی هستند که ارسال و دریافت وجوه را از طریق شبکه‌های بلاکچین ممکن می‌سازند. هر نوع کیف پول مزایا و معایب خود را دارد، بنابراین بسیار مهم است که قبل از انتقال وجوه خود، نحوه عملکرد آنها را درک کنید. در این مقاله سعی شد که آموزشی جامع از کیف پول های دیجیتال را در اختیار شما قرار دهیم و در آخر کیف من ارزینجا را که از جدیدترین و امن‌ترین تکنولوژی‌ها بهره می‌برد را به شما معرفی کنیم.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx