بررسی تعداد تراکنش‌ها در ثانیه و زمان نهایی شدن آن‌ها در اتریوم و ۵ قاتل اتریوم

5 قاتل اتریوم
  • زمان مطالعه: 9دقیقه
  • دیدگاه ها ‏ یک دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 1743 نفر

بررسی تعداد تراکنش‌ها در ثانیه و زمان نهایی شدن آن‌ها در اتریوم و ۵ قاتل اتریوم

برای چند سال، اتریوم به تنهایی به عنوان تنها بلاک چین قراردادهای هوشمند واقع بینانه در این سیاره سلطنت کرد.  کسانی که از این بلاکچین استفاده می کنند یا برنامه هایی را برای آن توسعه می دهند، گزینه کمی جز پذیرش ویژگی های فنی و ویژگی های سیستم اتریوم داشتند. اما حداقل اتریوم یک جهش فنی به جلو نسبت به بیت کوین بود، و حتی اگر بسیار پیچیده تر بود به طور قابل توجهی سریعتر از بیت کوین هست.

عملکرد این شبکه اما به ندرت کافی است، و هر چه تعداد کاربران و برنامه های کاربردی بیشتری به اتریوم می آمدند، بیشتر آشکار می شد که توان عملیاتی این بلاکچین به اندازه ای که برای تامین انرژی میلیون ها برنامه و کاربر لازم است کافی نخواهد بود.

متوسط تعداد تراکنش‌های رقبای اتریوم در سی روز گذشته

البته متوسط تعداد تراکنش‌ها نیروی، محرکه اصلی همه شبکه‌های به اصطلاح قاتلان اتریوم است (بلاکچین های لایه ۱ رقیب که بر عملکرد بهتر از نظر قیمت و توان عملیاتی نسبت به لایه ۱ اتریوم تمرکز دارند). تاکید بر لایه ۱ بسیار مهم است زیرا پاسخ اکوسیستم اتریوم توسعه بلاکچین های لایه ۲ است که عملکرد تجربه کاربر را به شدت بهبود می بخشد.

در این مقاله، ما پنج قاتل اتریومآوالانچ، بایننس اسمارت چین BSC، فانتوم، پالیگان و سولانا را تجزیه و تحلیل می‌کنیم. و میانگین تراکنش‌های هر ثانیه را در یک دوره ۳۰ روزه محاسبه می‌کنیم. و نتایج را با TPS اتریوم مقایسه می‌کنیم. برای انجام این محاسبات، از داده‌های کاوشگر بلاک برای هر بلاک چین استفاده می‌کنیم. میانگین تعداد محاسبات در روز را محاسبه می‌کنیم و آن عدد را بر ۸۶،۴۰۰ یعنی تعداد ثانیه‌ها در روز تقسیم می‌کنیم تا تعداد تراکنش‌ها در هر ثانیه محاسبه شود.

آوالانچ

5 قاتل اتریوم

آوالانچ که فناوری آن بر روی ماشین مجازی اتریوم EVM ساخته شده است، اولین بلوک را در ۲۴ سپتامبر ۲۰۲۰ تولید کرد. محبوبیت این سیستم واقعاً در اواسط آگوست تقریباً یک سال بعد افزایش یافت. طبق وب سایت رسمی پروژه Avalanche، این شبکه می تواند بیش از ۴،۵۰۰ تراکنش در ثانیه را انجام دهد. با این حال، محاسبات ما نشان می‌دهد که میانگین تعداد تراکنش‌ها در هر ثانیه در ۳۰ روز گذشته، ۸.۲۱ تراکنش در ثانیه است.

بایننس اسمارت چین BSC تقریباً آنچه را که وعده داده است ارائه می دهد

دومین قاتل اتریوم در تحلیل ما; بایننس اسمارت چین، BSC است که بر پایه ماشین مجازی اتریوم نیز ساخته شده است. طبق گفته Binance، زمان بلاک BSC حدود سه ثانیه است، به این معنی که بلاک چین باید بتواند حدود ۱۶۰ تراکنش در ثانیه را تحمل کند. میانگین توان عملیاتی واقعی در ۳۰ روز گذشته بسیار نزدیک به رقم رسمی است; زیرا ما میانگین را ۷۰ تراکنش در ثانیه محاسبه کردیم.

5 قاتل اتریوم

فانتوم

طبق وب‌سایت این پروژه، Fantom یک پلت‌فرم قرارداد هوشمند منبع باز سریع و با کارایی بالا برای دارایی‌های دیجیتال و dApps است. گفته می شود که این بلاکچین قادر به ۴۰۰۰ تراکنش در ثانیه است; اما تجزیه و تحلیل ما نشان می دهد که Fantom در ۳۰ روز گذشته به طور متوسط ۱۳ تراکنش در ثانیه انجام داده است.

5 قاتل اتریوم

چهارمین قاتل Eth در تحلیل و مقایسه ما Polygon است که به اصطلاح زنجیره جانبی اتریوم به حساب می‌آید. این امر تا حدودی اغراق آمیز است که Polygon را یک قاتل اتریوم بنامیم زیرا این پروژه ارتباط نزدیکی با اتریوم دارد. فناوری Polygon بر پایه ماشین مجازی اتریوم ساخته شده است و به موازات زنجیره جانبی پالیگان; پالیگان نیز در حال توسعه و به دست آوردن بلاکچین لایه ۲ اتریوم است.

5 قاتل اتریوم

گفته می شود که شبکه پالیگان قادر به پردازش ۶،۵۰۰ تا ۷،۲۰۰ تراکنش در ثانیه است. تجزیه و تحلیل ما نشان می دهد که میانگین توان عملیاتی واقعی طی ۳۰ روز گذشته ۵۳ تراکنش در ثانیه بوده است.

هیچ اطلاعات سی روزه‌ای از سولانا در دست نیست

سولانا شاید سر سخت‌ترین قاتل اتریوم باشد. این شبکه در میان کلکسیونرهای NFT بسیار محبوب شده است. بلاک چین های Solana دارای توان عملیاتی تا ۵۰،۰۰۰ در ثانیه هستند. در مورد Solana، ما نتوانستیم داده ها را برای یک دوره ۳۰ روزه دانلود کنیم. کاوشگرهای مختلف بلوک Solana آمار تراکنش های زنده، تراکنش های انباشته شده و توان عملیاتی جاری را نشان می دهند. این آمار نشان می دهد که سیستم سولانا حدود ۱،۵۰۰ تا ۲،۵۰۰ تراکنش در ثانیه را پردازش می کند; که خوب است اما به هیچ وجه نزدیک به ۵۰،۰۰۰ تراکنش در ثانیه نیست.

اتریوم چطور؟ خب، پلتفرم قرارداد هوشمند اصلی می‌گوید که می‌تواند ۱۴ تراکنش در ثانیه را پردازش کند و ۱۴ تراکنش در ثانیه را ارائه می‌کند. در واقع، همیشه در اوج خود کار می کند و برای مدت طولانی این کار را انجام داده است. ممکن است استدلال شود که “قاتلان اتریوم”، به جز شاید سولانا، با حداکثر ظرفیت مربوطه کار نمی کنند. اما این به سختی می تواند در مورد آوالانچ و BSC صدق کند – این ها اکوسیستم هایی هستند; که به طور فزاینده ای محبوب با برنامه های کاربردی و کاربران زیادی هستند.

توان عملیاتی مشابه تجربه کاربری خوب نیست

همچنین باید به این نکته اشاره کرد که توان عملیاتی تراکنش با نهایی شدن سریع یکسان نیست. زمان نهایی شدن یا TTF، برای تجربه کاربر بسیار مهمتر است. به عنوان مثال، اگرچه Avalanche به طور متوسط ۸.۲۱ تراکنش در ثانیه را پردازش کرد و اتریوم ۱۴ تراکنش را پردازش کرد، TTF در Avalanche کمتر از یک ثانیه و بیش از ۲۰ ثانیه در اتریوم است.

آیا قاتلان اتریوم سریعتر از اتریوم است؟ بله، مخصوصاً وقتی صحبت از تجربه کاربر به میان می‌آید، بدون در نظر گرفتن هزینه‌های شبکه; با این حال شاید بهتر است به ارقام عملکرد وعده داده شده خیره نشویم و شروع به بررسی عملکرد واقعی و تجربه کاربر کنیم.

برای مطالعه اخبار مرتبط با رمزارزها در ایران و جهان، وبلاگ و کانال خبری ما را دنبال کنید.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏ یک دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

1 دیدگاه
قدیمی ترین ها
جدیدترین ها رای بیشتر
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
ارش
ارش
1 سال قبل

سلام ممنون از اطلاعات خوبتون
این آمار و میانگین های سی روزه مربوط به چه تاریخ هست ؟

تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

1
0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx