تحلیل ارزهای دیجیتال بیت کوین، اتریوم، ریپل و لایت کوین

انتشار 4 سال قبل
آنچه می‌خوانید...

تحلیل ارزهای دیجیتال بیت کوین، اتریوم، ریپل و لایت کوین بیت کوین روز گذشته نوسانات شدیدی داشت و حتی در مقطعی به زیر 18 هزار دلار ریزش کرد. با این وجود برخی از تحلیلگران احتمال می دهند که بیت کوین به بالاترین سطح خود صعود خواهد کرد. با تحلیل ارزهای دیجیتال زیر همراه ما باشید. […]

تحلیل ارزهای دیجیتال بیت کوین، اتریوم، ریپل و لایت کوین

تحلیل ارزهای دیجیتال بیت کوین، اتریوم، ریپل و لایت کوین

بیت کوین روز گذشته نوسانات شدیدی داشت و حتی در مقطعی به زیر 18 هزار دلار ریزش کرد. با این وجود برخی از تحلیلگران احتمال می دهند که بیت کوین به بالاترین سطح خود صعود خواهد کرد. با تحلیل ارزهای دیجیتال زیر همراه ما باشید.

تحلیل بیت کوین (BTC)

در روندهای صعودی قدرتمند معمولا اصلاح قیمت به مدت یک تا سه روز طول می کشد و در پایان، روند صعودی دوباره شروع می شود. روز گذشته بیت کوین تا زیر کانال 18 هزار دلاری نوسان داشت اما موفق شد تا میانه بازه 18 هزار دلاری قیمت خود را افزایش بدهد.

نمودار روزانه بیت کوین 

افزایش قیمت از سطوح قیمتی پایین بیانگر این مسئله است که گاوها مشغول خرید بوده اند. درصورتی که گاوها قیمت بیت کوین را به بالای سطح 18695 دلاری افزایش بدهند، صعود به بالاترین سطح ممکن خواهد بود. درصورتی که بیت کوین موفق به عبور از بازه 20 هزار دلاری شود، روند صعودی کنونی قوت خواهد گرفت و این ارز دیجیتال موفق به رکورد شکنی خواهد شد. نکته ای که باید در نظر گرفت این موضوع است که از زمان آغاز روند صعودی بیت کوین از سطح 10500 دلاری هنوز اصلاح معناداری شکل نگرفته است. قیمت بیت کوین هنوز تا سطح میانگین متحرک نمایی 20 روزه (16493 دلار) از تاریخ 8 اکتبر ریزش نکرده است، که نشان می دهد تقاضا برای خرید زیاد بوده است.

درصورتی که بیت کوین از سطح کنونی اش و به زیر 17629 دلار ریزش کند، سقوط تا میانگین متحرک نمایی 20 روزه ممکن است ادامه داشته باشد. در این شرایط گاوها با نزدیک شدن قیمت ها به سطح حمایتی حجم خریدهای خود را با توجه به قدرتمند بودن روند کنونی افزایش خواهند داد. شاخص RSI واگرایی نزولی تشکیل داده است که نشانه خوبی نمی تواند باشد. با این وجود، عدم موفقیت خرس ها در حفظ قیمت ها زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه نشان می دهد که در سطوح پایین انباشت صعودی وجود دارد. درصورتی که گاوها موفق به افزایش قیمت ها به بالای خط روند نزولی شوند، بیت کوین تا سد مقاومتی 18965 دلاری پیش خواهد رفت. از طرفی دیگر، در صورتی که قیمت بیت کوین از سطوح کنونی کاهش یابد و به زیر 17600 دلار سقوط کند، سقوط ممکن است تا 17200 دلار ادامه داشته باشد.

تحلیل اتریوم (ETH)

پس از عبور قدرتمند اتریوم از سد مقاومتی 488.1 دلاری پیش روی خود، روند صعودی این ارز قوت گرفت و موفق شد تا 561.2 دلار صعود کند.

نمودار روزانه اتریوم

اصلاح بیت کوین باعث شد تریدرهای اتریوم نیز به قصد سود ارزهای خود را بفروشند. با این وجود، همانطور که از نمودار می توان مشاهده کرد، تقاضا برای خرید در سطوح قیمتی پایین همچنان بالا است.درصورتی که اتریوم از بازه 561.1 دلاری صعود کند، روند صعودی تا 625 دلار ممکن است ادامه یابد. میانگین های متحرک شیب صعودی دارند و شاخص RSI در محدوده اشباع خرید قرار دارد که نشان می دهند گاوها  دست بالا را دارند. اما در صورتی که خرس ها موفق به کاهش قیمت ها به زیر 511.1 دلار شوند، تقاضا برای فروش افزایش خواهد یافت و در نتیجه، سقوط تا سطح حمایتی بحرانی 488.1 دلاری ممکن است ادامه یابد.

تحلیل ریپل (XRP)

در تاریخ 21 نوامبر ریپل شاهد صعود چشمگیر 40.48 درصدی بود. افزایش شدید قیمت ریپل نشان می دهد که تریدرها به دلیل ترس از جا ماندن برای خرید هجوم بردند. اما زمانی که ارزهایی مانند ریپل که عملکرد خوبی ندارند، ناگهانی رشد چشمگیری دارند، این مسئله نشان می دهد که روند صعودی در اخرین گام خود قرار دارد.

نمودار روزانه ریپل

با رسیدن قیمت ریپل به سطح روانی 0.50 دلاری، برخی از تریدرها برای کسب سود ریپل های خود را فروختند و در نتیجه این رمزارز به سطح 0.39 دلاری ریزش کرد. هرچند که وضعیت نمودار حاکی از افزایش خرید در سطوح پایین است. اگر قیمت ریپل از 0.46 دلار عبور کند، گاوها برای تداوم روند صعودی تلاش خواهند کرد که قیمت این ارز را به بالای 0.50 دلار  افزایش بدهند.

درصورتی که موفق شوند، افزایش قیمت ها تا 0.60 و سپس به 0.75 دلار افزایش خواهد یافت. شاخص RSI در نتیجه نوسانات اخیر در محدوده اشباع خرید قرار دارد. بنابراین ممکن است این ارز در روزهای آتی در بازه ثابتی تا آغاز یک روند حرکتی جدید قرار بگیرد. اما درصورت کاهش قیمت ها به زیر 0.39 دلار، می توان انتظار نزول ریپل تا سطح قیمتی 0.36 دلاری را داشت.

تحلیل لایت کوین (LTC)

در تاریخ 21 نوامبر،‌ لایت کوین که در روند صعودی قدرتمندی قرار داشت موفق شد از بازه مقاومتی پیش روی خود 84.3 دلار عبور کند. اما گاوها موفق به حفظ قیمت ها نشدند که حاکی از کسب سود برخی از تریدرها است.

نمودار روزانه لایت کوین

اما دوباره گاوها موفق شدند که قیمت را تا 84.3 دلار افزایش بدهند. درصورتی که قیمت لایت کوین از این سطح عبور کند، می توان انتظار صعود تا 100 دلار را داشت. اما درصورتی که خرس ها از سد مقاومتی 84.3 دلار دفاع کنند، لایت کوین ممکن است تا 72.5 دلار افت کند. از آنجایی که این سطح قیمتی با میانگین متحرک نمایی 20 روزه (69 دلار) فاصله چندانی ندارد، انتظار می رود که گاوها به شدت از این سطح دفاع کنند. اگر لایت کوین به زیر 67 دلار سقوط کند، خرس ها کنترل را به دست خواهند گرفت.

 

برای مطالعه اخبار مرتبط با رمزارزها در ایران و جهان، وبلاگ و کانال خبری ما را دنبال کنید.

این محتوا مفید بود؟
نظرات کاربران
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
قدیمی ترین ها
جدیدترین ها رای بیشتر
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx