شاخص های معتبری که رشد ۶۲ درصدی بیت‌کوین را منعکس می‌کنند!

شاخص های معتبری که رشد 62 درصدی بیت‌کوین را منعکس می‌کنند
  • زمان مطالعه: 6دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 1014 نفر

شاخص های معتبری که رشد ۶۲ درصدی بیت‌کوین را منعکس می‌کنند!

این دو شاخص کلیدی معاملات بیت کوین نشان می دهد که بیت کوین برای حرکت صعودی ۶۲ درصدی آماده است. معیارهای مشتقات بیت کوین در حال حاضر منعکس کننده رفتارهای اواخر سپتامبر است که قبل از حرکت قوی ۶۲ درصدی در قیمت بیت کوین وجود داشت.

وضعیت مشابه بیت‌کوین

بیت کوین (BTC) به مدت ۱۴ روز زیر ۴۵،۰۰۰ دلار بوده است. و در حال حاضر ۴۰ درصد زیر بالاترین قیمت تاریخ خود یعنی ۶۹،۰۰۰ دلار است. رفتارهای بیت‌کوین شباهت هایی به اواخر سپتامبر ۲۰۲۱ دارد; زمانی که قیمت بیت کوین به مدت ۱۱ روز ثابت ماند; و ۳۶ درصد کمتر از بالاترین قیمت قبلی ۶۴،۹۰۰ دلار در تاریخ ۱۴ آوریل بود.

نرخ پاداش در قراردادهای اختیار بیت‌کوین

برای درک اینکه آیا حرکت فعلی قیمت از اواخر سپتامبر تقلید می کند; معامله گران باید با تجزیه و تحلیل پاداش (Premium) قراردادهای آتی بیت کوین، که به عنوان “یک اصل” نیز شناخته می شود، شروع کنند. برخلاف قراردادهای دائمی، این قراردادهای آتی که یک انقضاء مشخص دارند، فاقد فاندینگ ریت هستند. بنابراین قیمت آنها با مبادلات نقدی اسپات تفاوت زیادی خواهد داشت. با اندازه‌گیری فاصله هزینه‌ها بین معاملات آتی و بازار اسپات، یک معامله‌گر می‌تواند میزان صعودی بودن بازار را بسنجد. به طور مثال، خوش‌بینی بیش از حد خریداران باعث می‌شود که قرارداد آتی سه ماهه با ۱۵% یا بالاتر پاداش سالیانه (پایه) معامله شود.

به عنوان مثال، در اوایل سپتامبر، نرخ پایه از ۹% تا ۱۳% متغیر بود که نشان دهنده اعتماد است، اما در ۲۹ سپتامبر، درست قبل از اینکه بیت کوین به بالای ۴۵،۰۰۰ دلار برود، پاداش آتی ۳ ماهه ۶.۵% بود. به طور کلی، خوانش های زیر ۵ درصد معمولاً نزولی تلقی می شوند، بنابراین خوانش ۶.۵ درصد در اواخر سپتامبر به این معنی بود که سرمایه گذاران به بازار اعتماد دارند اما اعتماد آن‎‌ها نسبتا پایین است.

با توجه به شرایط فعلی بازار، شباهت های زیادی با سپتامبر ۲۰۲۱ درست قبل از اینکه بیت کوین ۴۵،۰۰۰ دلار را بشکند و رشد ۶۲ درصدی را آغاز کند، وجود دارد،. اولاً، پاداش فعلی ۳ ماهه بیت کوین ۶.۵ درصد است و این شاخص اخیراً از ۹ درصد تا ۱۱ درصد متغیر است که نشان دهنده خوش بینی ملایم است. حرکت‌های مثبت غیرمنتظره بازار زمانی اتفاق می‌افتد که سرمایه‌گذاران انتظار آن را ندارند و این دقیقاً سناریویی است که در حال حاضر اتفاق می‌افتد. برای تأیید اینکه آیا این حرکت مختص این ابزار است یا خیر، باید بازارهای اختیار معامله را نیز تحلیل کرد.

انحراف دلتا ۲۵ درصد

انحراف دلتا ۲۵ درصد (delta skew) معاملات اختیار خرید و فروش را مقایسه می‌کند. هنگامی که “ترس” رایج باشد، نشانگر مثبت می شود زیرا پاداش قراردادهای اختیار فروش محافظ بالاتر از قراردادهای اختیار خرید است. به عبارت دیگر، در چنین شرایطه به قراردادهای اختیار فروش محافظ پناه می‌برند که همین امر باعث می‌شود نرخ پاداش این معاملات از معاملات اختیار عادی بالاتر برود. زمانی که بازارسازان دیدگاه صعودی به بازار دارند; عکس این قضیه صادق است. و باعث می‌شود انحراف دلتای ۲۵ درصدی به ناحیه منفی تغییر کند. خوانش های بین ۸- درصد و ۸+ درصد معمولاً خنثی تلقی می شوند.

انحراف دلتای ۲۵ درصدی در اواخر سپتامبر ۲۰۲۱ نزدیک به ۱۰ درصد بود; که نشان دهنده ناراحتی معامله گران قراردادهای اختیار عادی است. و بازارسازان و میزهای آربیتراژ برای موقعیت های محافظتی (نزولی) هزینه بیش از حد پرداخت می کردند. به عبارت دیگر آن‌ها مجبور به پرداخت نرخ پاداش بالاتری هستند.

بر اساس شاخص انحراف دلتا ۲۵ درصدی فعلی، معامله گران قراردادهای اختیار در شرایط خنثی هستند. با این حال، در ۱۰ ژانویه، این معیار آستانه مثبت ۸ درصد را لمس کرد که نشان دهنده دیدگاه نزولی ملایم به بازار بود. معیارهای مشتقات نشان می دهد که شرایط فعلی بازار شبیه اواخر سپتامبر است; که بیت کوین روند نزولی ۲۴ روزه را معکوس کرد. و در سه هفته بعد رشد ۶۲ درصدی را آغاز کرد. آیا این پدیده تکرار خواهد شد؟ گاوهای بیت کوین مطمئناً امیدوارند.

برای مطالعه اخبار مرتبط با رمزارزها در ایران و جهان، وبلاگ و کانال خبری ما را دنبال کنید.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx