چگونه سازمان دائو خود را راه اندازی کنیم؟ (قسمت اول)

انتشار 3 سال قبل
آنچه می‌خوانید...

چگونه سازمان دائو خود را راه اندازی کنیم؟ (قسمت اول) دائو (DAO) نوعی حاکمیت است که معمولاً برای برنامه‌های کاربردی، پروژه‌ها و صندوق‌های سرمایه‌گذاری رمزارزی استفاده می‌شود. DAO ها به دلیل باز بودن و غیرمتمرکز بودن و همچنین توانایی آن ها در کار با قراردادهای هوشمند محبوب هستند. خلق یک دائو به یک راه حل […]

دائو

چگونه سازمان دائو خود را راه اندازی کنیم؟ (قسمت اول)

دائو (DAO) نوعی حاکمیت است که معمولاً برای برنامه‌های کاربردی، پروژه‌ها و صندوق‌های سرمایه‌گذاری رمزارزی استفاده می‌شود. DAO ها به دلیل باز بودن و غیرمتمرکز بودن و همچنین توانایی آن ها در کار با قراردادهای هوشمند محبوب هستند. خلق یک دائو به یک راه حل فنی برای مدیریت پیشنهادات و آرای شما نیاز دارد. بسته به نیاز شما گزینه های منبع باز متنوعی وجود دارد.

مقدمه

با ریشه های رمزارزها در تمرکززدایی، دائوها یک مدل حاکمیتی محبوب در فضای بلاک چین هستند. با استفاده از کمی دانش فنی و برخی ابزارها، می توانید دائو را به سرعت راه اندازی کنید. اما ابتدا بهتر است یک برنامه خوب برای حمایت از خود داشته باشید. بیایید اصول اولیه مورد نیاز و نحوه تنظیم DAO خود را بررسی کنیم.

دائو چیست؟

دائو (DAO) مخفف عبارت Decentralized Autonomous Organization یا همان سازمان خودمختار غیرمتمرکز است. همانطور که از نام آن پیداست، یک دائو سازمانی است که توسط کد کامپیوتری به صورت خودکار عمل می‌کند و برای مشارکت با هر کسی باز است (تا زمانی که برخی از الزامات اولیه را داشته باشند). مستقل بودن به این معنی است که قراردادهای هوشمند به اجرای اکثر فرآیندها بدون دخالت انسان کمک می کند. یک دائو توسط یک جامعه ایجاد و مدیریت می شود که به طور جمعی بودجه و پروژه های خود را مدیریت می کند.

دائوها با صندوق سرمایه گذاری خطرپذیر اتریوم در سال 2016 «The DAO» به خوبی شناخته شدند. متأسفانه با گذشت سه هفته از فروش توکن، پروژه به دلیل آسیب‌پذیری در کد مورد حمله قرار گرفت. وجوه بعداً به دلیل هارد فورک بازسازی شد. با وجود چالش‌های اولیه، مفهوم DAO در طول سال‌ها بهبود یافته است و اکنون یکی از محبوب‌ترین مدل‌های حاکمیتی برای پروژه‌های مالی غیرمتمرکز (DeFi) است.

هر دائو متفاوت است، اما بیشتر آنها از اصول اولیه یکسانی پیروی می کنند. هر کسی که توکن حاکمیتی DAO را داشته باشد، متناسب با تعداد توکن‌هایی که دارد، قدرت رای دارد. دارندگان همچنین می توانند پیشنهادهایی برای تغییرات در نحوه عملکرد DAO ارائه دهند.

 

سلب مسئولیت: نظرات بیان شده در اخبار و تحلیل ها صرفا ترجمه ای از منابع مذکور می باشند و تیم تحریریه ارزینجا هیچ گونه مسئولیتی در قبال آنها ندارد.

برای مطالعه اخبار مرتبط با رمزارزها در ایران و جهان، وبلاگ و کانال خبری ما را دنبال کنید.

این محتوا مفید بود؟
نظرات کاربران
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
قدیمی ترین ها
جدیدترین ها رای بیشتر
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx