ژائو: اتریوم شبکه ‌ای برای پولدارهاست، اما این افراد به زودی فقیر خواهند شد

ژائو: اتریوم شبکه ‌ای برای پولدارهاست، اما این افراد به زودی فقیر خواهند شد
  • زمان مطالعه: 5دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 2147 نفر

ژائو: اتریوم شبکه ‌ای برای پولدارهاست، اما این افراد به زودی فقیر خواهند شد

با توجه به تحولات بازار ارزهای دیجیتال حالا فرصت درخشش بایننس اسمارت چین به وجود آمده و به نظر می رسد که مدیرعامل بایننس، چانگ ‌پنگ ژائو ملقب به CZ، نیز به خوبی نسبت به این موضوع واقف و آماده‌ استفاده از این فرصت پیش آماده است.

عواملی همچون افزایش بی ‌رویه‌ استفاده از پروتکل‌ های دیفای، دی اپ ها و همچنین برنامه‌ های توسعه داده شده‌ در بستر بلاکچین اتریوم، باعث ایجاد فشاری مضاعف بر روی این شبکه‌ شده و به همین دلیل هزینه تراکنش ها به میزان سرسام آوری افزایش یافته است.

در همین راستا، بلاکچین های رقیب سعی کرده‌ که خود را به عنوان جایگزین و به اصلاح “قاتل” اتریوم معرفی کنند. حالا از نظر CZ، بلاکچین هوشمند بایننس بهترین جایگزین موجود است.

تقابل بایننس و اتریوم

ژائو در تازه ‌ترین توییت خود، به اتریوم حمله کرده و کارمزدها را به عنوان پاشنه‌ آشیل این شبکه معرفی کرده است. از نظر ژائو فقط افراد ثروتمند قادر به پرداخت کارمزد‌های شبکه‌ اتریوم هستند. وی در این خصوص گفت:

اتریوم هم اکنون شبکه ‌ای برای پولدارها است، اما این افراد به زودی فقیر خواهند شد.

افزایش کارمزدهای اتریوم

اظهارنظرهای ژائو تا حدودی درست است. در طول سال ۲۰۲۱، میانگین کارمزد تراکنش‌ های شبکه‌ اتریوم با سرعت رشد خود توکن ETH رشد کرده و طی کمتر از چند ماه، از ۵ دلار برای هر تراکنش به ۱۵ دلار به طور متوسط افزایش داشته است. طبق داده های منتشر شده توسط ycharts، کارمزد تراکنش ها در شبکه‌ اتریوم، چهار روز قبل، به بالاترین سطح خود رسید و از ۴۰ دلار فراتر رفت.

نمودار کارمزد شبکه‌ اتریوم

نمودار کارمزد شبکه‌ اتریوم

با این حال، این کارمزد برای تراکنش های اتریوم است. تریدرهایی که در دیفای و یا پلتفرم های ییلد فارمینگ فعالیت می کنند، باید برای هر تراکنش مبلغی بالغ بر ۱۰۰ دلار برای هر ترید به صورت روزانه پرداخت کنند.

اما ژائو فقط به این موضوع بسنده نکرد و در ادامه با انتشار توییت های دیگری اعلام کرد که دیگر از شبکه‌ اتریوم استفاده نمی کند.

صحبت های ژائو در حالی مطرح می شود که بایننس در حال توسعه‌ دو پروژه‌ برای رقابت مستقیم با دو بلاکچین‌ بزرگ موجود در اکوسیستم ارزهای دیجیتال است.

بایننس اسمارت چین با هدف انجام تراکنش ‌های سریع با حداقل کارمزد طراحی شده است. گفته می شود که این شبکه، با تمرکز محدود خود بر روی فرآیند ارسال و دریافت وجه، یک رقیب جدی برای بیت کوین خواهد بود.

اما در مقابل، بایننس اسمارت چین، امکان اجرای قراردادهای هوشمند را با کارایی بیشتر و هزینه های پایین تر در مقایسه با اتریوم به ارمغان می ‌آورد.

رقابتی برای پیشی گرفتن از اتریوم

ظهور پروژه ‌هایی همچون پولکادات، بایننس اسمارت چین و کاردانو را می‌توان نشانه ‌ای برای افزایش علاقه‌ برای یافتن جایگزینی برای اتریوم توصیف کرد. روز گذشته کاردانو موفق شد جایگاه سومین رمزارز برتر بازار را از نظر ارزش بازار از آن خود کند و بایننس کوین را پایین بکشد.

همانند بایننس اسمارت چین، کاردانو نیز به دنبال اجرای قرارداد‌های هوشمند به صورت سریع، ارزان و ایمن است. با این وجود، کاردانو طراحی پیچیده ‌تر و نقشه‌ راهی بسیار طولانی ‌تر دارد.

با این حال، توسعه ‌دهندگان اتریوم نیز بیکار ننشسته و در حال کار بر روی نسخه‌ دوم این بلاکچین هستند.‌ گفته می شود که اتریوم ۲.۰ به چندین راه‌ حل لایه‌ دوم مجهز خواهد بود. طبق اعلام برخی از طرفداران اتریوم، این بلاکچین جدید قابلیت پردازش هزاران تراکنش را در یک ثانیه خواهد داشت. به گفته‌ ویتالیک بوترین، پس از راه اندازی کامل اتریوم ۲.۰، این رقم به صد‌ها هزار تراکنش در ثانیه افزایش خواهد یافت.

شاید با راه ‌اندازی کامل، این بلاکچین دوباره برای استفاده افراد فقیر مناسب شود و نظر CZ را جذب کند.

 

همراه ما باشید با معتبرترین اخبار ارز دیجیتال.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx