گری‌اسکیل، چراغ راه سرمایه گذاران

grayscale
  • زمان مطالعه: دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 1506 نفر

گری‌اسکیل، چراغ راه سرمایه گذاران

مقدمه:

اگر در بازار رمزارزها فعال هستید; حتما اسم گری‌اسکیل به گوشتان خورده است. و حتما برایتان سوال شده است که گری‌اسکیل چیست و چرا برای سرمایه گذاران مهم است؟

درآمدی بر گری‌‌اسکیل:

گری‌‌اسکیل در سال ۲۰۱۵ توسط بری سیلبرت (Barry Silbert) بنیان گذار سابق موسسه SecondMarket; به عنوان زیرمجموعه‌ای از گروه Digital Currency Group به هدف سرمایه‌گذاری در بازار رمز ارزها و بلاک‌چین در نیویورک آمریکا تاسیس شد.

در حال حاضر گری‌‌اسکیل بزرگ‌ترین صندوق سرمایه‌گذاری دنیا با مجموع دارایی بیش از ۴۰ میلیارد دلار می‌باشد.

در حال حاضر گری‌اسکیل دارای ۱۴ صندوق سرمایه گذاری است که تنها ۵ صندوق در آن بورس قابل معامله می‌باشند.

این ۵ صندوق عبارتند از GBTC، ETHE، ETCG، LTCN، BCHG که به ترتیب صندوق های سرمایه‌گذاری بیت کوین، اتریوم، اتریوم کلاسیک، لایت کوین و بیت کوین کش می‌باشند.

 چرا گری‌اسکیل بسیار محبوب است؟

حتما برای شما این سوال پیش آمده است. وقتی همه توانایی سرمایه‌گذاری مستقیم در بازار ارزهای دیجیتال را دارند چرا کسی باید برای سرمایه‌گذاری از گری‌اسکیل  استفاده کند؟

اولین و مهم‌ترین دلیل این کار تضمین گری‌اسکیل در برابر وجه دریافتی از شماست. حتما به گوشتان رسیده است که یک پلتفرم به دلیل حمله سایبری متحمل چندین میلیون دلار ضرر شده. در نگاه اول شاید مزیت مهمی برای پرتفوی‌های چند ده دلاری به نظر نرسد. اما همانطور که گفته شد; بیش از ۴۰ میلیارد دلار در صندوق های این شرکت سرمایه‌گذاری شده است. که ۵۶% از این مبلغ مربوط به سرمایه‌گذاری موسسه های مختلف می باشد. هم چنین مالیات طبق قوانین مالیاتی آمریکا بصورت سالانه از سود حساب شما کسر خواهد شد. و سودخالص حسابرسی شده به حساب شما واریز خواهد شد.

در حال حاضر حدود ۱ درصد از کل بیت کوین های موجود معادل ۶۴۸ هزار و ۵۰۰ واحد در اختیار صندوق سرمایه گذاری GBTC می‌باشد.

چرا گری‌اسکیل مهم است؟

اولین و مهم ترین دلیل این امر، استفاده از شاخص بورس صندوق بیت کوین (GBTC) به عنوان معیاری برای پیش بینی قیمت بیت کوین است. دومین دلیل حجم بسیار زیاد معاملات این موسسه می‌باشد. زیرا ورود موسساتی مانند گری‌اسکیل به بازار رمز ارزهای کوچک‌تر مانند LINK باعث افزایش ناگهانی قیمت می‌شود. بسیاری از معامله‌گران از این تغییرات برای گرفتن سود های چندین درصدی در بازار رمزارزها استفاده می‌کنند.

GBTC دقیقا چیست؟

GBTC  نماد سرمایه‌گذاری امانی بیت کوین در بورس جهانیست. به عبارت دیگر هر واحد سهام این صندوق معادل مالکیت ۰.۰۰۱ بیت کوین می باشد. شاخص سهام این صندوق در سال ۲۰۱۷ به رشد قابل توجه ۱۷۰۰ درصدی رسید. این صندوق تنها راه سرمایه‌گذاری غیرمستقیم در بیت کوین است.

در حال حاضر معاملات در صندوق GBTC حدودا ۵۰ درصد گران‌تر از سرمایه‌گذاری مستقیم در بیت کوین است. یعنی هر ۱۰ دلار بیت کوین در این صندوق به ارزشی حدود ۱۵ دلار معامله می‌شود. که علاوه بر آن حق مدیریت دو درصدی به آن اضافه خواهد شد.

در حال حاضر مهم ترین تفاوت GBTC با صندوق های قابل معامله یا ETF عدم وجود بند باز خرید فعال می‌باشد. اما گری‌‌اسکیل قصد دارد تا  GBTC  را در آینده نزدیک به یک صندوق قابل معامله تبدیل کند. این امر می‌تواند باعث افزایش بازدهی این صندوق و حتی افزایش قیمت بیت کوین شود.

طبق آمار منتشر شده از سوی شرکت گری‌اسکیل بازدهی سالانه ۲۱۶ درصدی داشته و بازده ماهانه میانگین طی همه سال های فعالیت این صندوق حدود ۳ درصد بوده که در مقایسه با سود مصوب و سالانه  ۰.۵ درصدی بانک های ایالات متحده آمریکا عدد قابل توجهی است.

دیگر رمزارزهای سبد معامله‌گری گری‌اسکیل

گری‌اسکیل به جز بیت کوین، در سرمایه‌گذاری های خود از رمزارز های BAT، BCH، LINK، MANA، ETH، ETC، FIL، ZEN،LTC ، LPT، XLM، ZEC، XRP استفاده می‌کند.

هم چنین این موسسه در زمینه DeFi و معاملات ظرفیت بالا فعالیت می‌کند.

منبع درآمد گری‌اسکیل از کجاست؟

گری‌اسکیل برای صندوق های سرمایه‌گذاری کارمزدی بین ۲ تا ۳ درصد سود پرداخت شده دریافت می‌کند. این موسسه اخیرا در پروژه املاک غیرمتمرکز (DecentraLand) شروع به فعالیت کرده است.

گری‌اسکیل توضیح می‌دهد: چرا بیت کوین؟

گری‌اسکیل طبق تحقیقاتی که با عنوان مطالعه و تحقیق بر سرمایه‌گذاران بیت‌کوین و طی مطالعه روی ۱۰۰۰ شخص آمریکایی که بصورت اتفاقی انتخاب شده اند بیان کرده:

در سال ۲۰۲۰ ۵۵ درصد سرمایه‌گذاران آمریکایی علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در بیت کوین بوده‌اند. این رقم در مقایسه با سال ۲۰۱۹ با ۱۹ درصد ازایش مواجه بوده; که ۶۳ درصد از این افزایش به دلیل همه‌گیری بیماری کرونا و قرنطینه کامل مردم بوده‌ است.

۲۹ درصد از سرمایه گذاران بیت کوین دارای تحصیلات عالی بوده‌اند. از هر ۱۰ نفر ۶ نفر دارایی های دیجیتال را قبول کرده‌اند و ۳۶ درصد از سرمایه‌گذاران بازخورد مثبت داشته اند. دارایی کمی در چرخش بیت کوین در حال کاهش و دارایی کمی در چرخش ارزهای فیات در حال افزایش هستند به طور خلاصه بیت کوین خاصیت ضدتورمی دارد.

گری‌اسکیل توضیح می‌دهد: استیبل کوین‌ها به جای دلار.

گری‌اسکیل بیان می‌کند که در گذشته به ازای هر دلار که چاپ میشده است; مقداری طلا به عنوان پشتوانه در ذخایر ملی آمریکا ذخیره میشد. اما امروزه چاپ دلار بر اساس تقاضای بازار است که باعث ایجاد تورم می شود. اما استیبل کوین ها یا رمزارزها با ارزش ثابت (که اکثرا ارزشی معادل ۱ دلار دارند) می توانند از تورم و کاهش ارزش بی رویه دلار جلوگیری کنند.

به این صورت که برای استخراج هر واحد از استیبل کوین ها مقدار مشخصی از معادل فیات همان رمزارز باید از طرف شرکت ارائه دهنده استیل کوین به بانک های مرکزی ارائه شود. البته که ظهور ارز دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) و ایجاد رمز ارزهای مرجع هر کشور و استفاده بلاک چین این امر بسیار راحت تر انجام خواهد شد.

چه کسانی می‌توانند در صندوق های گری‌اسکیل سرمایه‌گذاری کنند؟

همه افراد حقیقی و حقوقی می‌توانند در گری‌اسکیل ثبت نام کنند. و منعی از طرف موسسه ارائه دهنده خدمات وجود ندارد. می‌توانید با استفاده از یک شماره تماس معتبر در خارج از ایران و یک کارت پرداختی معتبر بانک های خارجی اقدام به سرمایه‌گذاری و ثبت نام کنید. اما موردی که باید در نظر داشت مبلغ ورودی حداقل ۲۵ هزار دلاری برای این صندوق های سرمایه‌گذاری است.

افرادی که واجد شرایط گری‌اسکیل نیستند چگونه از خدمات این شرکت استفاده کنند؟

با وجود اینکه از نظر قانونی راه دیگری برای ثبت نام در این صندوق ها نیست اما می‌توان با پیگیری مداوم صندوق های این شرکت و چیدمان پرتفوی شخصی بر اساس مجموع سبدهای سرمایه گذاری این شرکت می ‌توان از استراتژی‌های معاملاتی این موسسه استفاده کرد.

با استفاده از وبسایت bybt.com می توان از چیدمان دقیق پرتقوی گری‌اسکیل و مقادیر آن آگاه شد.

 Decentraland  و DeFi و قراردادهای هوشمند چه نقشی در سرمایه‌گذاری های گری‌اسکیل دارند؟

DecentraLand در سال ۲۰۱۷ معرفی شد و توانست طی یک عرضه اولیه ۲۴ میلیون دلار سرمایه جذب کند، و خود را به عنوان یک پلتفرم واقعیت مجازی مبتنی بر بلاک چین اتریوم معرفی کرد و دارای دو نوع توکن است. توکن MANA که برای پرداخت در این پلتفرم استفاده می‌شود و LAND ها که به عنوان یک NFT نقش ملک های ثبت شده را برای شما دارند.

این پلتفرم که در ساختار یک بازی فعالیت می‌کند، توکن های LAND را که به عنوان زمین های ملکی با تعدادی محدود در یک شهر هستند را در عوض توکن های MANA می‌فروشد و این توکن ارز رایج این دنیا می‌باشد.

هر کس می‌تواند در این بازی آواتاری منحصر بفرد و دلخواه داشته باشد و با آن به فعالیت بپردازد. صاحبان LAND محتوای این زمین‌ها را با استفاده از قراردادهای هوشمند کنترل می ‌کنند.

در این پلتفرم از قابلیت های توکن های NFT به عنوان سند مالکیت استفاده می‌شود.

هم چنین لازم به ذکر است که این پروژه برای حفظ ساختار غیرمتمرکز خود از DAO استفاده می‌کند.

سخن آخر

در این مقاله سعی به معرفی کامل کمپانی گری‌اسکیل و پروژه‌های سرمایه ‌گذاری آن داشتیم، از آنجا که این موسسه در آمریکا مستقر می‌باشد سرمایه‌گذاری در آن برای همه امکان‌پذیر نبوده و چون این موسسه تقریبا در امور سرمایه‌گذاری بی‌همتاست، ما سعی بر این داشتیم تا شیوه های سرمایه‌گذاری های این موسسه را به شما عزیزان معرفی کنیم.

در آینده نزدیک مقاله‌ای تکمیلی درباره پلتفرم Decentraland و شیوه های فعالیت و سرمایه‌گذاری در آن منتشر خواهیم کرد.

برای مطالعه اخبار مرتبط با رمزارزها در ایران و جهان، وبلاگ و کانال خبری ما را دنبال کنید.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx