از سال 2009 تاکنون در حدود 10 تریلیون دلار در شبکه بیت کوین (BTC) در گردش بوده است

انتشار 4 سال قبل
آنچه می‌خوانید...

از سال 2009 تاکنون در حدود 10 تریلیون دلار در شبکه بیت کوین (BTC) در گردش بوده است وقتی که صحبت از تغییر چشم انداز مالی جهانی می شود، اتریوم و دیفای بیشتر مورد توجه قرار می گیرند. با این وجود بیت کوین (BTC) از نظر میزان جابجایی ثروت بی رقیب است. بیت کوین که […]

از سال 2019 تاکنون در حدود 10 تریلیون دلار در شبکه بیت کوین (BTC) در گردش بوده است

از سال 2009 تاکنون در حدود 10 تریلیون دلار در شبکه بیت کوین (BTC) در گردش بوده است

وقتی که صحبت از تغییر چشم انداز مالی جهانی می شود، اتریوم و دیفای بیشتر مورد توجه قرار می گیرند. با این وجود بیت کوین (BTC) از نظر میزان جابجایی ثروت بی رقیب است.

بیت کوین که در ماه گذشته رکوردهای متفاوتی را شکسته است در آستانه نقطه عطف دیگری در تاریخ خود قرا گرفته است. براساس داده های تحلیلی که توسط Glassnode منتشر شده، از زمان راه اندازی بلاکچین بیت کوین در سال 2009، بیش از 10 تریلیون دلار در این شبکه جابجا شده است.

افزایش قیمت و حجم معاملات BTC

افزایش میزان انتقالات در بیت کوین به دلیل دو فاکتور مهم به میزان قابل توجهی افزایش داشته است. اولین دلیل افزایش نجومی قیمت بیت کوین از سال 2013 است. در این سال در حدود 50 هزار آدرس فعال وجود داشت و قیمت این ارز برابر با 790 دلار بود.

عامل دوم افزایش حجم معاملات بیت کوین است. با محبوب شدن بیت کوین بین علاقه مندان به ارزهای دیجیتال، این رمزارز بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته و به همین دلیل حجم معاملات بیت کوین نیز افزایش یافته است.

از سال 2013 زمانی که تعداد آدرس های فعال بیت کوین در حدود 50 هزار بود، تعداد آدرس ها هم اکنون به 1 میلیون رسیده که حاکی از رشدی 20 برابری است. حالا همه این تریدرهای جدید به خرید و فروش این ارز مشغول هستند و به همین دلیل حجم معاملات بیت کوین افزایش یافته است.

حجم کل جابجایی های شبکه بیت کوین در یکی از دوران های اوج خود یعنی سال 2017 به طور محسوسی افزایش یافت و در طی کمتر از یک سال تقریباً به 2 تریلیون دلار رسید. از آن زمان، حجم انتقالات به طرز شگفت آوری پایدار باقی مانده و هم اکنون در آستانه رسیدن به 10 تریلیون دلار قرار دارد، که به نظر می رسد در ماه جاری محقق شود.

درست است که بیت کوین هنوز به ارز ذخیره جهانی تبدیل نشده و همچنان هزینه بالای تراکنش ها برای افرادی که تراکنش های زیر شش رقمی انجام می دهند، به عنوان یک اشکال محسوب می شوند، اما انکار اینکه محصول مالی جدیدی در بیش از یک دهه موفق به جابجایی 10 تریلیون دلار در شبکه خود شود، بسیار دشوار است.

 

همراه ما باشید با معتبرترین اخبار ارز دیجیتال.

این محتوا مفید بود؟
نظرات کاربران
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
قدیمی ترین ها
جدیدترین ها رای بیشتر
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx