3 معیار کلیدی نشان می‌دهد که بیت‌کوین و بازار کریپتو باید سقوط بیشتری داشته باشند

انتشار 2 سال قبل
آنچه می‌خوانید...

معامله گران به اندازه ماه ژوئن در ترس نیستند، اما چندین معیار نشان می دهد که بازار همچنان در سطوح حمایتی ضعیفی است ارزش کل بازار کریپتو در 28 روز گذشته در محدوده 17 درصدی در منطقه 840 تا 980 میلیارد دلاری در نوسان بوده است. با توجه به ابهامات شدید و جنجال پیرامون Three […]

تحلیل بازار

معامله گران به اندازه ماه ژوئن در ترس نیستند، اما چندین معیار نشان می دهد که بازار همچنان در سطوح حمایتی ضعیفی است

ارزش کل بازار کریپتو در 28 روز گذشته در محدوده 17 درصدی در منطقه 840 تا 980 میلیارد دلاری در نوسان بوده است. با توجه به ابهامات شدید و جنجال پیرامون Three Arrows Capital; حرکت قیمت نسبتاً محدود است.

حجم کل بازار بر حسب میلیون دلار
حجم کل بازار بر حسب میلیون دلار

از 4 تا 11 جولای، بیت کوین (BTC) 1.8 درصد افزایش یافت در حالی که قیمت اتر (ETH) ثابت ماند. مهمتر از آن، کل بازار کریپتو در عرض تنها سه ماه 50 درصد کاهش یافته است، که به این معنی است که معامله گران تمایل بیشتری برای شکستن شکل مثلث نزولی به زیر حمایت 840 میلیارد دلاری خود دارند.

سناریوی کف بیت کوین:

از آنجایی که روند نزولی ;BTC از اوج خود، هر بار همان الگوی مثلث نزولی را ایجاد می کند، اما هر مثلث کوچکتر می شود.ممکن است شاهد شکست دیگری از مثلث باشیم و 400WMA می تواند کف بلقوه باشد.

پس از اینکه بانک مرکزی اروپا (ECB) گزارشی را منتشر کرد که در آن به این نتیجه رسیدند که فقدان نظارت بر سقوط اخیر استیبل کوین‌های الگوریتمی افزوده است، عدم قطعیت مقررات همچنان بر احساسات سرمایه‌گذاران تأثیر می‌گذارد. در نتیجه; ECB اقدامات نظارتی و نظارتی را برای مهار تأثیر بالقوه استیبل کوین ها در سیستم های مالی کشورهای اروپایی توصیه کرد.

در 5 جولای، جان کانلیف، معاون ثبات مالی در بانک انگلستان (BoE) مجموعه ای از مقررات را برای مقابله با خطرات اکوسیستم ارزهای دیجیتال توصیه کرد. کانلیف خواستار یک چارچوب نظارتی مشابه با تامین مالی سنتی شد تا سرمایه‌گذاران را از زیان‌های جبران‌ناپذیر محافظت کند.

رشد چند الت کوین و بهبود احساسات

احساسات نزولی از اواخر ژوئن بر اساس شاخص ترس و طمع،( یک سنجشگر احساسات مبتنی بر داده)، از بین رفت. این اندیکاتور در 19 ژوئن به پایین ترین سطح خود یعنی 6/100 رسید; اما در 11 ژوئیه به 22/100 رسید، زیرا سرمایه گذاران شروع به ایجاد اعتماد در پایین چرخه بازار کردند.

شاخص ترس و طمع
شاخص ترس و طمع

در زیر برندگان و بازندگان هفت روز گذشته آمده است. توجه داشته باشید که تعداد انگشت شماری از آلتکوین های با سرمایه متوسط 13 درصد یا بیشتر افزایش یافتند، حتی اگر کل سرمایه بازار 2 درصد افزایش یافت.

بیشترین رشد و نزول ها در هفته اخیر
بیشترین رشد و نزول ها در هفته اخیر

 

در بازار کریپتو این هفته;اوه (AAVE) 20 درصد افزایش یافت زیرا پروتکل وام دهی قصد دارد یک استیبل کوین الگوریتمی را راه اندازی کند، پیشنهادی که تابع سازمان غیرمتمرکز مستقل جامعه است.

پس از آنکه پروژه‌هایی که قبلاً در اکوسیستم Terra (LUNA) – اکنون Terra Classic (LUNC) نامیده می‌شود – – شروع به مهاجرت به Polygon کردند، Polygon (MATIC) 18 درصد افزایش یافت.

Chiliz (CHZ); پس از اعلام ویژگی‌های مرتبط با جامعه توسط برنامه Socios.com برای افزایش تعامل و ادغام کاربر با توسعه‌دهندگان مورد تایید شخص ثالث، 6 درصد افزایش یافت.

جریان تقاضا و بازار مشتقه کریپتو در اسیا متعادل است

OKX Tether (USDT) تفاوت بین معاملات همتا به همتا مبتنی بر چین و ارز رسمی دلار آمریکا را اندازه گیری می کند. تقاضای بیش از حد خرده‌فروشی ارزهای دیجیتال به این اندیکاتور بالاتر از ارزش منصفانه در 100% فشار می‌آورد. از سوی دیگر; بازارهای نزولی احتمالاً پیشنهاد بازار Tether (USDT) را تحت تأثیر قرار می دهند و باعث تخفیف 4٪ یا بالاتر می شوند.

تتر صرافی OKX در مقابل USD/CYN
تتر صرافی OKX در مقابل USD/CYN

تتر از 4 ژوئیه در بازارهای همتا به همتا آسیایی با تخفیف 1% یا بالاتر معامله می‌شود; این اندیکاتور در 8 ژوئیه بهبودی احساسی را نشان نداد زیرا کل سرمایه بازار کریپتو با 980 میلیارد دلار معامله می‌شود که بالاترین سطح در 24 سال گذشته است. روزها.

برای تأیید اینکه آیا فقدان هیجان محدود به جریان استیبل کوین است، باید بازارهای آتی را تجزیه و تحلیل کرد. قراردادهای دائمی; همچنین به عنوان مبادله معکوس شناخته می شوند، دارای نرخ تعبیه شده ای هستند که معمولاً هر هشت ساعت یک بار شارژ می شود. صرافی ها از این کارمزد برای جلوگیری از عدم تعادل ریسک ارز استفاده می کنند.

نرخ Funding rate مثبت نشان می دهد که خریدارها اهرم بیشتری می خواهند. با این حال; زمانی که فروشندگان به اهرم اضافی نیاز دارند; وضعیت معکوس رخ می دهد که باعث می شود Funding rate  منفی شود.

funding rate در قرار داد های اتی
funding rate در قرار داد های اتی
این محتوا مفید بود؟
نظرات کاربران
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
قدیمی ترین ها
جدیدترین ها رای بیشتر
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx