۳ حوزه برجسته برای سرمایه گذاری در وب ۳

سرمایه گذاری در وب 3
  • زمان مطالعه: 5دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 137 نفر

وب ۳ تا ۲۰۳۰ به بازاری ۵.۵ میلیارد دلاری تبدیل می‌شود

بازار وب ۳.۰، به خصوص با تکیه بر فناوری بلاکچین، به تدریج در حال تبدیل شدن به جزء جدایی ناپذیر کسب و کارها در سال ۲۰۲۴ است. گزارش مؤسسه Markets and Markets نشان می‌دهد که بازار جهانی وب ۳.۰ تا سال ۲۰۳۰ با نرخ رشد مرکب سالانه ۴۴.۹ درصد به ۵.۵ میلیارد دلار خواهد رسید.

در اجلاس فناوری، نوآوری و وب ۳ که توسط «Entrepreneur India» در بنگلور برگزار شد، امیت مهرا، کارشناس صنعت از شرکت سرمایه‌گذاری «Borderless»، با اشاره به پتانسیل تحول‌آفرین وب ۳، دیدگاه‌هایی در مورد دنیای سرمایه غیرمتمرکز ارائه کرد، جایی که قدرت وب ۳ در حال بازسازی آینده است.

آقای مهرا پیش بینی کرده است که ارزش بیت‌کوین تا پایان سال ۲۰۲۴ به طور قابل توجهی از ۱۰۰ هزار دلار به ۱۵۰ هزار دلار افزایش یابد. او گفت: «فکر می‌کنم حالا رکورد قیمتی را شکسته‌ایم. این اتفاق حتی بهتر از چیزی بود که پیش‌بینی کرده بودیم.»

در این اجلاس به ۳ حوزه مرتبط با وب ۳.۰ اشاره شد که شرکت‌ها باید به آن‌ها توجه بیشتری داشته باشند:

 زیرساخت فیزیکی غیرمتمرکز (DePin):

زیرساخت غیرمتمرکز پتانسیل تحول بالایی دارد. هلیوم یکی از نمونه‌های پیشرو این حوزه است که با همکاری غول‌های مخابرات برای بهبود پوشش شبکه و مشارکت بیشتر جامعه کار می‌کند. علاوه بر این، شرکت Borderless سرمایه‌گذاری قابل توجهی روی شرکت‌هایی مانند رندر (Render) و هایو مپر (Hive Mapper) انجام می‌دهد تا صنایعی که به شدت روی سیستم‌های متمرکز کار می‌کنند، مانند رندرینگ انیمیشن و نقشه‌برداری، را متحول کند.

بهترین حوزه برای سرمایه گذاری در وب 3

آقای مهرا در ادامه افزود: «سه مورد استفاده جالب دیگر وجود دارد که به نظر من می‌توانند ارزش بیشتری ایجاد کنند. مورد اول Deepin است که به معنای زیرساخت فیزیکی غیرمتمرکز است. اساس وب ۳ اساساً گرفتن قدرت از غول‌های فناوری و دادن آن به عموم مردم است. چند روز پیش گوگل پلی استور اپلیکیشن‌های Naukri و Bharat Matrimony را مسدود کرد. این قدرت تمرکزگرایی است. وب ۳ به شما امکان می‌دهد تا این قدرت را از نهادهای متمرکز بگیرید و آن را غیرمتمرکز کنید. این کل مفهوم تمرکززدایی است.»

ترکیب هوش مصنوعی و وب ۳:

ادغام فناوری هوش مصنوعی (AI) با بلاکچین، به ویژه در استفاده از توان پردازشی بلااستفاده پردازنده‌های گرافیکی (GPU) برای محاسبات غیرمتمرکز، پتانسیل بالایی دارد. شرکت‌هایی که از راه‌حل‌های مبتنی بر هوش مصنوعی مانند اقدامات ایمنی و برچسب‌گذاری کسری هوش مصنوعی استفاده می‌کنند، نشان می‌دهند که چگونه می‌توان کاربران را برای کمک به آموزش مدل‌های هوش مصنوعی ترغیب کرد.

وب 3 و هوش مصنوعی

آقای مهرا تأکید کرد: «کمبود عرضه و تقاضای پردازنده‌های گرافیکی مورد نیاز برای تولید هوش مصنوعی باعث شده است انویدیا از فیس‌بوک و مایکروسافت پیشی بگیرد. ایده این است که از قدرت اضافی پردازنده‌های گرافیکی موجود در لپ‌تاپ‌ها، دسکتاپ‌ها و مراکز داده استفاده شود و به کاربرانی که مشارکت می‌کنند پاداش داده شود. جریان دوم شامل آموزش مدل‌های هوش مصنوعی است که نیازمند برچسب‌گذاری داده‌ها است. برخی از شرکت‌ها در حال نوآوری در زمینه ایمنی و هوش مصنوعی هستند و با استفاده از بازی‌سازی کردن، به کاربران برای برچسب‌گذاری داده‌ها پاداش می‌دهند و اساساً شکاف بین هوش مصنوعی و وب ۳ را پر می‌کنند.»

توکنیزه کردن دارایی‌های دنیای واقعی (RWA):

شرکت Borderless آینده‌ای را پیش‌بینی می‌کند که در آن به راحتی بتوانیم دارایی‌های واقعی مانند آثار هنری و اسناد خزانه داری و… را به توکن‌های دیجیتال تبدیل کنیم. این کار به طیف وسیع‌تری از افراد برای خرید، فروش و تجارت دارایی‌هایشان کمک می‌کند. همچنین فرصت‌های سرمایه‌گذاری را برای قشر گسترده‌تری باز می‌کند. شرکت‌هایی مانند Centrifuge و GeoNet پیشگامان استفاده از فناوری بلاکچین برای توکنیزه‌کردن دارایی‌ها هستند.

آقای مهرا گفت: «با توکنیزه‌کردن دارایی‌ها، اساساً بازارهای نقد شونده‌ای را به خصوص برای محصولات سرمایه گذاری ایجاد می‌کنیم. علاوه بر آن، ما سرمایه‌گذاری‌های قابل توجهی روی شرکت‌هایی مانند Centrifuge انجام داده‌ایم که در زمینه توکنیزه‌کردن دارایی‌ها پیشگام هستند. این فرآیند توکنیزه‌کردن، تجارت این دارایی‌ها را آسان‌تر می‌کند و در نهایت منجر به ایجاد بازارهای نقد شونده می‌شود. این روندهای توکنیزه‌کردن دارایی‌های دنیای واقعی، به همراه پیشرفت‌های هوش مصنوعی و وب ۳، آینده بلاکچین را به ویژه در بخش سازمانی شکل می‌دهند.»

وب 3 چیست

Borderless انتظار دارد و پیشنهاد می کند که مدیران دارایی سنتی Web2 علاقه بیشتری نشان دهند، به خصوص پس از رویدادهای بزرگی مانند تأیید صندوق قابل معامله در بورس (ETF) اسپات بیت کوین توسط SEC که زمینه مشارکت گسترده صندوق های بازنشستگی، بانک ها و سایر مؤسسات مالی در سراسر جهان در بیت کوین را فراهم کرده است. این تأیید به این معنی است که معلمان، صندوق‌های بازنشستگی و سایرین اکنون می‌توانند به راحتی بیت‌کوین بخرند. این یک رویداد مهم است که پذیرش گسترده ارزهای دیجیتال را افزایش می‌دهد و کاربران را از پلتفرم‌های Web2 به Web3 منتقل می‌کند.

آقای مهرا افزود: «من معتقدم مهمترین لحظه در زندگی ما، زمانی است که ETFهای اسپات بیت کوین تأیید شدند. این لحظه محوری درهای ورود همه شرکت‌های بزرگ مانند BlackRock و Vanguard را به اکوسیستم بیت‌کوین و وب ۳ باز کرد. چیزی که اکنون شاهد آن هستیم افزایش مشارکت این مؤسسات است. ما قبلاً نمونه‌هایی از توکنیزه‌سازی املاک و مستغلات و سایر دارایی‌ها را در سال‌های ۲۰۱۷-۲۰۱۸ دیده‌ایم.»

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx