بانک توسعه آسیایی برای تراکنش های فرامرزی از بلاکچین استفاده خواهد کرد

بخش: بلاکچین
انتشار 3 سال قبل
آنچه می‌خوانید...

بانک توسعه آسیایی برای تراکنش های فرامرزی از بلاکچین استفاده خواهد کرد بانک توسعه آسیایی (ADB) یک پروژه بلاکچین را برای کارآمدتر کردن تراکنش های اوراق بهادار فرامرزی در منطقه آسیا و اقیانوسيه راه اندازی کرده است. این بانک در نظر دارد از فناوری بلاکچین برای اتصال مستقیم بانک های مرکزی و سپرده گذاری اوراق […]

بانک توسعه آسیایی برای تراکنش های فرامرزی از بلاکچین استفاده خواهد کرد

بانک توسعه آسیایی برای تراکنش های فرامرزی از بلاکچین استفاده خواهد کرد

بانک توسعه آسیایی (ADB) یک پروژه بلاکچین را برای کارآمدتر کردن تراکنش های اوراق بهادار فرامرزی در منطقه آسیا و اقیانوسيه راه اندازی کرده است.

این بانک در نظر دارد از فناوری بلاکچین برای اتصال مستقیم بانک های مرکزی و سپرده گذاری اوراق بهادار در منطقه اتحادیه کشورهای جنوب شرقی آسیا به اضافه ژاپن، چین و کره جنوبی موسوم به ASEAN+3 استفاده کند.

در حال حاضر معاملات اوراق بهادار فرامرزی در منطقه آسه‌آن + 3 از طریق مراکز جهانی در ایالات متحده یا اروپا پردازش می شوند. و تسویه این تراکنش ها حداقل دو روز طول می کشد.

این بانک در یک بیانیه مطبوعاتی اعلام کرد که قصد دارد با همکاری با شرکت های بلاکچین از جمله کانسنسیس (ConsenSys)، فوجیتسو (Fujitsu)، R3 و سورامیتسو (Soramitsu) هزینه های تراکنش ها و ریسک تسویه حساب ها را کاهش بدهد.

لازم به ذکر است که گستره این پروژه همچنین شامل ارزیابی قابلیت همکاری سیستم ها و استفاده از ارزهای دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) در منطقه می شود.

انتظار می رود مرحله طراحی این پروژه تا پایان ماه مارس سال جاری میلادی به اتمام برسد. و نمونه اولیه آن در سه ماهه بعدی تکمیل شود.

 

نظرات بیان شده در اخبار و تحلیل ها صرفا ترجمه ای از منابع مذکور می باشند. و تیم تحریریه ارزینجا هیچ گونه مسئولیتی در قبال آنها ندارد.

برای مطالعه اخبار مرتبط با رمزارزها در ایران و جهان، وبلاگ و کانال خبری ما را دنبال کنید.

این محتوا مفید بود؟
نظرات کاربران
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
قدیمی ترین ها
جدیدترین ها رای بیشتر
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx