هرآنچه که در رابطه با نرخ بهره، جنگ روسیه و بازارهای جهانی باید بدانید

هرآنچه که در رابطه با نرخ بهره، جنگ روسیه و بازارهای جهانی باید بدانید
  • زمان مطالعه: 5دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 1035 نفر

هرآنچه که در رابطه با نرخ بهره، جنگ روسیه و بازارهای جهانی باید بدانید

آسودگی سرمایه‌گذاران در بازگشت جزئی بازار هفته گذشته، جای خود را به نگرانی‌ها در مورد تنش‌های نظامی در اوکراین داد و بازارهای ارزهای دیجیتال و سنتی را متحیر کرد.

عملکرد ضعیف بازار کریپتو در سال ۲۰۲۲ امروز صبح ادامه یافت و بیت کوین منجر به رکود تقریباً ۱۰ درصدی بازار شد زیرا نگرانی ها در مورد تنش های نظامی بین روسیه و اوکراین بار دیگر افزایش یافت.

به گزارش کوین مارکت کپ، بزرگترین ارز دیجیتال جهان تقریباً ۸ درصد کاهش یافت که در ساعات کاری جمعه به وقت آسیا به ۴۰،۶۴۳ دلار رسید، در حالی که اتریوم بدتر از این هم شد و در زمان انتشار با قیمت ۲،۸۸۹ دلار معامله شد.

ترا (Terra) یکی از بزرگ‌ترین بازنده‌ها بود که تا ۱۲ درصد در ۲۴ ساعت کاهش یافت و سپس کمی بهبود یافت و در زمان انتشار این خبر به ۵۱.۰۶ دلار رسید.

افزایش تنش‌های نظامی بین روسیه و اوکراین همچنان به ایجاد بلاتکلیفی در بازارها ادامه می‌دهد، زیرا ایالات متحده هشدار می‌دهد که روسیه ممکن است پس از عقب‌نشینی از درگیری در اوایل هفته، به بهانه‌ای برای تهاجم، عملیاتی با پرچم دروغین انجام دهد.

نظر تحلیلگران در رابطه با تنش نظامی روسیه و اوکراین

جورج لیو، رئیس تجارت مشتقات در ارائه‌دهنده ارز دیجیتال بابل فایننس، گفت:

به نظر می‌رسد تنش‌ها بین روسیه و اوکراین مردم را به وحشت انداخته و باعث استرس برخی سرمایه‌گذاران برای فروش دارایی‌های پرخطر شده است. دارایی‌های امن تر مانند اوراق قرضه [بابل] بازار را از نزدیک زیر نظر دارد زیرا تنش‌های ژئوپلیتیکی می‌تواند عامل نوسانی کلیدی در ریسک بازار در هفته‌های آینده باشد.

نگرانی‌های جاری در مورد افزایش نرخ بهره در ایالات متحده نیز تأثیری سردکننده بر بازارها رمزارزها و سنتی داشته است زیرا سرمایه‌گذاران منتظر نتیجه نشست ماه مارس فدرال رزرو ایالات متحده هستند که در مورد میزان افزایش نرخ بهره بحث شود.

افزایش نرخ بهره معمولاً منجر به رفتار محافظه‌کارانه‌تر سرمایه‌گذاران می‌شود.

این عوامل به طور مداوم بر رمزارزها در سال جاری تأثیر گذاشته است. و این بازار در تلاش است تا ارزش بازار بالای ۲ تریلیون دلای خود را حفظ کند. سطح فعلی ۱.۸ تریلیون دلار آمریکا است که  تقریباً ۴۰ درصد کمتر از بالاترین رکوردی است که در نوامبر به آن رسیده بود.

بررسی بازارهای جهانی

سهام‌های فناوری نیز با کاهش ۴.۲ درصدی شاخص بخش فناوری NASDAQ همراه بود.

از آنجایی که اندازه بازار رمزارزها به رشد خود ادامه می دهد، حرکات آن به طور فزاینده ای با عملکرد بازار سنتی مرتبط شده است.

با این حال، بیت کوین در ۳۰ روز گذشته به طور میانگین ۶.۴ درصد از شش سهام برتر فناوری برتری داشته است. و پس از گزارش اخیر شرکت متا که باعث سقوط قیمت سهام آن شد، ۵۶.۱۷ درصد از متا (فیسبوک سابق) بهتر بود.

یکی دیگر از ناظران صنعت به Forkast گفت که شدت این افت در مقایسه با معامله‌گران کوتاه‌مدت متفاوت است، زیرا از نظر تاریخی، حفظ بیت‌کوین بالای ۴۰،۰۰۰ دلار آمریکا جای بدی نیست.

جاستین دآنتان، مدیر فروش سازمانی در گروه آمبر، در بیانیه ای کتبی به فورکاست گفت:

در هفته های آینده درد بیشتری احساس خواهیم کرد. بسیاری از مردم احساس می‌کردند که برگشت به این معنی است که ما از جنگ خارج شده‌ایم. به نظر می رسد بازارها، جهان و بانک های مرکزی هنوز چیزهای زیادی برای اعلام، مقابله و ترساندن ما دارند.

جاستین دآنتان گفت در حالی که قیمت ها بسیار پایین هستند فرصت خوبی برای سرمایه گذاران جدید و مشتاق است.

 

سلب مسئولیت: نظرات بیان شده در اخبار و تحلیل ها صرفا ترجمه ای از منابع مذکور می باشند و تیم تحریریه ارزینجا هیچ گونه مسئولیتی در قبال آنها ندارد.

برای مطالعه اخبار مرتبط با رمزارزها در ایران و جهان، وبلاگ و کانال خبری ما را دنبال کنید.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx