سخنان رئیس فدرال رزرو نفس بازارهای مالی را حبس کرد

فدرال رزرو
  • زمان مطالعه: 6دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 453 نفر

اظهارات رئیس فدرال رزرو نفس بازارهای مالی را حبس کرد

جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، صبح امروز در جلسه سالانه جکسون هول بانک مرکزی سخنرانی کرد و در آن درباره تشدید سیاست‌ها «برای مدتی» هشدار داد. بازارهای مالی در پی اظهارات او لرزیدند.

ترس و لرز

جروم پاول امروز بیانیه‌ای کوتاه اما واضح منتشر کرد که بازارها را متحیر کرد.

پاول در نشست سالانه فدرال رزرو در جکسون هول، وایومینگ، گفت: تمرکز اساسی کمیته بازار آزاد فدرال در حال حاضر این است که تورم را به هدف ۲ درصدی خود بازگردانیم.

پاول زمینه را برای افزایش تهاجمی نرخ در ماه‌های آینده فراهم کرد و استدلال کرد که کاهش موفقیت‌آمیز تورم مستلزم سیاست های غیرعادی طولانی‌مدت در نرخ صندوق‌های فدرال است. او گفت: «بازگرداندن ثبات قیمت مدتی طول می‌کشد و مستلزم استفاده از ابزارهای ما برای ایجاد تعادل بهتر در عرضه و تقاضا است.» «کاهش تورم احتمالاً مستلزم یک دوره پایدار رشد پایین تر از روند است.»

به نظر می رسد این اشاره به “دوره پایدار رشد پایین تر از روند” بدترین ترس معامله گران را در بازارهای ریسک پذیر تایید کرده است. از زمان اظهار نظر پاول امروز صبح، نزدک ۴ درصد یا ۴۹۷ واحد سقوط کرد و میانگین صنعتی داوجونز ۱۰۰۸ واحد افت کرد که ۳ درصد کاهش داشت. حتی شاخص S&P 500 نیز پس از اظهارات پاول، ۳.۵ درصد کاهش را به خود اختصاص داد و ۱۴۱ واحد در روز کاهش یافت.

بازار ارزهای دیجیتال نیز امروز ضربه خوردند، که وقتی نرخ ها در آینده نزدیک افزایش می یابد جای تعجب نیست. همانند شاخص های اصلی سهام، بیت کوین امروز با ۴ درصد کاهش به ۲۰۷۲۷ دلار رسیده است. با این حال، اتریوم ۸ درصد سقوط کرد. دومین ارز دیجیتال بزرگ از نظر حجم، این هفته در حالی که بنیاد اتریوم جزئیات برنامه ریزی برای آپدیت شبکه را نهایی کرد، رشد نسبی داشت، اما نظرات امروز پاول این دستاوردها را از بین برده است.

رئیس فدرال رزرو: کاهش تورم هزینه هایی دارد

رئیس فدرال رزرو مانند همیشه در مورد دورنمای روزهای سخت آینده صحبت کرد. پاول گفت: «در حالی که نرخ‌های بهره بالاتر، رشد آهسته‌تر و شرایط نرم‌تر بازار کار، تورم را کاهش می‌دهند، دردسرهایی را نیز برای خانوارها و مشاغل به همراه خواهند داشت.» اینها هزینه های ناگوار کاهش تورم است، اما شکست در بازگرداندن ثبات قیمت به معنای درد بسیار بیشتری است.

همانطور که پاول در سخنرانی صبح امروز خود خاطرنشان کرد، تضمین ثبات قیمت هدف اصلی فدرال رزرو است. در اوایل این ماه، گزارش شاخص قیمت مصرف‌کننده نشان داد که تورم در جولای به ۸.۵ درصد کاهش یافته است. بازارها با توجه به این خبر افزایش یافتند، اما پاول به مخاطبان خود هشدار داد که خیلی سریع به این شرایط اعتماد نداشته باشید. رئیس فدرال رزرو گفت: «در حالی که نرخ تورم پایین تر در ماه ژوئیه مطمئناً مورد استقبال قرار می گیرد. بهبود یک ماهه بسیار کمتر از آن چیزی است که کمیته باید ببیند قبل از اینکه مطمئن شویم تورم در حال کاهش است.»

پاول بر خطرات کنار گذاشتن زودهنگام سیاست‌های مؤثر تأکید کرد، که می‌تواند کارهای حیاتی را ناتمام بگذارد یا حتی آنچه را که تا آن مرحله انجام شده است، خنثی کند. او گفت: «بازگرداندن ثبات قیمت‌ها احتمالاً مستلزم حفظ یک سیاست محدودکننده برای مدتی استـ».

شرایط ارزهای دیجیتال

از آنجایی که کریپتو وارد هشتمین ماه خود در بازار نزولی می شود، سخنان پاول برای کسانی که امیدوار به صعود بودند خوشایند نیست. در حالی که به روزرسانی اتریوم ممکن است بازار را در اواسط سپتامبر احیا کند، اما در حال حاضر کاتالیزورهای صعودی آشکار دیگری وجود دارد. به این ترتیب، به نظر نمی رسد که فضای کلان در کوتاه مدت چشم انداز سالمی برای دارایی های ریسکی مانند ارزهای دیجیتال داشته باشد.

 

برای مطالعه اخبار مرتبط با رمزارزها در ایران و جهان، وبلاگ و کانال خبری ما را دنبال کنید.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx