حجم فروش NFT سولانا، دوبرابر ماه گذشته

سولانا
  • زمان مطالعه: 7دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 470 نفر

در میان رکود مداوم بازار کریپتو، حجم کلی فروش NFT در ماه سپتامبر تا حد زیادی ثابت ماند. اما در حالی که حجم کلی راکد به نظر می رسد، فروش تک به تک NFT سرعت خود را حفظ می کند، NFT های با ارزش بالا در اتریوم همچنان در حال فروش هستند و NFT های سولانا در حال افزایش است.

بر اساس داده‌های دی‌اپ رادار (DappRadar)، در مجموع، ۹۴۷ میلیون دلار حجم معاملات NFT در ماه سپتامبر ثبت شد – و این رقم به طور خاص شامل معاملات مشکوک هم می‌شود. این در مقایسه با ۹۲۷ میلیون دلار در ماه آگوست و نزدیک به ۹۱۶ میلیون دلار در جولای است. ژوئن آخرین ماه برای شکستن مرز میلیارد دلاری با ۱.۰۳ میلیارد دلار بود. بازار NFT نسبت به شور و هیجان اواخر سال ۲۰۲۱ و اوایل سال جاری در حال کاهش است. به عنوان مثال، در ماه ژانویه، دی‌اپ رادار حدود ۵.۳۶ میلیارد دلار حجم معاملات NFT ارگانیک را ثبت کرد. به عبارت دیگر، بازار NFT در ماه سپتامبر ۸۲ درصد حجم معاملات کمتری را به خود دید.

پدرو هررا، تحلیلگر ارشد دی‌اپ رادار به چند دلیل بالقوه برای رکود مداوم در بازار NFT اشاره کرد. از یک طرف، قیمت کریپتو از ابتدای سال به طور قابل توجهی کاهش یافته است. به عنوان مثال، اتریوم (ETH) از ابتدای سال ۶۵ درصد کاهش یافته است. او به Decrypt گفت، در میان آشفتگی بازار ارزهای دیجیتال و روندهای اقتصاد کلان، به نظر می رسد سرمایه گذاران نیز ریسک گریزتر از قبل هستند. بنابراین، در حالی که در اوایل سال جاری خرید NFT گران قیمت برای برخی از خریداران ججالب به نظر می‌رسد، اخیراً فروش های با ارزش کمتری دیده می‌شود.

اما NFT ها با وجود قیمت پایین تر و کاهش ارزش ETH هنوز میلیون ها فروخته می شوند. در واقع، این تعداد اخیراً در حال افزایش است، با حدود ۸.۷۸ میلیون NFT در ماه سپتامبر – از ۷.۶۸ میلیون NFT فروخته شده در ماه اگوست و ۵.۸۹ میلیون فروخته شده در جولای. این سومین رکورد مجموع ماهانه تا کنون در سال ۲۰۲۲ است و ژانویه با فروش ۱۲.۱۶ میلیون NFT همچنان در صدر قرار دارد. هررا به Decrypt گفت:

تقاضا برای NFT ها از بین نمی رود. این فقط بازار است که ارزش برخی NFT ها را تنظیم می کند. قطعاً حبابی در نحوه قیمت گذاری برخی مجموعه ها وجود داشت که منجر به فروش میلیون دلاری شد.

همچنین روندهای جالبی نیز دیده می شود: فروش NFT های سولانا در هفته های اخیر به لطف موفقیت پروژه هایی مانند y00ts و ABC افزایش یافته است. دی‌اپ رادار در ماه گذشته فروش NFT سولانا به ارزش ۱۳۳ میلیون دلار را به ثبت رساند که تقریباً دو برابر ۶۸.۵ میلیون دلار از ماه آگوست است. علاوه بر این، داده‌های دی‌اپ رادار نشان می‌دهد که کنترل اوپن سی بر بازار NFT در حال کاهش است. حجم معاملات ۳۵۰ میلیون دلاری اوپن سی در ماه سپتامبر همچنان در صدر رقبا قرار دارد، اما رقیب X2Y2 با ۲۹۷ میلیون دلار حجم ارگانیک در حال نزدیک شدن است. مجیک ادن، برترین بازار سولانا، نیز در ماه سپتامبر ۱۲۷ میلیون دلار حجم داشت.

هفته گذشته، بازار NFT شاهد برخی فروش‌ها و افت‌های پرمخاطب و با ارزش بود، که نشان می‌دهد علیرغم افت اعداد کلی، هنوز حیاتی در این فضا وجود دارد. به عنوان مثال، آخرین اثر هنری مولد تایلر هابز در روز چهارشنبه نزدیک به ۱۷ میلیون دلار فروش اولیه داشت و فروش ثانویه در روزهای پس از آن به ۲۷ میلیون دلار رسید. در همین حال، هفته گذشته یک NFT کریپتوپانکز به قیمت ۴.۵ میلیون دلار در بازار ثانویه فروخته شد.

هررا در پاسخ به سوالی درباره پیش‌بینی آینده بازار NFT، گفت که او باور نمی‌کند که دوباره شاهد مجموع ماهیانه حدود ۵ یا ۶ میلیارد دلار باشیم – این حباب سوداگرانه ظاهر شده است. اما او پیش‌بینی می‌کند که بازار از اینجا رشد خواهد کرد و به بازه زمانی ۲ میلیارد دلاری ماهانه باز خواهد گشت. او پیش‌بینی رشد را به افزایش فعالیت‌های برندهای موجود در این فضا، مانند استارباکس و تیکت مستر، به‌علاوه پذیرش بالقوه قابل توجه پس از بلوغ فضای بازی NFT می‌داند.

برای مطالعه اخبار مرتبط با رمزارزها در ایران و جهان، وبلاگ و کانال خبری ما را دنبال کنید.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx