تبدیل ارزهای دیجیتال بدون کارمزد

تبدیل ارز دیجیتال
  • زمان مطالعه: 6دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 1550 نفر

تبدیل یا همان Swap به نوعی معامله در بازار ارزدیجیتال گفته می‌شود. تبدیل کریپتو به شما این امکان را می دهد که فوراً یک ارز دیجیتال را با ارز دیجیتال دیگری مبادله کنید؛ بدون اینکه به ارز فیاتی نیاز داشته باشید. صرفه جویی در زمان و پرداخت هزینه کمتر، از مزایای آشکار تبدیل رمزارز ها است.

تبدیل ارز دیجیتال بدون کارمزد

صرافی ارزینجا، که از دسته صرافی‌های متمرکز با روش OTC می‌باشد، قابلیت تبدیل را به پلتفرم خود افزوده است. صرافی ارزینجا درحال حاضر خرید و فروش بیش از ۵۰۰ رمزارز را پشتیبانی می‌کند‌. این لیست وسیع در بخش تبدیل صرافی نیز وجود دارد. کاربران می‌توانند با استفاده از پنل کاربری و کیف پول داخلی خود هر رمزارز موجود در لیست صرافی را با سایر رمزارزها معاوضه و تبدیل کنند.

تبدیل ارز دیجیتال بدون کارمزد

تفاوت قابل توجه تبدیل ارزینجا با سایر صرافی‌ها و پلتفرم‌ها در این است که کاربر برای انجام فراید تبدیل، کارمزد ناچیزی (۰.۳ درصد) پرداخت می‌کند. این موضوع برای بسیاری از افراد که به دنبال کسب سود از معامله ارزهای دیجیتال هستند، حائز اهمیت است. از این رو صرافی ارزینجا اضافه کردن رمزارزهای متعدد به پلتفرم را در برنامه کاری خود قرار داده است تا انتخاب‌ها را حتی از این هم گسترده تر کند.

ناگفته نماند که استفاده از قابلیت تبدیل ارزدیجیتال در این صرافی نیازی به تکمیل فراید احراز هویت ندارد و تنها با ایجاد یک حساب کاربری می‌توان از آن استفاده کرد.

آموزش تبدیل ارزهای دیجیتال در ارزینجا

 

 

تبدیل ارز دیجیتال یا سواپ چیست؟

در حال حاضر، دروازه ورود به دنیای رمزارزها، ارزهای فیات مثل دلار، یورو، ریال و.. هستند. ما برای خرید ارز دیجیتال به آن‌ها نیاز داریم. یا وقتی که از معامله یک رمزارز سود کافی را کسب کردیم و قصد نقد کردن آن رمزارز را داشته باشیم معمولا آن را به ارزهای فیات تبدیل میکنیم.

احتمالا برای همه فعالان در بازار کریپتو این موقعیت پیش آمده باشد که پس از کسب سود از یک معامله رمزارزی، قصد استفاده از یک موقعیت سودآور دیگر را داشته باشند. یا برحسب نیاز، به رمزارز متفاوتی احتیاج داشته باشند. در چنین مواقعی می‌توان رمزارز موجود را فروخت و با ارز فیات بدست آمده، رمزارز مدنظر و مورد نیاز را خرید. اما این روش، که به آن معامله اسپات گفته می‌شود، وقت بیشتری از ما گرفته و ممکن است از نظر کارمزد و هزینه هم بصرفه نباشد.

تبدیل ارز دیجیتال

تبدیل کریپتو به شما این امکان را می دهد که فوراً یک ارز دیجیتال را با ارز دیجیتال دیگری مبادله کنید

بیاید تا با ذکر مثال بیشتر به این موضوع بپردازیم. فرض کنید شما مقداری بیت کوین در ولت خود نگهداری میکنید. در مقطعی از زمان فکر می‌کنید که خرید و نگهداری اتریوم می‌تواند سودمندتر باشد یا اینکه برای پرداخت کارمزد یک تراکنش به مقداری اتریوم نیاز دارید. همانطور که گفته شد، در این مواقع یک راه حل معامله با ارزهای فیات است. یعنی ابتدا بیت کوین خود را به دلار تبدیل کنید و سپس با دلار اتریوم را خریداری کنید. در این روش در واقع شما یک بار برای فروش بیت کوین و یکبار برای خرید اتریوم کارمزد پرداخت می‌کنید. گذشته از هزینه‌ها، انجام دو تراکنش می‌تواند وقت‌گیر باشد و حتی باعث از دست رفتن موقعیت معاملاتی شود.

در این مواقع می‌توان از قابلیت تبدیل ارز دیجیتال استفاده کرد. در این روش شما مستقیما بیت کوین خود را با اتریوم تعویض می‌کنید. به این صورت شما فقط یکبار کارمزد پرداخت می‌کنید و قاعدتا زمان کمتری را نیز صرف می‌کنید.

 

مزایا و معایب

قابلیت سواپ ارز دیجیتال در بسیاری از صرافی‌های غیرمتمرکز و برخی از صرافی‌های متمرکز وجود دارد. کاربران می‌توانند با استفاده از این قابلیت در زمان و هزینه‌های خود صرفه جویی کنند. با این حال استفاده از هرکدام مزایا و معایب بخصوص خود را دارد.

به عنوان مثال، بسیاری از صرافی‌‌های غیرمتمرکز قابلیت تبدیل ارز دیجیتال را فقط در یک شبکه خاص ارائه می‌کنند. مثلا اتر (ETH) را فقط می‌توان به توکن‌های شبکه اتریوم (ERC20) تبدیل کرد. البته این موضوع تا حدی برطرف شده است اما هنوز هم محدودیت‌هایی دیده می‌شود. از طرفی صرافی‌های متمرکز کمتری این نوع از خدمات را به کاربران خود ارائه می‌دهند. از این بین می‌توان صرافی بین المللی بایننس را مثال زد که متاسفانه استفاده از آن برای کاربران ایرانی مقدور نیست. همچنین قابل ذکر است که لیست ارزهای موجود در قسمت تبدیل صرافی‌ها محدود است. از این رو ممکن است رمزارز مد نظر خود را در لیست تبدیل صرافی یافت نکنید.

برای مطالعه اخبار مرتبط با رمزارزها در ایران و جهان، وبلاگ و کانال خبری ما را دنبال کنید.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx