تیم نینجا آلرتس (Ninjalerts) که به تازگی موفق به ساخت یک سیستم سرگرمی سوپر نینتندو (SNES) روی بلاکچین بیتکوین شده است، دوباره سر و صدا کرد. این بار، آنها یک شبیهساز کنسول نینتندو 64 (N64) را روی شبکه بیت کوین ثبت کردهاند. مشابه پروژه قبلی، شبیهساز N64 با استفاده از اوردینالها ثبت شده است و کاربران میتوانند مستقیماً در مرورگر خود بازیهای N64 را اجرا کنند.
ترور اوونز، مدیرعامل نینجا آلرتس به وبسایت خبری دیکریپت گفت: “ما در تلاش هستیم تا انجام بازی مولتی پلیر را روی شبکه بیتکوین عملیاتی کنیم.”
نینجا آلرتس اعلام کرده است که به لطف ادغام الگوریتم فشردهسازی بدون اتلاف Brotli، توسعهیافته توسط گوگل، و یک پیشرفت اخیر در اوردینال ها، امکان کاهش اندازهی فایلها تا حدود ۸۰% وجود دارد که در نتیجه تعداد بلاکهای بیتکوین مورد نیاز برای ثبت شبیهساز N64 را کاهش میدهد.
اوونز گفت: “ما شبیهساز SNES را پیش از در دسترس بودن این قابلیتها توسعه دادیم.”
او ادامه داد: “مثلاً اندازهی بازی گلدن آی 64، بدون فشردهسازی ۱۲.۶ مگابایت و بعد از فشردهسازی با Brotli حدود ۱.۴ مگابایت است.”
تراکم ترافیک روی شبکهی بیتکوین همچنان یکی از اختلافات بین طرفداران این ارز دیجیتال است. در ماه ژانویه، تپروت ویزاردز مجموعه کوانتوم کتس را روی بلاکچین بیتکوین ثبت کرد. این مجموعه ۳,۳۳۳ تایی هزینهی بالایی داشت و ۱۰ مگابایت یا ۱۰ بلاک از شبکه بیت کوین را اشغال کرد. در مقایسه، ثبت N64 برای پروژهی پیتزا نینجا با توجه به کارمزدهای فعلی شبکه، ۵,۰۰۰ دلار با نرخ ۲۵ ساتوشی به ازای هر بایت مجازی (vbyte) هزینه داشته است.
اوونز گفت: “اگر هنگامی که SNES را ثبت میکردیم، [N64 را نیز] ثبت میکردیم، هزینه آن با نرخ ۸۰ تا ۱۰۰ ساتوشی به ازای هر vbyte، نزدیک به ۲۰,۰۰۰ تا ۲۵,۰۰۰ دلار میشد.” او اضافه کرد که یک فایل بازی فشردهسازی شده با Brotli ممکن است فقط تا سه بلاک را اشغال کند.
اوونز یکی از دلایل تمرکز این تیم روی پروژه N64 را این دانست که نینتندو 64 آخرین کنسول بزرگفرمتی بود که از کارتریج استفاده میکرد، قبل از اینکه سیدیها به استاندارد تبدیل شوند. وی معتقد است که این توسعه میتواند تجریه کودکی بسیاری از گیمرهای قدیمی را بازسازی کند.