علت ریزش قیمت بیت کوین چه بود؟

انتشار 2 ماه قبل
آنچه می‌خوانید...

بازار ارزهای دیجیتال در ۲۴ ساعت گذشته با سقوط شدیدی مواجه شد. قیمت بیت کوین با افت ۱۶ درصدی زیر سطح ۵۰ هزار دلار معامله شد و قیمت اتریوم نیز بیش از ۲۳ درصد سقوط کرد و در زمان نگارش این مقاله در سطح 2290 دلار قرار دارد. کل ارزش بازار ارزهای دیجیتال طبق داده‌های […]

قیمت بیت کوین

بازار ارزهای دیجیتال در ۲۴ ساعت گذشته با سقوط شدیدی مواجه شد. قیمت بیت کوین با افت ۱۶ درصدی زیر سطح ۵۰ هزار دلار معامله شد و قیمت اتریوم نیز بیش از ۲۳ درصد سقوط کرد و در زمان نگارش این مقاله در سطح 2290 دلار قرار دارد. کل ارزش بازار ارزهای دیجیتال طبق داده‌های کوین مارکت کپ ۱۱ درصد کاهش یافته و به 1.76 تریلیون دلار رسیده است.

این کاهش شدید در بازار ارزهای دیجیتال با افت گسترده بازار سهام در منطقه آسیا-اقیانوسیه همزمان شده است. شاخص نیکی (Nikkei) ژاپن ۱۰ درصد سقوط کرد و زیان‌های هفته گذشته را تشدید کرد. این کاهش پس از اعلام افزایش نرخ بهره توسط بانک مرکزی ژاپن به بالاترین سطح در ۱۶ سال گذشته اتفاق افتاد.

در زمان نگارش این مقاله، قیمت بیت کوین تا حدودی بهبود یافته و در حدود 51700 دلار معامله می‌شود که نسبت به هفته گذشته 26 درصد کاهش یافته است. ارزش بازار آن نیز به حدود ۱ تریلیون دلار کاهش یافته است. همچنین گزارش شده است که در ۲۴ ساعت گذشته، یک میلیارد دلار از بازار ارزهای دیجیتال لیکوئید شده است.

بازار سهام ایالات متحده نیز در هفته گذشته با کاهش مواجه شد که تا حدودی به دلیل نتایج مالی ناامیدکننده، گزارش اشتغال ضعیف‌تر از انتظار، افزایش بیکاری و کاهش بخش تولید رخ داده است. فدرال رزرو آمریکا تصمیم گرفت نرخ بهره اصلی خود را ثابت نگه دارد و وعده‌ای برای کاهش نرخ بهره در سپتامبر نداد، در حالی که بسیاری از کارشناسان بازار این موضوع را در پیش‌بینی‌های خود لحاظ کرده بودند. کاهش نرخ بهره معمولاً با عملکرد بهتر دارایی‌های پرریسک مرتبط است.

این محتوا مفید بود؟
نظرات کاربران
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
قدیمی ترین ها
جدیدترین ها رای بیشتر
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
بیت کوین
BTC
بیت کوین
بیت کوین ، که با نماد BTC نمایش داده می‌شود، یک ارز دیجیتال یا ارز مبتنی بر فناوری بلاکچین است. BTC در سال 2009 توسط شخص یا گروهی ناشناس با نام مستعار "ساتوشی ناکاموتو" ساخته و معرفی شد و تا به امروز معروف‌ترین و پراستفاده‌ترین ارز دیجیتال جهان است.
خرید بیت کوین
0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx