آیا قیمت بیت کوین در حال از دست دادن حمایت ۵۰ هزار دلاری است؟

انتشار 2 هفته قبل
آنچه می‌خوانید...

تحلیل چند شاخص مختلف نشان می‌دهد که قیمت بیت کوین شرایط جالبی ندارد. قیمت بیت کوین در چه وضعیتی است؟ در ماه‌های اخیر، قیمت بیت کوین شاهد نوسانات شدیدی بوده است. با وجود اینکه در سال 2024، بیت کوین به بالاترین رکورد خود یعنی 73 هزار دلار دست یافت و با عرضه ETFها، محبوبیت بیشتری […]

تحلیل قیمت بیت کوین

تحلیل چند شاخص مختلف نشان می‌دهد که قیمت بیت کوین شرایط جالبی ندارد.

قیمت بیت کوین در چه وضعیتی است؟

در ماه‌های اخیر، قیمت بیت کوین شاهد نوسانات شدیدی بوده است. با وجود اینکه در سال 2024، بیت کوین به بالاترین رکورد خود یعنی 73 هزار دلار دست یافت و با عرضه ETFها، محبوبیت بیشتری کسب کرد، اما همچنان نوسانات بالایی را تجربه می‌کند.

در زمان نگارش این مطلب، قیمت BTC پس از کاهش 10.66 درصدی در هفته گذشته، به 54,474 دلار رسیده است.

اما چشم‌انداز قیمت بیت کوین در کوتاه‌مدت و بلندمدت چگونه است؟ آیا بیت کوین می‌تواند بهبود یابد؟

علی مارتینز، تحلیلگر محبوب ارزهای دیجیتال، بیان می‌کند که ممکن است بیت کوین شاهد کاهش مشارکت سرمایه‌گذاران باشد. او این ادعا را با اشاره به کاهش شاخص امتیاز روند انباشت (accumulation trend score) مطرح می‌کند.

تحلیل احساسات بازار

به گفته مارتینز، امتیاز روند انباشت در حال حاضر نزدیک به صفر است. این بدان معنی است که فعالان بازار کریپتو در حال توزیع یا عدم انباشت بیت کوین هستند.

امتیاز روند انباشت بیت کوین

در مورد امتیاز روند انباشت، مقداری نزدیک به 1 نشان می‌دهد که فعالان بازار در حال انباشت کوین‌ها هستند. مقداری نزدیک به 0 نشان می‌دهد که فعالان بازار در حال توزیع دارایی‌های خود هستند.

بنابراین، هنگامی که امتیاز روند انباشت به صفر می‌رسد، نشان‌دهنده عدم وجود خریدار و نشان‌دهنده توزیع است. هر بار که بیت کوین در یک چرخه نزولی به پایین‌ترین سطح خود می‌رسد، شاهد افزایش انباشت است زیرا سرمایه‌گذاران کوین‌ها را در کف قیمت خریداری می‌کنند. با این حال، پس از ادامه چرخه نزولی، به دلیل عدم اعتماد، انباشت کاهش می‌یابد.

بر اساس این تحلیل، شاخص انباشت از اواخر آگوست تا اوایل سپتامبر 2024 به صفر نزدیک شده است. این نشان‌دهنده توزیع بیشتر و کاهش انباشت است. چنین سناریویی نشان می‌دهد که بازیگران بزرگ و هولدرهای بلندمدت در حال خرید نیستند که این امر نشان‌دهنده احساسات نزولی در بازار است.

این موضوع همچنین نشانه‌ای از عدم اعتماد سرمایه‌گذاران به افزایش قیمت در کوتاه‌مدت است. این شرایط منجر به افزایش فروش بیشتر و کاهش بیشتر قیمت بیت کوین می‌شود.

چشم‌انداز قیمت: آیا بیت کوین به زیر ۵۰ هزار دلار کشیده خواهد شد؟

SOPR هولدرهای بزرگ بیت کوین در 7 روز گذشته از 2.4 به 1.6 کاهش یافته است. این نشان می‌دهد که اگرچه هولدرهای بلندمدت با سود می‌فروشند، اما مقیاس سود در حال کاهش است. بنابراین، معامله‌گران با ضرر می‌فروشند زیرا اعتماد کمتری به چشم‌انداز کوتاه‌مدت و میان‌مدت برای این دارایی دارند.

SOPR بیت کوین

این موضوع همچنین نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاران نسبت به افزایش قیمت بیت کوین در آینده بدبین هستند و خود را برای یک سناریوی نزولی‌تر آماده می‌کنند.

علاوه بر این، خالص جریان‌های ورودی به صرافی‌ها در 7 روز گذشته نسبتا مثبت بوده است. در 7 روز، 4 روز شاهد جریان مثبت ورودی‌ها به صرافی‌ها بوده‌ایم، نشانه‌ای از اینکه سرمایه‌گذاران بیشتری در حال آماده شدن برای بستن پوزیشن‌های خود هستند. در اینجا، اگر افزایش جریان‌های ورودی به صرافی‌ها با فروش همراه شود، می‌تواند منجر به توزیع شود.

تحلیل قیمت بیت کوین با بررسی ورودی به صرافی ها

با توجه به همه این عوامل، می‌توان پیش‌بینی کرد که اگر فشار فروش ادامه یابد، قیمت بیت کوین با خطر کاهش به زیر 50 هزار دلار مواجه خواهد شد.

این محتوا مفید بود؟
نظرات کاربران
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
قدیمی ترین ها
جدیدترین ها رای بیشتر
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
بیت کوین
BTC
بیت کوین
بیت کوین ، که با نماد BTC نمایش داده می‌شود، یک ارز دیجیتال یا ارز مبتنی بر فناوری بلاکچین است. BTC در سال 2009 توسط شخص یا گروهی ناشناس با نام مستعار "ساتوشی ناکاموتو" ساخته و معرفی شد و تا به امروز معروف‌ترین و پراستفاده‌ترین ارز دیجیتال جهان است.
خرید بیت کوین
0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx