کارولین الیسون به دلیل نقشش در کلاهبرداری FTX به دو سال زندان محکوم شد

انتشار 3 هفته قبل
آنچه می‌خوانید...

کارولین الیسون (Caroline Ellison)، مدیرعامل سابق آلامدا ریسرچ، روز سه‌شنبه توسط یک قاضی فدرال به ۲۴ ماه زندان محکوم شد. قاضی پرونده اعلام کرد که کارولین الیسون ۲۹ ساله، که باید حدود ۱۱ میلیارد دلار جریمه نیز پرداخت کند، می‌تواند دوره حبس خود را در یک زندان با حداقل سطح امنیتی نزدیک بوستون، جایی که […]

کارولین الیسون

کارولین الیسون (Caroline Ellison)، مدیرعامل سابق آلامدا ریسرچ، روز سه‌شنبه توسط یک قاضی فدرال به ۲۴ ماه زندان محکوم شد.

قاضی پرونده اعلام کرد که کارولین الیسون ۲۹ ساله، که باید حدود ۱۱ میلیارد دلار جریمه نیز پرداخت کند، می‌تواند دوره حبس خود را در یک زندان با حداقل سطح امنیتی نزدیک بوستون، جایی که خانواده‌اش زندگی می‌کنند، سپری کند. او پس از اتمام دوره زندان، باید سه سال نیز تحت نظارت قرار گیرد.

با وجود این حکم، قاضی لوئیس آ کاپلان نسبت به الیسون ابراز همدردی کرد، چرا که او به عنوان شاهد اصلی در محاکمه دولتی علیه سم بنکمن فرید، بنیان‌گذار و مدیرعامل FTX، نقش مثبتی داشته است. قاضی دقایقی قبل از اعلام حکم گفت: «شما آسیب‌پذیر بودید و مورد سوءاستفاده قرار گرفتید.» او همچنین اضافه کرد: «شما واقعا از کرده خود پشیمان هستید.»

کاپلان به همکاری الیسون اشاره کرد و گفت: «در ۳۰ سال گذشته افراد زیادی را دیده‌ام که همکاری کرده‌اند، اما هیچ‌کدام مثل خانم الیسون نبوده‌اند.»

با این حال، قاضی تاکید کرد که FTX یکی از بزرگ‌ترین کلاهبرداری‌های مالی در تاریخ این کشور بوده و این همکاری کافی نبود تا الیسون از زندان معاف شود. او گفت: «در چنین پرونده‌ای به این شدت، اینکه فقط با همکاری بتوان از زندان آزاد شد، چیزی نیست که بتوانم بپذیرم.» سپس از الیسون خواست تا برای دریافت حکم ۲۴ ماه زندان بلند شود. چون جرم او فدرال است، او باید حداقل ۷۵ درصد از محکومیت خود را بگذراند تا واجد شرایط آزادی مشروط شود.

الیسون در جریان محاکمه بنکمن فرید در سال گذشته شهادت داد و ادعا کرد که او تلاش کرده بود به مقامات خارجی رشوه دهد و عمدا اطلاعات مالی گمراه‌کننده‌ای به وام‌دهندگان منتقل کرده است.

این محتوا مفید بود؟
نظرات کاربران
می خواهم از پاسخ به کامنتم مطلع شوم
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
قدیمی ترین ها
جدیدترین ها رای بیشتر
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
صرافی ارزینجا
ARZINJA
صرافی ارزینجا
ارزینجا یکی از قدیمی‌ترین صرافی‌های ایرانی است که معاملات آسان (OTC) و پیشرفته (P2P) بیشتر از 1000 رمزارز را ممکن کرده است. با ساده‌ترین و سریع‌ترین روش احراز هویت می‌توانید همین حالا عضو ارزینجا شوید و با کمترین کارمزد، معامله و سرمایه‌گذاری در دنیای ارزهای دیجیتال را شروع کنید.
ثبت نام در ارزینجا
0
در سریعترین زمان ممکن به شما پاسخ خواهیم دادx