چگونه یک شورت اسکوییز بزرگ به عبور قیمت بیت کوین از ۶۵ هزار دلار کمک کرد؟

انتشار 12 ساعت قبل
آنچه می‌خوانید...

سناریوی شورت اسکوییز (short squeeze) بیت کوین به وقوع پیوست و با افزایش شدید لیکویید شدن پوزیشن‌های شورت، قیمت بیت کوین از ۶۵ هزار دلار عبور کرد. این ماه، بیت کوین تحت تاثیر شدید معاملات اهرمی قرار داشت. در ادامه به تاثیر لیکویید شدن پوزیشن‌های شورت در عملکرد بیت کوین می‌پردازیم. نقش لیکویید شدن پوزیشن‌های […]

قیمت بیت کوین

سناریوی شورت اسکوییز (short squeeze) بیت کوین به وقوع پیوست و با افزایش شدید لیکویید شدن پوزیشن‌های شورت، قیمت بیت کوین از ۶۵ هزار دلار عبور کرد.

این ماه، بیت کوین تحت تاثیر شدید معاملات اهرمی قرار داشت. در ادامه به تاثیر لیکویید شدن پوزیشن‌های شورت در عملکرد بیت کوین می‌پردازیم.

نقش لیکویید شدن پوزیشن‌های شورت در افزایش قیمت بیت کوین

قیمت بیت کوین با خیال راحت از مرز ۶۵ هزار دلار عبور کرد، اما این موفقیت با ضررهای سنگین برای تریدرهایی که انتظار داشتند قیمت در محدوده ۶۴ هزار دلار متوقف شود، همراه بود.

برخی از تریدرها فکر می‌کردند که بیت کوین در محدوده ۶۵ هزار دلار دوباره دچار اصلاح قیمت می‌شود، چرا که از هفته دوم سپتامبر به بعد در حال رشد بوده و احتمالا زمان برداشت سود فرا رسیده است.

این پیش‌بینی‌ها منجر به افزایش شدید پوزیشن‌های شورت شد، که با ادامه رشد قیمت‌ها، بسیاری از این تریدرها در دام افتادند.

شورت اسکوییز بیت کوین

طبق داده‌های Hyblock Capital، در سه روز گذشته پوزیشن‌های شورت افزایش شدیدی داشته‌اند. این اتفاق تصادفی نبود، چرا که نشانه‌هایی از کاهش شتاب صعودی بیت کوین بین ۲۰ تا ۲۳ سپتامبر دیده شد.

برخی از تریدرها این کاهش شتاب را به عنوان علامتی برای آغاز تسلط خرس‌ها (شروع روند نزولی) تعبیر کردند.

در تاریخ ۲۳ سپتامبر، شاهد افزایش قابل توجهی در تعداد پوزیشن‌های شورت در بایننس بودیم که به دنبال آن، تعداد زیادی از این پوزیشن‌ها لیکویید شدند.

روز بعد هم افزایش دیگری در پوزیشن‌های شورت رخ داد، اما این بار تعداد لیکویید شدن‌ها کمتر بود.

در نهایت، در ۲۶ سپتامبر نیز شاهد افزایش دیگری در پوزیشن‌های شورت و در نتیجه لیکویید شدن‌های بیشتر بودیم.

در سشن معاملاتی دیروز، لیکویید شدن‌ها زمانی رخ داد که قیمت برخلاف انتظار حرکت کرد و تریدرهای شورت را غافلگیر کرد و به همین دلیل آن‌ها لیکویید شدند.

این اتفاق با مشاهدات قبلی همخوانی داشت که نشان می‌داد دارندگان بلندمدت بیت کوین همچنان به فروش نپرداخته‌اند و ذخایر ماینرها در حال افزایش است.

تاثیر بالای استفاده از اهرم

پوزیشن‌های شورت احتمالا با اهرم بالایی همراه بودند، به همین دلیل لیکویید شدن‌ها منجر به وقوع شورت اسکوییز شد.

بیت کوین

داده‌های CryptoQuant نشان داد که نسبت اهرم (leverage ratio) تخمینی پس از افت در ماه آگوست، به‌طور قابل توجهی دوباره افزایش یافته است.

آخرین باری که نسبت اهرم بیت کوین تا این حد بالا بود، در اکتبر ۲۰۲۳ بود.

شاخص شورت لیکوییدیشنز در CryptoQuant نشان داد که تعداد پوزیشن‌های شورت لیکویید شده در ۲۴ ساعت گذشته ۵۹۱ درصد افزایش یافته است.

در این دوره زمانی، حدود ۶۳۵ پوزیشن شورت لیکویید شدند. البته این عدد در مقایسه با تعداد پوزیشن‌های شورت لیکویید شده در ۲۰ سپتامبر که به ۱۲۱۱۸ پوزیشن رسید، بسیار کمتر است.

شورت اسکوییز و لیکویید شدن‌های بعد از آن نشان می‌دهد که بیت کوین در حال حاضر چقدر در معرض اهرم‌ها و نوسانات ناشی از آن قرار دارد. از نظر قیمت، بیت کوین همچنان ممکن است با افت قیمت مواجه شود.

با این حال، این افت احتمالا محدود خواهد بود، به‌ویژه اگر اکثر دارندگان بلندمدت همچنان به نگهداری دارایی‌های خود ادامه دهند.

احساسات بازار کریپتو همچنان صعودی است، اما تریدرها باید با احتیاط حرکت کنند، زیرا ممکن است شرایط در هر لحظه تغییر کند.

بیت کوین همچنان تحت تاثیر عوامل گوناگونی قرار دارد، به‌خصوص با نزدیک شدن به دوره انتخابات که مهمترین رویداد پیش‌رو در تاثیرگذاری بر بازار ارزهای دیجیتال خواهد بود.

این محتوا مفید بود؟
نظرات کاربران
می خواهم از پاسخ به کامنتم مطلع شوم
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
قدیمی ترین ها
جدیدترین ها رای بیشتر
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
بیت کوین
BTC
بیت کوین
بیت کوین ، که با نماد BTC نمایش داده می‌شود، یک ارز دیجیتال یا ارز مبتنی بر فناوری بلاکچین است. BTC در سال 2009 توسط شخص یا گروهی ناشناس با نام مستعار "ساتوشی ناکاموتو" ساخته و معرفی شد و تا به امروز معروف‌ترین و پراستفاده‌ترین ارز دیجیتال جهان است.
خرید بیت کوین
0
در سریعترین زمان ممکن به شما پاسخ خواهیم دادx