بایننس اتهامات CFTC را رد کرد

بایننس و CFTC
  • زمان مطالعه: 8دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 407 نفر

بایننس اتهامات ایالات متحده مبنی بر نقض قوانین تجارت و دستکاری بازارها را رد کرد

چانگ پنگ ژائو، مدیر عامل بایننس، در پاسخ به شکایت CFTC که روز دوشنبه علیه او و بزرگترین صرافی رمزارز جهان ارائه شد، گفت این اتهامات “یک شکایت مدنی غیرمنتظره و ناامید کننده” است. چانگ پنگ ژائو، مدیر اجرایی صرافی بایننس، در شکایت کمیسیون معاملات آتی کالای ایالات متحده (CFTC) اتهامات مربوط به تخلف را رد کرد و گفت که بایننس متعهد به شفافیت و همکاری با تنظیم‌کننده‌ها و مجریان قانون در ایالات متحده و سایر نقاط جهان است.

ژائو در پست وبلاگی روز سه شنبه خود نوشت: شکایت CFTC به نظر می رسد حاوی بیان ناقصی از حقایق باشد و Binance.com، بزرگترین صرافی ارزهای دیجیتال از نظر حجم معاملات، تحت هیچ شرایطی برای سود معامله نمی کند یا بازار را “دستکاری” نمی کند. شکایتی که در دادگاه منطقه ای ایالات متحده برای ناحیه شمالی ایلینویز تنظیم شده است، ادعا می کند که بایننس، به سرپرستی ژائو و ساموئل لیم، مدیر ارشد پیشین انطباق در شرکت، قوانین بازار مشتقات را با اجازه دادن به ساکنان ایالات متحده برای معاملات ابزارهای مالی مختلف مربوط به دارایی های دیجیتال نقض کرده است.

بایننس یک شرکت و پلتفرم جداگانه به نام Binance.US را برای ساکنان ایالات متحده راه‌اندازی کرد که ارزهای دیجیتال کمتری را ارائه می‌کند و هزینه‌های بیشتری را دریافت می‌کند. گرچن لو، معاون مدیر و مشاور ارشد بخش اجرای CFTC، گفت: «ایمیل‌ها و چت‌های خود متهمان نشان می‌دهد که تلاش‌های بایننس برای انطباق بایننس ساختگی بوده است و بایننس بارها و بارها به عمد تصمیم گرفت که سود را به قانون ترجیح دهد.

استدلال ها

این اتهامات در حالی مطرح می‌شود که تنظیم‌کننده‌های ایالات متحده، از جمله کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC)، امسال به طور فزاینده‌ای پلتفرم‌های دارایی دیجیتال، مانند صرافی‌های ارز دیجیتال کراکن و کوین بیس را با جریمه‌ها و هشدارهایی در مورد خدماتی که گفته می‌شود قوانین مالی را نقض می‌کنند، هدف قرار داده‌اند.

چنین حرکاتی بدون انتقاد از سوی مقامات داخل خود نهادهای نظارتی نبوده است. کمیسیونر SEC، هستر پیرس، در ۹ فوریه گفت که اقدام این آژانس برای اعمال جریمه ۳۰ میلیون دلاری برای کراکن به دلیل برنامه اشتراک ارزهای دیجیتال، “پدرانه و تنبل” بود.

وی افزود: استفاده از اقدامات اجرایی برای گفتن اینکه قانون در یک صنعت نوظهور چیست، روشی کارآمد یا منصفانه برای تنظیم مقررات نیست.

با اتهامات وارده به بایننس، CFTC به دنبال جریمه های پولی، ممنوعیت دائمی معاملات و ثبت نام، و حکم دائمی در برابر نقض بیشتر قانون بورس کالا و مقررات CFTC است. سخنگوی بایننس در آسیا هنگامی که از او خواسته شد درباره اتهامات CFTC نظر بدهد، نظرها را به پست وبلاگ ژائو هدایت کرد.

VPN ها

CFTC گفت بایننس به مشتریان آمریکایی کمک کرد تا از طریق استفاده از شبکه‌های خصوصی مجازی (VPN) برای پنهان کردن مکان‌هایشان، از کنترل‌های انطباق فرار کنند. رگولاتور گفت بایننس در سال ۲۰۱۹ آموزشی با عنوان “راهنمای مبتدی برای VPN” منتشر کرد که گفت: “شما ممکن است بخواهید از یک VPN برای باز کردن قفل سایت هایی که در کشور شما محدود شده اند استفاده کنید.”

با این حال، ژائو در پست وبلاگ استدلال کرد که هیچ شرکت دیگری از سیستم‌های جامع‌تر یا مؤثرتر از بایننس برای شناسایی محل اقامت مشتریان استفاده نمی‌کند. او می‌گوید: «ما کاربران ایالات متحده را بر اساس ملیت (KYC)، IP (از جمله نقاط پایانی رایج VPN در خارج از ایالات متحده)، شرکت مخابراتی تلفن همراه، اثر انگشت دستگاه، سپرده‌گذاری و برداشت بانکی، سپرده‌ها و برداشت‌های زنجیره بلوکی، شماره بن کارت اعتباری و موارد دیگر مسدود می‌کنیم.

CFTC همچنین در شکایت خود گفت که بایننس به مشتریان خود فاش نکرده است که در بازارهای خود معامله می کند و بایننس از پاسخگویی به احضاریه هایی که به دنبال اطلاعات مربوط به فعالیت تجاری اختصاصی خود هستند، خودداری کرده است. به گفته CFTC، صرافی بر روی پلتفرم خود از طریق حدود ۳۰۰ «حساب خانه» که به طور مستقیم یا غیرمستقیم متعلق به ژائو هستند، معامله کرده است، او همچنین از طریق دو حساب فردی در پلتفرم بایننس معامله کرده است.

ژائو در پاسخ گفت که بایننس در برخی شرایط معامله می کند.

«درآمدهای ما به صورت ارز دیجیتال است. ما باید هر از چند گاهی آنها را تبدیل کنیم تا هزینه های فیات یا سایر ارزهای دیجیتال را پوشش دهیم.»

عدم رعایت قوانین ضد پول شویی توسط بایننس

CFTC همچنین ادعا می کند که بایننس نتوانسته یک برنامه موثر ضد پولشویی را اجرا کند. به گفته CFTC، حداقل تا ماه مه ۲۰۲۲، بایننس هیچ گزارش فعالیت مشکوکی در ایالات متحده ارائه نکرده است، علیرغم اینکه چنین گزارش هایی را در سایر حوزه های قضایی ارائه کرده است. این آژانس گفت که افسران بایننس می‌دانستند که پلتفرم آن فعالیت‌های بالقوه غیرقانونی را تسهیل کرده است.

طبق گزارش CFTC، در ژوئیه ۲۰۲۰، یکی از کارمندان بایننس به لیم نامه نوشت و پرسید که آیا کاربری که تراکنش‌های اخیرش «بسیار نزدیک با فعالیت‌های غیرقانونی مرتبط است» و «بیش از [۵ میلیون دلار آمریکا] تراکنش‌های او به‌طور غیرمستقیم از خدمات مشکوک منشأ می‌شوند»باید از صرافی مسدود شود.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx