فدرال رزرو امیدها برای کاهش نرخ بهره را کم‌رنگ کرد: واکنش قیمت بیت کوین چه بود؟

انتشار 4 روز قبل
آنچه می‌خوانید...

قیمت بیت کوین (BTC) در روز دوشنبه با افتی نزدیک به ۳ درصد مواجه شد. این افت ناشی از سخنان نه‌چندان امیدوارکننده رئیس فدرال رزرو آمریکا، جروم پاول، و نگرانی‌ها درباره سیاست‌های احتمالی نخست‌وزیر جدید ژاپن بود. پاول در سخنرانی خود به کاهش تدریجی نرخ بهره به میزان ۲۵ واحد پایه در آینده اشاره کرد. […]

فدرال رزرو و تاثیر نرخ بهره بر قیمت بیت کوین

قیمت بیت کوین (BTC) در روز دوشنبه با افتی نزدیک به ۳ درصد مواجه شد. این افت ناشی از سخنان نه‌چندان امیدوارکننده رئیس فدرال رزرو آمریکا، جروم پاول، و نگرانی‌ها درباره سیاست‌های احتمالی نخست‌وزیر جدید ژاپن بود. پاول در سخنرانی خود به کاهش تدریجی نرخ بهره به میزان ۲۵ واحد پایه در آینده اشاره کرد.

فدرال رزرو و داستان همیشگی تاثیر نرخ بهره بر قیمت بیت کوین

فدرال رزرو در اوایل این ماه نرخ بهره را ۵۰ واحد کاهش داد، اولین کاهش از سال ۲۰۲۰، و برنامه‌هایی برای کاهش بیشتر نرخ‌ها در سال آینده اعلام کرد تا اقتصاد در حال سرد شدن را متعادل نگه دارد.

اما بازارها هفته گذشته امیدوار بودند که فدرال رزرو در ماه نوامبر دوباره نرخ بهره را ۵۰ واحد کاهش دهد. بنابراین، صحبت‌های پاول به‌نوعی برای بازار ناامیدکننده بود.

قیمت بیت کوین که در آن زمان تقریبا برابر با میانگین متحرک ۲۰۰ روزه خود معامله می‌شد، روز دوشنبه تحت تاثیر اخبار مربوط به نخست‌وزیر جدید ژاپن هم قرار گرفت. گفته می‌شود که ایشیبا، نخست‌وزیر جدید، از سیاست‌های پولی انقباضی حمایت می‌کند، هرچند به سرعت پشتیبانی خود از سیاست‌های پولی انعطاف‌پذیر را نیز اعلام کرد.

نکته قابل‌توجه این است که نخست‌وزیر ژاپن هیچ کنترلی بر سیاست بانک مرکزی ژاپن (BoJ) ندارد و حتی ممکن است یک ماه دیگر نخست‌وزیر هم نباشد، زیرا انتخابات جدیدی در راه است.

به نظر می‌رسد بیت کوین به دنبال فرصتی برای یک اصلاح جزئی قبل از پایان ماه بود، پس از افزایش قوی که هفته گذشته به بالاترین حد ۶۶,۰۰۰ دلاری رسید. قیمت بیت کوین که در اواخر این هفته در محدوده بالای ۶۳,۷۰۰ دلار بود، اکنون بیش از ۴ درصد از اوج‌های اخیر خود پایین‌تر معامله می‌شود.

این محتوا مفید بود؟
نظرات کاربران
می خواهم از پاسخ به کامنتم مطلع شوم
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
قدیمی ترین ها
جدیدترین ها رای بیشتر
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
بیت کوین
BTC
بیت کوین
بیت کوین ، که با نماد BTC نمایش داده می‌شود، یک ارز دیجیتال یا ارز مبتنی بر فناوری بلاکچین است. BTC در سال 2009 توسط شخص یا گروهی ناشناس با نام مستعار "ساتوشی ناکاموتو" ساخته و معرفی شد و تا به امروز معروف‌ترین و پراستفاده‌ترین ارز دیجیتال جهان است.
خرید بیت کوین
0
در سریعترین زمان ممکن به شما پاسخ خواهیم دادx