تتر و بیت فینکس درگیر اعمال غیرقانونی بوده‌اند

تتر
  • زمان مطالعه: 6دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 399 نفر

گزارش اخیر وال استریت ژورنال، اعمال غیرقانونی بیت فینکس و تتر را در سال ۲۰۱۸ نشان می‌دهد. این یکی از بسیار مسائل حقوقی و جنجال‌هایی است که تتر از زمان راه‌اندازی در سال ۲۰۱۴ با آن‌ها درگیر شده است.

یکی از مشکلات قانونی گذشته تتر زمانی بود که نیویورک آن را از فعالیت در این ایالت منع کرد. دفتر دادستان کل ایالت نیویورک در سال ۲۰۱۸ از این شرکت به دلیل اعطای وام به سرمایه گذاران و ارائه اوراق بهادار ثبت نشده تحقیق کرد. سپس برخی از این مسائل تتر و شرکت خواهرش بیت فینکس را در موقعیت دشواری قرار دادند زیرا دیگر نمی توانستند به خدمات بانکی دسترسی داشته باشند. ظاهراً این شرکت‌ها برای دریافت خدمات، اسنادی را جعل کردند و حتی شرکت‌های صوری‌ای را برای سردرگمی بانک‌ها ارائه کردند.

اطلاعات کشف شده در ایمیل‌ها

در حین بررسی مسائل مربوط به تتر و بیت فینکس در سال ۲۰۱۸، وال استریت ژورنال به برخی از ایمیل‌های ارسال شده برای دریافت پشتیبانی بانکی دسترسی پیدا کرد. در گزارش WSJ، این شرکت‌ها سعی کردند هویت خود را با استفاده از افراد دیگر یا شرکت‌های جعلی برای فریب بانک‌ها پنهان کنند. این تلاش ها آنها را در معرض مشکلات بیشتری با تنظیم کننده‌ها قرار داد که منجر به مصادره دارایی‌هایی به ارزش میلیون ها دلار و ارتباط با گروه های تروریستی شد.

در یکی از ایمیل‌ها، استفان مور، یکی از صاحبان هولدینگ تتر، به یک معامله‌گر USDT در چین هشدار داد که سعی دارد از قراردادها و فاکتورهای فروش جعلی برای فریب بانک‌ها استفاده کند. به گفته مور، استفاده از اسناد جعلی که امضا کرده بود برای باز کردن حساب‌ها خطرناک‌تر می‌شد.

مشکلات تتر و بیت فینکس در سال ۲۰۱۸

تتر شرکت پشت USDT است، یک استیبل کوین به ارزش بیش از ۷۰ میلیارد دلار. تتر USDT رتبه اول را در بین استیبل کوین ها دارد اما جایگاه سوم را از نظر ارزش بازار در بین تمام دارایی های کریپتو به خود اختصاص داده است. USDT به عنوان یک استیبل کوین متصل به دلار آمریکا، باید مقداری معادل USD ذخیره داشته باشد تا از هر سکه در گردش پشتیبانی کند. این بدان معناست که برای هر ۱ USDT موجود، باید ۱ دلار در فدرال رزرو پشتیبان آن وجود داشته باشد.

اما مشکلات تتر زمانی شروع شد که دولت ایالات متحده متوجه شد که شرکت در مورد وثیقه سکه‌های در گردش با دلار ذخیره شده دروغ می گوید. کمیسیون معاملات آتی کالا (CFTC)، استیبل کوین را بررسی کرد و ادعاهای نادرست را یافت. CFTC فاش کرد که از سال ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۸ ، تتر تنها ۲۷.۶ ٪ از کل سکه های در گردش را وثیقه می‌کند. در عوض ، ذخیره تتر به اشخاص ثالث بستگی داشت و نهادهای تنظیم نشده ای که بودجه ای را برای تهیه ذخیره تهیه می کردند و این ذخایر را با بیت فینکس به اشتراک گذاشته است.

بیت فینکس یکی از بزرگترین صرافی های رمزنگاری در سراسر جهان است که در سال ۲۰۱۲ تأسیس شده است. این صرافی خدمات گسترده مربوط به رمزارزها را پوشش می‌دهد و نکته قابل توجه این است که این صرافی در جزایر ویرجین انگلیس ثبت شده است. از زمان آغاز به کار، این صارفی حوادث هک و دستکاری قیمت بیت کوین را بر روی سیستم عامل خود ثبت کرده است. به عنوان مثال، این صرافی در سال ۲۰۱۵ دچار حادثه هکی شد که باعث از دست رفتن ۱۵۰۰ BTC به ارزش ۴۰۰۰۰۰ دلارشد. در سال ۲۰۱۶ ، این صرافی توسط CFTC برای ارائه معاملات کالاهای تأمین شده خارج از کشور ، ۷۵،۰۰۰ دلار جریمه شد. این کمیسیون آن را به نقض قانون مبادله کالا متهم کرد زیرا به عنوان بازرگان کمیسیون کالا ثبت نام نکرده است.

در سال ۲۰۱۸ ، این صرافی با روابط بانکی خود مشکلات شدیدی داشت که منجر به چندین تلاش غیرقانونی برای اتصال مجدد به بانک ها شد. همچنین در سال ۲۰۱۹ ، لتیتیا جیمز ، دادستان عمومی نیویورک ، بیت فینکس را به استفاده از تتر، شرکت وابسته صرافی، متهم کرد.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx