انفجار ترا و موج فروش بیت کوین

انتشار 2 سال قبل
آنچه می‌خوانید...

فروش 236 هزار بیت کوین توسط مؤسسات بزرگ بر اساس تخمین تحلیلگر Arcane Research، تسلا تنها متحمل ضرر جزئی در کاهش قیمت بیت کوین شد زیرا 75 درصد از دارایی های آن به قیمت 32209 دلار فروخته شد. اخیرا در توییتر، وتل لوند، تحلیلگر Arcane Research فاش کرد که; از زمان شروع قتل عام Terra، […]

انفجار ترا و موج فروش بیت کوین

فروش 236 هزار بیت کوین توسط مؤسسات بزرگ

بر اساس تخمین تحلیلگر Arcane Research، تسلا تنها متحمل ضرر جزئی در کاهش قیمت بیت کوین شد زیرا 75 درصد از دارایی های آن به قیمت 32209 دلار فروخته شد. اخیرا در توییتر، وتل لوند، تحلیلگر Arcane Research فاش کرد که; از زمان شروع قتل عام Terra، تعداد سرمایه‌گذاران نهادی بیت‌کوین های خود را فروخته‌اند که در نتیجه کل بازار ارزهای دیجیتال را مختل کرده است. در برآورد او، تسلا 29060 بیت کوین را با میانگین قیمت 32209 دلار در ماه می فروخت.

فروش اجباری

از نظر لوند، انفجارهای بزرگ نهادی در دو ماه قبل از سقوط Terra در 10 می آغاز شد; زمانی که Do Kown بیش از 80 هزار بیت کوین فروخت تا از UST دفاع کند. از آن زمان، این بیماری به سرعت در سراسر بازار پخش شد و فشار فروش را عمیق تر کرد و منجر به فروش 236237 بیت کوین توسط موسسات بزرگ شد. لوند خاطرنشان کرد که «این عدد مانند سایر فعالیت‌های تدافعی و پوشش ریسک که معمولاً در بازارهای خرس کریپتو رخ می‌دهد، نیست».

در این حین که بازارها رو به تلخی می رفتند; استخراج کنندگان سهامی عام تحت فشار قرار گرفتند تا دارایی های بیت کوین خود را تخلیه کنند و در مجموع 4456 BTC در ماه فروختند. در این بین، تسلا 75 درصد از دارایی های بیت کوین خود را فروخت که طبق برآورد لوند; می توان آن را به 29060 بیتکوین تبدیل کرد. تسلا همچنان 9686 بیت کوین در اختیار دارد. با توجه به اینکه تسلا 10 درصد از دارایی های قبلی خود را برای تست نقدینگی در سه ماهه اول 2021 و زمانی که بیت کوین افزایش یافت; فروخت، قیمت جدید BTC از 34841 دلار به حدود 33325 دلار کاهش یافت. بنابراین، هنگام اجرای فروش بزرگ در ماه می امسال، تسلا تنها متحمل ضرر جزئی شد.

ورشکستگی ها به شرکت های وام دهی ضربه می زنند

در ماه ژوئن، فشار فروش غالب ابتدا از افزایش شاخص CPI ناشی شد; که قیمت دارایی را دوباره به سمت پایین سوق داد و به خصوص; “بعد از فروپاشی لونا چندین نهنگ را که قبلا تحت فشار قرار داشتند ورشکست کرد”.

فروپاشی 3AC بر وام دهندگانی مانند سلسیوس و وویجر تأثیر گذاشت که هر دو در ماه بعد اعلام ورشکستگی کردند. بر اساس اسناد لو رفته دادگاه; این صندوق تامینی مستقر در سنگاپور به وام دهندگان 18193 BTC و سایر دارایی های دیجیتال معادل 22054 بیت کوین بدهکار است. علاوه بر انحلال عظیم 3AC که کل بازار را تحت تأثیر قرار داد; شرکت ETF Canadian Purpose تعداد 24,510 بیت کوین را بین 16 ژوئن تا 20 ژوئن بازخرید کرد که باعث تشدید فروش بازار شد. در نتیجه، ارز دیجیتال اصلی حتی در یک نقطه در 19 ژوئن به زیر 17700 دلار سقوط کرد.

لونده نتیجه گرفت که دو ماه گذشته یک مرحله تسلیم بود. میزان فروش بازار می‌توانست بدتر از آن چیزی باشد که او; به دلیل «تسلیم سرمایه داران خرد و مؤسسات» پیش بینی کرده بود. در حال حاضر، او معتقد است که رشد در حال انجام نشان داده است که با افزایش اطمینان بازار، این بیماری در حال رفع شدن است.

 

برای مطالعه اخبار مرتبط با رمزارز ها در ایران و جهان، وبلاگ و کانال خبری ما را دنبال کنید.

این محتوا مفید بود؟
نظرات کاربران
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
قدیمی ترین ها
جدیدترین ها رای بیشتر
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx