آیا قیمت USTC به ۱ دلار بر می‌گردد؟

قیمت USTC
  • زمان مطالعه: 6دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 3029 نفر

یک توسعه دهنده ترا پیشنهادی را منتشر کرد و از جامعه خواست برای بازگرداندن قیمت استیبل کوین USTC به ۱ دلار و ثابت نگه داشتن قیمت آن تلاش کنند. پس از این پیشنهاد، قیمت USTC حدود ۵۷% افزایش یافت.

بازگشت از دنیای مردگان؟

جامعه ترا کلاسیک امیدوار است که استیبل کوین شکست خورده آن بازگردد. توبیاس اندرسن، توسعه‌دهنده ترا، دیروز پستی در مدیوم منتشر کرد و در آن ادعا کرد که جامعه ترا کلاسیک (یا “دیوانه‌ها” به گفته خودشان) باید هدفشان این باشد که استیبل کوین اصلی اکوسیستم، TerraClassicUSD (USTC) را به قیمت ۱ دلاری خود برگردانند. این پست باعث شد که USTC کمی بیش از ۵۷ درصد در بایننس (صرافی با بیشترین نقدینگی برای توکن) از ۰.۰۲۹ دلار به ۰.۰۵ دلار افزایش یابد. سپس این توکن ۱۲ درصد کاهش یافت و در زمان نگارش با قیمت ۰.۰۳۹ دلار معامله می شود. بر اساس داده های کوین گکو، USTC از زمانی که در ۱۸ ژوئن به ۰.۰۰۶ دلار رسید، ۵۹۲ درصد افزایش یافته است.

استیبل کوین الگوریتمی که قبلا با نام UST شناخته می شد، محصول شناخته شده ترا بود. این مکانیسم الگوریتمی کمک کرد تا لونا سابق (LUNC الان!) و UST به دو مورد از بزرگترین توکن های ارزهای دیجیتال در طول دوره صعودی ۲۰۲۱ تبدیل شوند. با این حال، هنگامی که استیبل کوین در اوایل ماه می شکست خورد و سرمایه گذاران اعتماد خود را به آن از دست دادند، یک حلقه بازخورد منفی نیز ایجاد کرد. UST، LUNA و بقیه اکوسیستم ترا سقوط کردند و مستقیماً بیش از ۴۰ میلیارد دلار ارزش را از بازار کریپتو در عرض چند روز از بین بردند.

دغدغه های عملی برای قیمت ۱دلاری USTC

در حالی که هدف اندرسن بلندپروازانه است، محتوای پیشنهاد او نیز نامفهوم است. اندرسن ادعا می‌کند که می‌توان با تشویق کسب‌وکارهای جدید برای استفاده از زیرساخت بلاک چین موجود ترا کلاسیک، قیمت USTC را به یک دلار برگرداند. برای این منظور، اندرسن پیشنهاد می کند که یک مکانیسم سوزاندن برای USTC، دوره های قفل برای استییک لونا کلاسیک، و ایجاد مکانیسم های مبادله جزئی و استخر تقسیم شده (که پس از آن می توانند سوزانده شوند) اجرا شود. اما این توسعه‌دهنده ترا دقیقاً توضیح نمی‌دهد که اجرای موفقیت‌آمیز این ویژگی‌ها چگونه می‌تواند به هر طریقی برای USTC برای به دست آوردن مجدد قیمت ۱ دلاری خود مفید باشد.

در حال حاضر سه نوع اصلی استیبل کوین وجود دارد. برخی، مانند USDT و USDC، توسط ذخایر ساخته شده از ارزهای منتشر شده توسط دولت، مانند دلار آمریکا یا یورو، پشتیبانی می شوند. سایرین، مانند DAI میکر دائو، از یک فرآیند وثیقه اضافی استفاده می کنند. یعنی کاربران می توانند ETH یا سایر ارزهای دیجیتال را سپرده گذاری کنند و DAI را در برابر دارایی های خود ضرب کنند. در نهایت، استیبل کوین‌های الگوریتمی، مانند UST قدیمی، معمولاً توسط مکانیسم‌های الگوریتمی پشتیبانی می‌شوند که تلاش می‌کنند نیروهای بازار را به سمت تثبیت قیمت کوین هدایت کنند.

اما این هدف ۱ دلاری نیز احتمالاً دور از دسترس است. به نظر می رسد این پیشنهاد ایده فعالیت شبکه در بلاک چین ترا کلاسیک را با افزایش قیمت برای USTC ترکیب می کند. متأسفانه این کافی نخواهد بود. حداکثر، فعالیت شبکه ممکن است قیمت توکن بومی اکوسیستم، LUNC را افزایش دهد، اما مگر اینکه مکانیزمی برای USTC ایجاد شود تا بخشی از ارزش وارد شده به بلاک چین ترا را به دست آورد، هیچ دلیل اساسی برای تغییر قیمت استیبل کوین سابق وجود ندارد.

این اولین بار نیست که دیوانه ها امید خود را به برنامه های مشکوک بسته اند. جامعه اخیراً حول این ایده جمع شده است که توکن LUNC که امروز با قیمت ۰.۰۰۰۲۹ دلار معامله می شود، می تواند به ۱ دلار نیز برسد. این توکن باید چندین برابر از ارزش بازار بیت کوین پیشی بگیرد تا این اتفاق بیفتد.

برای مطالعه اخبار مرتبط با رمزارزها در ایران و جهان، وبلاگ و کانال خبری ما را دنبال کنید.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
1 1 دیدگاه
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx