درآمد استخراج بیت کوین تا ۳ ماه دیگر نزولی خواهد ماند

استخراج بیت کوین
  • زمان مطالعه: 6دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 561 نفر

درآمد استخراج بیت کوین تا ۳ ماه دیگر نزولی خواهد ماند

استخراج بیت کوین ستون فقرات اکوسیستم بیت کوین است و بازده ماینرها نیز بینشی از حرکات قیمت بیت کوین و سلامت بخش گسترده تر کریپتو را می‌تواند ارائه دهد. با چندین مرجع می توان ثابت کرد که ماینرهای بیت کوین در بازار نزولی کنونی با مشکل مواجه هستند. بلاک استریم، یکی از ماینرهای پیشرو بیت کوین اخیراً با تخفیف ۷۰ درصدی سرمایه جمع آوری کرده است.

فعالیت‌های استخراج بیت کوین در حال حاضر شباهت‌هایی با بازارهای خرس گذشته بیت کوین دارد. بیایید بررسی کنیم که این برای چرخه فعلی بیت کوین چه معنایی دارد.پ

تجزیه و تحلیل نشان می دهد که بر اساس چرخه های قبلی ممکن است بازار نزولی ادامه یابد

سود ماینینگ بیت کوین را می توان با در نظر گرفتن درآمد ماینر در هر کیلووات ساعت (کیلووات ساعت) اندازه گیری کرد. به گفته یاران ملرود، تحلیلگر بیت کوین و شاخص هش ریت آن، در یک بازار خرسی سود استخراج بیت کوین در یک دوره پایدار به ازای هر کیلووات ساعت کمتر از ۰.۲۵ دلار است. بر اساس فرض او، این محاسبات با استفاده از کارآمدترین دستگاه استخراج بیت کوین در بازار محاسبه شده است.

بازار نزولی سال ۲۰۱۸ نزدیک به یک سال به طول انجامید و سود ماینینگ را در هر کیلووات ساعت به پایین ترین حد ۰.۱۲ دلار رسید. به دنبال روند نزولی، یک بازار صعودی کوتاه مدت شروع شد تا اینکه بازار نزولی ۲۰۱۹ آغاز شد.

به گفته ملرود، بازار نزولی ۲۰۱۹ درآمد کم سابقه ای به ازای هر کیلووات ساعت ۰.۰۸۳ دلار داشت و ۴۶۳ روز ادامه داشت، در حالی که قیمت بیت کوین به ۵۰۰۰ دلار کاهش یافت.

طبق تحلیل ملرود از دیدگاه درآمد استخراج بیت کوین به ازای هر کیلووات ساعت، جدیدترین بازار نزولی ماینینگ در آوریل ۲۰۲۲ آغاز شد. از ۸ دسامبر، بازار نزولی فعلی به مدت ۲۲۵ روز با حداقل درآمد ۰.۱۰۸ دلار در هر کیلووات ساعت ادامه داشته است. این عدد به دلیل قیمت بالای انرژی نسبت به دوره های نزولی قبلی، بیشتر است.

با مقایسه چرخه های استخراج نزولی فعلی، حداقل ۱۳۸ روز زمان خواهد برد تا چرخه نزولی استخراج بیت کوین تمام شود. تفاوت بین این دوره و چرخه های گذشته این است که قبلاً ماینرها عمدتاً خود سرمایه گذاری می کردند در حالی که اکنون بسیاری از ماینرها هستند که رشد سریع خود را با بدهی تأمین می کنند.

تاثیر بازار نزولی سهام شرکت های استخراج بیت کوین

در اوج خود، سهام شرکت های استخراج بیت‌کوین به ارزش تجمعی بیش از ۱۷ میلیارد دلار در بازار صعودی ۲۰۲۱ رسید. بازار صعودی علاقه سرمایه گذاران را افزایش داد و باعث رشد سهام شرکت های استخراج‌بیت کوین تا ۲ میلیارد دلار در نوامبر ۲۰۲۰ شد. پس از رسیدن به اوج بازار صعودی در سال ۲۰۲۱، سهام شرکت های ماینینگ ارز دیجیتال ریزش شدیدی را تجربه کردند و بسیاری از آنها حتی تا ۹۰ درصد هم سقوط کردند.

بدهی عظیمی که توسط شرکت‌های سهامی عام استخراج بیت‌کوین در بالاترین سطح بیت کوین گرفته شده است، نسبت بدهی به سهام را ایجاد می‌کند. یک مثال عالی از اینکه چگونه بازار نزولی اتکای ماینرها به بدهی را افزایش می دهد، نگاهی به Core Scientific است. قبل از بازار نزولی استخراج  بیت‌کوین در ماه آوریل، Core Scientific نسبت بدهی به حقوق صاحبان سهام تنها ۰.۶ بود. از زمان شروع بازار نزولی، این تعداد به بیش از ۲۴.۲ بدهی به ازای هر سهام افزایش یافته است.

با توجه به اینکه انتظار می رود بازار نزولی استخراج بیت کوین بر اساس روندهای تاریخی گذشته بیت کوین ادامه یابد، استخراج کنندگان عمومی بیشتری با فشار سهام مواجه خواهند شد. همانطور که بدهی شرکت های ماینینگ همچنان در حال رشد است، سرمایه گذاران ممکن است وحشت زده شوند و قیمت های کف های پایین تری را در بازار سهام ایجاد کنند.

برای مطالعه اخبار مرتبط با رمزارزها در ایران و جهان، وبلاگ و کانال خبری ما را دنبال کنید.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx