فارمینگ ارز دیجیتال، درآمد دلاری بی دغدغه

فارمینگ درآمد دلاری
  • زمان مطالعه: 10دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 606 نفر

ییلد فارمینگ (yield farming) در حال تبدیل شدن به یکی از محبوب‌ترین و رایج‌ترین راه‌ها برای کسب درآمد دلاری غیرفعال با ارزهای دیجیتال است. این شیوه کسب درآمد در سال ۲۰۲۰ شناخته شده و به محبوبیت رسید و تا به امروز نیز به تکامل خود ادامه داده است. به این منظور، بسیاری از پلتفرم‌های دیفای (DeFi) زیرساخت کاربری و کارایی تبادل خود را بهبود بخشیده‌اند تا به ایجاد اعتماد و مشارکت بیشتر در حوزه فارمینگ کمک کنند. اما سؤالی که ممکن است برای علاقه‌مندان ورود به این حوزه مطرح شود این است که آیا می‌توان از پلتفرم‌های دیفای و از طریق ییلدفارمینگ، به بازدهی بالا و درآمد‌ دلاری دست پیدا کرد؟

ییلد فارمینگ چیست؟

بخش مهمی از جذابیت‌های سیستم‌های مالی غیرمتمرکز (DeFi) این است که هر فردی می‌تواند در ارزهای دیجیتال سرمایه‌گذاری کند و بدون دخالت هر‌گونه نهاد یا شخص ثالث، با داشتن دانش و درک سیستم‌های دیفای و ییلدفارمینگ، به سود قابل توجهی در ارزهای دیجیتال دست یابد. از مفاهیم جدید و جالبی که در فضای امور مالی غیرمتمرکز یا همان DeFi مطرح است،  فارمینگ ارز دیجیتال است که به فرایندی گفته می‌شود که در آن، افراد نقدینگی پروتکل‌های دیفای را تأمین کرده و اغلب به عنوان پاداش، ارزهای دیجیتال پیشنهادی پلتفرم را دریافت می‌کنند. این پاداش‌ها معادل یک سهام در یک سیستم مالی سنتی هستند و مالکان را قادر می‌سازند تا درباره چگونگی استفاده و ایجاد تغییر در پروتکل پیشنهاد و یا رأی دهند. به عبارت ساده‌تر، فارمینگ روشی است که از طریق آن سرمایه‌گذاران می‌توانند از دارایی‌های دیجیتال خود سود کسب کنند. به این صورت که با وام دادن ارز دیجیتال خود به پروتکل‌ها یا پلتفرم‌های DeFi، نقدینگی را در اختیار بازار قرار می‌دهند و با بازگرداندن سود سرمایه‌گذاری خود از طریق توزیع کارمزد تراکنش (معمولاً مقدار کمی از هر معامله مانند ۰.۳٪ )، پاداش دریافت می‌کنند. با استفاده از ترکیبی از این توکن‌ها و کارمزد‌، افراد می‌توانند از طریق فارمینگ ارز‌های دیجیتال شروع به کسب سود کرده و حتی درامد دلاری داشته باشند.

نحوه عملکرد ییلد فارمینگ به چه صورت است؟

پروژه‌های ییلدفارمینگ این امکان را به افراد می‌دهند تا توکن‌های ارز دیجیتال خود را برای مدت زمان مشخصی نگهداری کنند تا در ازای آن‌ها پاداش کسب کنند. این پروژه‌ها از قراردادهای هوشمند برای نگهداری توکن‌ها و پرداخت بهره با نرخ‌های چند درصدی استفاده می‌کنند. در بسیاری از موارد، از توکن‌های نگهداری‌ شده به  کاربران دیگر وام داده می‌شوند. کاربرانی که توکن‌ها را وام می‌گیرند، سود یا کارمزد وام‌های خود را پرداخت می‌کنند که بخشی از درآمد آن به ارائه‌دهندگان نقدینگی پرداخت می‌شود. ارائه‌دهندگان نقدینگی، دارایی‌های دیجیتال خود را به استخرهای نقدینگی وارد می‌کنند که در این استخرها، شرایطی فراهم می‌شود که کاربران می‌توانند در آ‌ن‌ها، به دریافت یا ارائه وام و همچنین مبادله توکن‌های خود بپردازند. از سوی دیگر، برای استفاده از این امکانات، هزینه‌هایی باید توسط کاربران پرداخت شود که این هزینه‌ها در بین تأمین‌کنندگان نقدینگی، تقسیم می‌شوند. سهمی که توسط کاربران دریافت و یا پرداخت می‌شود، به پلتفرم و قراردادهای هوشمند فعال در آن بستگی دارد.

آیا فارمینگ ارز‌های دیجیتال سودآور است؟

فارمینگ ارز دیجیتال یکی از روش‌های کسب درآمد از ارزهای دیجیتال مختلف است که بسته به پروتکل مورد استفاده و شرایط کلی بازار، می‌تواند بسیار سود‌آور باشد. به طور کلی، در صورتی که کاربری فارمینگ ارز‌های دیجیتال را با سرمایه بالایی انجام دهد، می‌تواند سود خوبی را کسب کند. البته ریسک‌ و خطراتی نیز در این حوزه وجود دارند که اگر فرد بدون بررسی دقیق پروژه‌ها اقدام به ورود به آن کند، ممکن است با از دست دادن سرمایه خود مواجه شود. مسائل امنیتی مربوط به قراردادهای هوشمند، کلاهبرداری‌ها، مسائل مربوط به تامین نقدینگی و نوسانات شدید قیمت ارزهای دیجیتال برخی از مهم‌ترین مولفه‌های خطرناک درمورد فارمینگ ارزهای دیجیتال هستند

مزایا و معایب درآمد دلاری با فارمینگ

در حالی که فارمینگ ارز دیجیتال سود قابل توجهی را به کاربران ارائه می‌دهد، اما با ریسک‌ها و معایبی همراه است. برخی از مزایای این روش از کسب درآمد دلاری شامل بازدهی بالا و همچنین انعطاف‌پذیری و‌ نقدینگی بالا می‌باشد و در برخی موارد با معایبی مانند نوسانات بازار، کلاهبرداری و هزینه‌های تراکنش بالا همراه است. موارد ذکر شده برخی از مزایا و معایبی هستند که باید قبل از سرمایه گذاری دارایی‌های دیجیتال خود در این روش از سرمایه‌گذاری، در نظر بگیرید.

مزایای فارمینگ

  • بازدهی بالا: ییلد فارمینگ می‌تواند بازده سرمایه‌گذاری قابل توجهی را ارائه دهد. کاربران در این نوع سرمایه‌گذاری از دارایی‌های دیجیتال خود سود می‌برند و پاداش‌هایی در قالب توکن‌های اضافی دریافت می‌کنند که یک درآمد دلاری پرسود محسوب می‌شود.
  • نقدینگی: فارمینگ می‌تواند نقدینگی را در بازار ارزهای دیجیتال فراهم کند، زیرا کاربران دارایی‌ها و رمزارزهای خود را به کاربران دیگر قرض می‌دهند تا از آنها به عنوان وثیقه برای استقراض ارزهای دیجیتال دیگری استفاده کنند. این روش منجر به افزایش نقدینگی در کل بازار ارزهای دیجیتال می‌شود.
  • انعطاف پذیری: ییلد فارمینگ به کاربران این امکان را می‌دهد که دارایی‌های دیجیتال و پلتفرم‌های مورد نظر خود را برای سرمایه‌گذاری انتخاب کنند که با این ویژگی، انعطاف پذیری بیشتری به استراتژی‌های سرمایه‌گذاری خود می‌دهند.
  • دسترسی: امکان استفاده از ییلدفارمینگ برای هر فردی که به اینترنت دسترسی داشته باشد و اطلاعاتی در زمینه سیستم‌های DeFi داشته باشد، وجود دارد و این ویژگی موجب شده است تا علاقه‌مندان به سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال در سراسر جهان، به کسب درآمد دلاری از طریق ییلدفارمینگ بپردازند.

معایب ییلدفارمینگ

  •  نوسانات بالا: بازار ارزهای دیجیتال بسیار بی‌ثبات است و ارزش دارایی‌های دیجیتال دائماً در حال نوسان می‌باشد. در صورتی که به دلیل نوسانات بازار ارزش دارایی‌های قرض داده شده کاهش یابد، فارمینگ می‌تواند زیان‌های قابل توجهی را به دنبال داشته باشد.
  • از دست دادن دائمی سرمایه: هنگام ارائه نقدینگی به یک استخر سرمایه‌گذاری، ممکن است ارزش ارزهای دیجیتال قرض داده شده نسبت به دارایی‌های دیجیتال دیگر تغییر کند که این امر می‌تواند در نهایت به زیان در هنگام برداشت دارایی منجر شود.
  • هزینه‌های گس بالاتر: تمامی تراکنش‌هایی که روی بلاک چین انجام می‌شوند، به کارمزد “گس” نیاز دارند که در زمان‌هایی که ترافیک شبکه بالا است، می‌تواند مبلغ قابل توجهی را شامل شود. همان‌طور که گفتیم، فارمینگ ارز دیجیتال شامل معاملات مکرر است که می‌تواند هزینه‌های گس قابل توجهی را شامل شود.

آیا فارمینگ ارز دیجیتال در سال ۲۰۲۳ سودآور است؟

پلتفرم‌های DeFi از زمان محبوبیت خود در چندین سال گذشته، رابط‌های کاربری خود را بهبود داده و همچنین ویژگی‌های جدیدی را معرفی کرده‌اند تا از این طریق کاربران بتوانند آسان‌تر با پروتکل‌های خود تعامل داشته باشند و احتمال خطا در سرمایه‌گذاری را کاهش دهند. یکی از مهم‌ترین پیشرفت‌ها و تغییراتی که در این زمینه انجام شده است، اجرای اقداماتی برای کاهش ریسک‌های احتمالی در رابطه با ییلدفارمینگ است. یکی از تغییرات اساسی که انجام شده، در دسترس بودن قراردادهای هوشمند حسابرسی شده می‌باشد که می‌تواند در کاهش خطرات هک و فعالیت‌های کلاهبرداری نقش قابل توجهی داشته باشد و منجر به اعتماد بیشتر به پلتفرم‌های DeFi و افزایش مشارکت در فارمینگ ارز دیجیتال شود.

به طور کلی می‌توان گفت ییلدفارمینگ از سال ۲۰۲۰ تا به امروز بسیار بهبود یافته است و در بسیاری موارد می‌تواند عملکرد سودآوری داشته باشد، اما با این حال همچنان یک استراتژی سرمایه‌گذاری با ریسک و پاداش بالا محسوب می‌شود. درک تاریخچه پروتکل، بررسی گزارش‌های حسابرسی و توکنومیک و همچنین استفاده از کیف پول غیرمتمرکز مانند Metamask یا CoolWallet می‌تواند به شما کمک کند تا از پتانسیل واقعی ییلدفارمینگ استفاده کرده و درآمد دلاری داشته باشید.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx