تراکنش‌های غیرقانونی ارزهای دیجیتال به بالاترین حد خود رسید

ارزهای دیجیتال
  • زمان مطالعه: 5دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 363 نفر

تراکنش‌های غیرقانونی ارزهای دیجیتال به ۲۰ میلیارد دلار رسید

تراکنش‌های مالی غیرقانونی مربوط به ارزهای دیجیتال در سال ۲۰۲۲ برای دومین سال متوالی افزایش یافته و به بالاترین حد خود یعنی ۲۰.۱ میلیارد دلار رسیده است. رکورد قبلی مربوط به سال ۲۰۲۱ بود، زمانی که ارزهای دیجیتال ۱۸ میلیارد دلار از تراکنش‌های غیرقانونی را تسهیل کردند.

جدا از کاهش قابل توجه ارزش بازار، ورشکستگی های متعدد و رسوایی ها، سال ۲۰۲۲ به عنوان سال شکوفایی برای تراکنش های غیرقانونی ارزهای دیجیتال در یادها خواهد ماند. طبق مطالعه اخیر وبسایت چین آلیسیس، کل ارزش دریافت شده توسط آدرس‌های کریپتویی غیرقانونی به ۲۰.۱ میلیارد دلار در ۱۲ ماه گذشته رسیده است.

این پلتفرم داده‌های بلاک چینی خاطرنشان کرد که رویدادهای سال گذشته باعث این اتفاقات شده است. همچنین توضیح داد که این رقم فقط شامل جرایم مرتبط با ارزهای دیجیتال است و نه جرایم دیگر، مانند استفاده از ارزهای دیجیتال در قاچاق مواد مخدر یا فحشا.

“ما باید تاکید کنیم که این یک تخمین حداقلی است. اندازه گیری ما از حجم تراکنش های غیرقانونی مطمئناً در طول زمان افزایش می یابد.”

چین آلیسیس بیان کرد که تراکنش های مرتبط با سازمان های تحریم شده در سال ۲۰۲۲ بیش از ۱۰۰۰۰۰ برابر در مقایسه با سال ۲۰۲۱ افزایش یافت و ۴۴ درصد از کل فعالیت مجرمانه سال گذشته را تشکیل می داد.

گارانتکس (Garantex)، صرافی ارزهای دیجیتال مستقر در روسیه، یکی از این نمونه ها است. دفتر کنترل خارجی (OFAC) آن را در ماه آوریل (چند ماه پس از آنکه ولادیمیر پوتین “عملیات نظامی ویژه” خود را در اوکراین آغاز کرد) تحریم کرد، اما این پلتفرم به کار خود ادامه داد.

کلاهبرداری های ارزهای دیجیتال نیز نقش مهمی ایفا کرده اند و حدود ۲۰ درصد از کل تراکنش های غیرقانونی را تشکیل می دهند. با این حال، روند معاملات ارزهای دیجیتال از طرح‌های اسکم در سال گذشته بسیار کمتر از موارد ثبت شده در سال ۲۰۲۱ بود.

رکود بازار ممکن است یکی از دلایل این باشد. ما در گذشته دریافته‌ایم که کلاهبرداری‌های کریپتویی، به عنوان مثال، در طول بازارهای نزولی درآمد کمتری به همراه دارند، احتمالاً به این دلیل که کاربران نسبت به بازار بدبین‌تر هستند و کمتر احتمال دارد که وعده‌های کلاهبرداری مبنی بر بازده بالا را در زمان‌هایی که قیمت دارایی‌ها رو به کاهش است، باور کنند. به طور کلی، پول کمتر در کریپتو به طور کلی با پول کمتر مرتبط با جرایم رمزنگاری مرتبط است.

تراکنش های غیرقانونی در دارک نت

معاملات غیرقانونی در بازار دارک نت که شامل ارزهای دیجیتال است نیز در مقایسه با سال ۲۰۲۱ (در طول دوره صعودی) کاهش یافته است. مقامات ایالات متحده در آوریل ۲۰۲۱ یک شهروند روسی-سوئدی به نام رومن استرلینگوف  را به اتهام پولشویی بیش از ۳۳۰ میلیون دلاری بوسیله بیت کوین دستگیر کردند. او رهبر بیت کوین فوگ، یک سرویس اینترنتی که در دارک نت فعالیت می کند، بود.

برای مطالعه اخبار مرتبط با رمزارزها در ایران و جهان، وبلاگ و کانال خبری ما را دنبال کنید.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx