ایران در بحبوحه تحریم ها اجازه استفاده از کریپتو برای واردات را می دهد

انتشار 2 سال قبل
آنچه می‌خوانید...

به گزارش خبرگزاری نیمه رسمی ایران، تسنیم، قانون جدیدی از ایران استفاده درباره پرداخت واردات با رمز ارز مجاز می‌داند این تغییر بر اساس توافقنامه بین وزارت صنعت و بانک مرکزی ایران صورت می گیرد. این به کسب و کارها اجازه می دهد تا برای واردات، از جمله خودرو، به از کریپتو استفاده کنند. این […]

کریپتو

به گزارش خبرگزاری نیمه رسمی ایران، تسنیم، قانون جدیدی از ایران استفاده درباره پرداخت واردات با رمز ارز مجاز می‌داند

این تغییر بر اساس توافقنامه بین وزارت صنعت و بانک مرکزی ایران صورت می گیرد. این به کسب و کارها اجازه می دهد تا برای واردات، از جمله خودرو، به از کریپتو استفاده کنند. این معاملات قبلاً به دلار یا یورو انجام می شد.

ایران به دلیل برنامه هسته‌ای‌اش همچنان توسط آمریکا تحریم شده است. استفاده از کریپتو به جای ارزهای فیات یکی از ابزارهای دور زدن تحریم ها و تحریم های تجاری است. قانونگذاران آمریکایی در ماه‌های اخیر زنگ خطر را در مورد کریپتو به‌عنوان ابزاری برای دور زدن تحریم‌ها به صدا درآورده‌اند و به این احتمال اشاره کرده‌اند که نهادهای روسی که به شدت تحریم شده‌اند، از ارزهای دیجیتال برای کاهش پیامدها استفاده می‌کنند. اکنون، این امکان وجود دارد که ایران نیز به دنبال انجام همین کار باشد.

در واقع، در سال 2020، فرمانده سازندگی خاتم‌الانبیا، یک شرکت مهندسی که تحت کنترل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران، است، بنا به گزارش‌ها، خواستار استفاده از ارزهای دیجیتال برای دور زدن تحریم‌ها شد.

به گزارش تسنیم، رضا فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: این تصمیم روز یکشنبه توسط دولت نهایی شد. علیرضا پیمان پاک، معاون وزیر بازرگانی ایران که سازمان توسعه تجارت ایران (TPO) را رهبری می‌کند، به تسنیم گفت: قراردادهای رمزنگاری و هوشمند تا پایان شهریور به طور گسترده در تجارت خارجی با کشورهای هدف استفاده می‌شود.

پیمان پاک به تسنیم گفت: اولین سفارش واردات با استفاده از رمزارز در اوایل ماه جاری انجام شد. این معامله در مجموع 10 میلیون دلار بوده است.

به نظر می‌رسد تایید استفاده از رمزارز ها در واردات بخشی از یک قطعنامه گسترده‌تر است که مقررات کریپتو را شرح می‌دهد. سیدرضا فاطمی امین، وزیر بازرگانی، در گفت‌وگو با تسنیم گفت: این قانون تمام مسائل مربوط به دارایی‌های رمزنگاری شده از جمله صدور مجوز و تخصیص انرژی برای استخراج را بررسی می‌کند.

برای مطالعه اخبار مرتبط با رمزارزها در ایران و جهان، وبلاگ و کانال خبری ما را دنبال کنید.
این محتوا مفید بود؟
نظرات کاربران
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
قدیمی ترین ها
جدیدترین ها رای بیشتر
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx