کلمبیا به راه اندازی رمزارز بانک مرکزی می اندیشد

انتشار 2 سال قبل
آنچه می‌خوانید...

یکی از مقامات ارشد نظارت بر مقررات مالی و آژانس جمع آوری مالیات کلمبیا می گوید که این کشور پرجمعیت آمریکای جنوبی در حال بررسی ایده راه اندازی رمزارز بانک مرکزی خود است. لوئیس کارلوس ریس، مدیر کل اداره مالیات و گمرک ملی (DIAN) در مصاحبه ای جدید با مجله Semana می گوید که دولت […]

کلمبیا به راه اندازی رمزارز بانک مرکزی می اندیشد

یکی از مقامات ارشد نظارت بر مقررات مالی و آژانس جمع آوری مالیات کلمبیا می گوید که این کشور پرجمعیت آمریکای جنوبی در حال بررسی ایده راه اندازی رمزارز بانک مرکزی خود است. لوئیس کارلوس ریس، مدیر کل اداره مالیات و گمرک ملی (DIAN) در مصاحبه ای جدید با مجله Semana می گوید که دولت رئیس جمهور گوستاوو پترو در حال بررسی ایجاد یک رمزارز بانک مرکزی یا CBDC است. CBDC ها شکل الکترونیکی پول با حمایت دولت هستند که توسط بانک مرکزی یک کشور صادر و تنظیم می شود.

ریس می‌گوید که هدف اصلی ایجاد CBDC، جلوگیری از فرار مالیاتی است. برآورد می‌ شود این رقم معادل 6 تا 8 درصد از تولید ناخالص داخلی کشور است. این مقام مسئول می‌گوید: فروش نقدی ثبت نمی‌شود، بنابراین مردم می‌توانند از پرداخت مالیات از جمله مالیات بر ارزش افزوده بر این معاملات خودداری کنند. او می گوید که با استفاده از پزو دیجیتال می توان از فرار مالیاتی جلوگیری کرد زیرا همه تراکنش ها ردیابی می شوند.

این اعلامیه در حالی منتشر می شود که کنفرانس تجارت و توسعه سازمان ملل (UNCTD) از بازارهای نوظهور می خواهد که یک سیستم پرداخت دیجیتال را در کنار سایر اقدامات سیاستی برای جلوگیری از پذیرش گسترده رمزارزها راه اندازی کنند. این آژانس هشدار می دهد که دارایی های دیجیتال تهدیدی برای حاکمیت پولی کشورهای در حال توسعه است.

برای مطالعه اخبار مرتبط با رمزارزها در ایران و جهان، وبلاگ و کانال خبری ما را دنبال کنید.

این محتوا مفید بود؟
نظرات کاربران
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
قدیمی ترین ها
جدیدترین ها رای بیشتر
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx