انتقال اتریوم به بیت کوین توسط هکر های Ronin

هکر های رونین در حال انتقال
  • زمان مطالعه: 5دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 450 نفر

هکرهای Ronin وجوه دزدیده شده را از اتریوم به بیت کوین منتقل کردند و از میکسرهای تحریمی استفاده کردند

علیرغم هویت هکرهایی که گمان می رود یک گروه جرایم سایبری کره شمالی هستند، هکرها با استفاده از ابزارهای حفظ حریم خصوصی بیت کوین به عنوان ابزاری برای ناشناس ماندن، وجوه دزدیده شده را پخش می کنند. هکرهای پشت حمله ۶۲۵ میلیون دلاری به پل رونین در ماه مارس، از آن زمان بیشتر وجوه خود را از اتریوم به بیت کوین با استفاده از ابزارهای حریم خصوصی renBTC و بیت کوین Blender و ChipMixer منتقل کرده اند.

فعالیت این هکر توسط محقق زنجیره‌ای «₿liteZero» که برای SlowMist کار می‌کند و در گزارش امنیت بلاک چین در میانه سال ۲۰۲۲ شرکت کمک کرده است، ردیابی شده است. آنها مسیر تراکنش وجوه دزدیده شده را از زمان حمله ۲۳ مارس تشریح کردند.

اکثر وجوه دزدیده شده ابتدا به اتریوم تبدیل شده و قبل از پل زدن به شبکه بیت کوین و تبدیل شدن به بیت کوین از طریق پروتکل رن به میکسر رمزنگاری اتریوم (تورنیدو کش) ارسال شده است.

من در حال ردیابی وجوه دزدیده شده در پل رونین هستم.
من متوجه شده ام که هکرهای Ronin تمام سرمایه خود را به شبکه بیت کوین منتقل کرده اند. بیشتر وجوه به میکسرها (ChipMixer، Blender) واریز شده است.

 

بر اساس این گزارش، هکرها که گمان می‌رود سازمان جرایم سایبری کره شمالی Lazarus Group باشند، در ابتدا تنها بخشی از سرمایه ۶۲۴۹ اتریوم را به صرافی‌های متمرکز از جمله ۵۰۲۸ اتریوم در صرافی هوبی و  ۱۲۱۹اتریوم FTXدر ماه مارس انتقال دادند.

از صرافی های متمرکز، به نظر می رسد ۶۲۴۹ اتریوم به بیت کوین تبدیل شده است. سپس هکرها ۴۳۹ بیت کوین (۲۰.۵ میلیون دلار) را به ابزار حریم خصوصی بیت کوین Blender منتقل کردند که در ماه می توسط خزانه داری ایالات متحده تحریم شد.

تحلیلگری نوشت:

من پاسخ را در آدرس های تحریم Blender پیدا کرده ام. اکثر آدرس های تحریم Blender آدرس های سپرده Blender هستند که توسط هکرهای رونین استفاده می شود. آنها تمام وجوه برداشت خود را پس از خروج از صرافی ها به Blender واریز کرده اند.
با این حال، اکثریت قریب به اتفاق وجوه دزدیده شده – ۱۷۵۰۰۰ اتریوم – بین ۴ آوریل و ۱۹ مه به طور تدریجی نقدینگی تورنادو منتقل شد.

متعاقباً هکرها از صرافی های غیرمتمرکز یونی سواپ و وان اینچ برای تبدیل حدود ۱۱۳۰۰۰ اتریوم به renBTC (نسخه پیچیده شده بیت) استفاده کردند و از پل زنجیره ای غیرمتمرکز رن برای انتقال دارایی ها از اتریوم به شبکه بیت کوین و باز کردن renBTC به BTC استفاده کردند.

از آنجا، تقریباً ۶۶۳۱ BTC به انواع مبادلات متمرکز و پروتکل‌های غیرمتمرکز توزیع شد:

پلتفرم هایی که هکرها برای انتقال بیت کوین به آن ها استفاده می کردند

این گزارش همچنین بیان کرد که هکرهای Ronin 2871 بیت کوین (از ۳۴۶۰ بیت کوین) (۶۱.۶ میلیون دلار تا ۲۲ آگوست) را از طریق ابزار حفظ حریم خصوصی بیت کوین ChipMixer خارج کردند.

موجودی بیت کوین روی پلتفرم ها پس از برداشت هکرها از وجوه

liteZero موضوع توییتر را با بیان اینکه هک رونین همچنان یک راز است که باید بررسی شود به پایان رساند و پیشرفت های بیشتری باید حاصل شود.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx