دش چیست ؟ (DASH)

دش (Dash)
  • زمان مطالعه: 6دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 4858 نفر

دش چیست

دش (DASH) یکی از اولین ارزهای دیجیتال جایگزین برجسته بود که در میان گروهی از پروژه های اولیه برای تقلید و اصلاح کد بیت کوین در تلاش برای دستیابی به بازار گسترده تر بود.

اما دش (DASH) پس از راه‌اندازی در سال ۲۰۱۴، فناوری خود را به طور قابل ‌توجهی متمایز کرد و ویژگی‌های جدیدی را اضافه کرد تا تراکنش‌ها را بیشتر شبیه پرداخت‌های آنلاین سنتی  با سرعت کند.

به عنوان مثال، ویژگیInstantSend به کاربران این امکان را می دهد که بدون انتظار برای تایید تراکنش ها در بلاکچین، دش (DASH) را انتقال دهند. در عوض، کاربران می‌توانند ارزهای دیجیتال را به گره‌های خاصی به نام Masternodes بفرستند که وجوه را قبل از ثبت در بلوک آینده قفل می‌کنند.

PrivateSend، یکی دیگر از ویژگی های دش (DASH)، کاربران را قادر می سازد تا تراکنش ها را با استفاده از یک سرویس ترکیبی داخلی ارسال کنند. کاربران می‌توانند دش (DASH) خود را به Masternodes  ارسال کنند، که تراکنش‌ها را با دیگران مخلوط می‌کند و دنباله تراکنش اصلی را پنهان می‌کند.

با این حال، DASH فراتر رفت و ویژگی‌های آزمایشی بیشتری را در نظر گرفت; که به هر کسی که دارای مقدار معینی از DASH است، توانایی مشارکت در عملیات بلاکچین را قبل از اینکه پروتکل‌های استیکینگ معمول باشد، بدهد.

امروزه، دش (DASH) حتی تا حدی از طریق یک سری قراردادها در زنجیره بلوکی خود اجرا می شود که; به مدیریت توسعه، بازاریابی و زیرساخت نرم افزار کمک می کند.

تیم DASH اکنون کاربران را از طریق وب سایت و انجمن Reddit خود در جریان تغییرات قرار می دهد.

ارز دش (DASH) چگونه کار می کند؟

برای کسانی که با هر ارز دیجیتال اثبات کار یا PoW (مانند بیت کوین یا لایت کوین) آشنا هستند; اولین لایه بلاکچین دش تقریباً به همین روش عمل می کند.

این لایه توسط ماینرهایی تامین می شود; که برای ایجاد بلاک های جدید و ایمن سازی بلاکچین با یکدیگر رقابت می کنند. ماینرها تاریخچه تراکنش های بلاکچین دش را ثبت و نگهداری می کنند; و در عین حال از هزینه مضاعف جلوگیری می کنند.

تفاوت بین دش (DASH) و بیت کوین در این است که; میانگین زمان ایجاد هر بلاک آن ۲.۵ دقیقه (در مقایسه با ۱۰ دقیقه بیت کوین) است; و ماینرها فقط ۴۵ درصد از DASH تولید شده در هر بلوک; (در مقابل ۱۰۰ درصد بیت کوین) را دریافت می کنند.

شبکه مسترنود (MasterNode)

لایه دوم بلاک چین دش شامل اکثر نوآوری های کلیدی آن است; زیرا توسط یک گره خاص به نام مسترنود (MasterNode)  اداره می شود.

هر گره ای زمانی می تواند به مسترنود (MasterNode) تبدیل شود که ۱۰۰۰ دش (DASH) داشته باشد.

مسترنود (MasterNode):

تسهیل تراکنش های خصوصی و فوری;

بلوک های نادرست تشکیل شده توسط ماینرها را رد می کند;

یک نسخه کامل از دفتر کل بلاکچین را ذخیره می کند;

۴۵ درصد از پاداش بلوک را دریافت می کند;

در مورد نحوه تخصیص ۱۰٪ باقیمانده پاداش بلوک رای می دهد;

هر کسی توانایی پیشنهاد یک ویژگی یا تغییر جدید در شبکه دش (DASH) را دارد; با این حال، تصمیمات نهایی با رای گیری در میان گرفته می شود.

اگر تعداد کل آرای “بله” مسترنودها  ۱۰٪ بیشتر از تعداد کل رای های “نه” باشد; ویژگی جدید اجرا می شود.

۱۰%  از پاداش استخراج بلوک به یک سیستم کمک هزینه به نام خزانه دش (DASH) تخصیص می یابد. این صندوق توسط  سازمان خودگردان غیرمتمرکز(DAO) دش;  برای تأمین بودجه پیشنهاداتی که توسط  مسترنودها (MasterNodes); به آنها رأی داده می شود، کنار گذاشته شده است.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx