معاملات اسکالپ در ارزهای دیجیتال

انتشار 2 سال قبل
آنچه می‌خوانید...

معاملات اسکالپ در ارزهای دیجیتال چیست؟ معاملات اسکالپ یک سبک معاملاتی برای معتادان به آدرنالین است. آیا تابحال متوجه شده‌اید که به نمودارهای 1 دقیقه ای خیره شده اید؟ آیا دوست دارید سریعتر از آن چیزی که یک سرمایه گذار بتواند در مورد یک معامله فکر کند، وارد معاملات و از آن خارج شوید؟ معاملات […]

معاملات اسکالپ

معاملات اسکالپ در ارزهای دیجیتال چیست؟

معاملات اسکالپ یک سبک معاملاتی برای معتادان به آدرنالین است. آیا تابحال متوجه شده‌اید که به نمودارهای 1 دقیقه ای خیره شده اید؟ آیا دوست دارید سریعتر از آن چیزی که یک سرمایه گذار بتواند در مورد یک معامله فکر کند، وارد معاملات و از آن خارج شوید؟ معاملات اسکالپ ممکن است استراتژی مناسب برای شما باشد. هدف معاملات اسکالپ استفاده از تحرکات کوچک قیمت است. هدف آنها کسب سود زیاد با هر معامله نیست، بلکه سودهای کوچک به صورت مداوم است. اگر آنها این کار را به خوبی انجام دهند، در طول زمان حساب معاملاتی خود را رشد خواهند داد. معامله‌گران اسکالپ اغلب از اهرم‌ها و حدضررهای نزدیک استفاده می‌کنند.

معاملات اسکالپ چیست؟

معاملات اسکالپ یک استراتژی معاملاتی است که شامل تلاش برای کسب سود از حرکات نسبتاً کوچک قیمت است. معامله گران اسکالپ به دنبال اهداف سود کلان نیستند. در عوض هدف آنها این است که بارها و بارها از تغییرات کوچک قیمت سود حاصل کنند. به این ترتیب، معامله‌گران اسکالپ ممکن است معاملات زیادی را در دوره‌های کوتاه انجام دهند و به دنبال حرکت‌های کوچک قیمت و کم‌سود بازار باشند. ایده این است که با جمع کردن و ترکیب این سودهای کوچک، سود در طول زمان به مقدار قابل توجهی افزایش می یابد.

معاملات اسکالپ

با توجه به بازه های زمانی کوتاه درگیر، اسکالپرها به شدت به تحلیل تکنیکال برای تولید ایده های معاملاتی متکی هستند. از آنجایی که اکثر رویدادهای بنیادی در مدت زمان طولانی تری رخ می دهند، معامله گران اسکالپ به ندرت به تحلیل فاندامنتال می پردازند. با این حال، روایت‌های بنیادی می‌توانند در هنگام تصمیم‌گیری برای معامله نوع دارایی، تفاوت بزرگی ایجاد کنند. سهام یا رمزارز با افزایش بهره به دلیل برخی اخبار یا رویدادهای اساسی عموماً حجم بالا و نقدینگی خوبی خواهند داشت. این زمانی است که اسکالپرها می توانند وارد عمل شوند و از نوسانات افزایش یافته سود کسب کنند. به طور خلاصه، اسکالپرها از نوسانات کوتاه مدت به جای حرکت های بزرگتر قیمت استفاده می کنند. این یک استراتژی است که احتمالاً برای همه ایده آل نیست زیرا به درک پیشرفته ای از مکانیسم بازار و تصمیم گیری سریع (اغلب تحت استرس) نیاز دارد.

اسکالپرها چگونه پول در می آورند؟

بنابراین، عوامل تکنیکالی که اسکالپرها در نظر می گیرند چیست؟ حجم معاملات، پرایش اکشن، سطوح حمایت و مقاومت، الگوهای نمودار شمعی همگی معمولاً برای شناسایی معاملات استفاده می شوند. برخی از رایج ترین شاخص های تکنیکال مورد استفاده توسط معامله گران اسکالپ عبارتند از میانگین متحرک، شاخص قدرت نسبی (RSI)، بولینگرباند، VWAP و ابزار فیبوناچی اصلاحی. بسیاری از اسکالپرها همچنین از تجزیه و تحلیل اردربوک، پروفایل حجم، اپن اینترست و سایر شاخص های پیچیده استفاده می کنند. علاوه بر این، بسیاری از اسکالپرها شاخص های سفارشی خود را ایجاد می کنند تا به آنها برتری نسبت به بازار بدهند. مانند هر استراتژی معاملاتی دیگری، یافتن یک مزیت منحصر به فرد نسبت به بازار برای موفقیت بسیار مهم است.

اسکالپینگ به معنای یافتن فرصت های کوچک در بازار و بهره برداری از آنهاست. از آنجایی که این استراتژی‌ها به محض اینکه عموم مردم شناخته شوند می‌توانند به راحتی بی‌سود شوند، معامله‌گران اسکالپ می‌توانند در مورد مجموعه معاملاتی فردی خود کاملاً مخفیانه عمل کنند. به همین دلیل مهم است که استراتژی خود را ایجاد و آزمایش کنند.  همانطور که بحث کردیم، اسکالپرها معمولا در تایم فریم‌های کوچک معامله می کنند. اینها نمودارهای زیر یک روزه هستند که ممکن است نمودار 1 ساعته، 15 دقیقه ای، 5 دقیقه ای یا حتی یک دقیقه ای باشد. برخی از معامله گران اسکالپ حتی ممکن است به بازه های زمانی کمتر از یک دقیقه نگاه کنند.

با این حال، با این بازه‌های زمانی، ما شروع به ورود به حوزه ربات‌های معامله‌گر با فرکانس بالا می‌کنیم که شاید برای انسان‌ها منطقی نباشد. در حالی که ماشین‌ها می‌توانند به سرعت داده‌های زیادی را پردازش کنند، اکثر انسان‌ها هنگام خیره شدن به نمودارهای ۱۵ ثانیه‌ای واقعاً در بهترین حالت خود نیستند.

معاملات اسکالپ

اینجا چیز دیگری است که باید در نظر بگیرید. ما می دانیم که سیگنال ها و سطوح با بازه زمانی بالا به طور کلی قابل اعتمادتر از سیگنال های بازه زمانی پایین تر هستند. به همین دلیل است که اکثر اسکالپرها همچنان ابتدا به ساختار بازار بازه زمانی بالا نگاه می کنند. چرا؟ آنها ابتدا سطوح مهم بازه زمانی بالا را مشخص می کنند و سپس بزرگنمایی می کنند تا به دنبال تنظیمات معاملاتی اسکالپ بگردند. این نشان می دهد که داشتن یک دید معاملاتی در تایم فریم بالاتر از ساختار بازار می تواند بسیار مفید باشد، حتی زمانی که صحبت از معاملات کوتاه مدت می شود. حتی در این صورت، استراتژی های معاملاتی و سرمایه گذاری می تواند به طور قابل توجهی بین معامله گران مختلف متفاوت باشد. قوانین سختگیرانه ای برای اسکالپینگ وجود ندارد، اما دستورالعمل هایی وجود دارد که می توانید هنگام تنظیم قوانین خود در نظر بگیرید.

استراتژی های معاملاتی اسکالپ

ما می توانیم دو نوع معامله گر اسکالپ را در نظر بگیریم. معامله گران اسکالپ شهودی و سیستماتیک.

معامله گران شهودی تصمیمات معاملاتی را «درجا» می گیرند، زیرا بازار در مقابل آنها آشکار می شود. آنها ممکن است مجموعه ای از الزامات خاص برای زمان ورود یا خروج داشته باشند یا نداشته باشند، اما تصمیمات آنها بر اساس شرایط موجود است. به عبارت دیگر، معامله‌گران شهودی ممکن است عوامل مختلفی را در نظر بگیرند، اما قوانین سخت‌تر نیستند و بیشتر به شهود و احساس درونی تکیه می‌کنند.

معامله گران سیستماتیک رویکرد متفاوتی دارند. آنها یک سیستم معاملاتی کاملاً تعریف شده دارند که اساساً نقاط ورود و خروج را برای آنها مشخص می کند. اگر شرایط خاصی از مجموعه قوانین آنها برآورده شود، آنها وارد معامله می شوند یا از آن خارج می شوند. معاملات سیستماتیک یک رویکرد داده محور بسیار بیشتر از معاملات شهودی است. معامله گران سیستماتیک کمتر به شهود و بیشتر به داده ها و الگوریتم ها متکی هستند.

در واقع، این طبقه بندی می تواند برای انواع دیگر معامله گران نیز اعمال شود. با این حال، وقتی صحبت از استراتژی های کوتاه مدت می شود، تمایز واضح تر است. از این گذشته، معاملات اختیاری ممکن است در بازه های زمانی بالاتر به طور مداوم کار نکند. برخی از اسکالپرها از یک استراتژی به نام رینج تریدینگ (range trading) استفاده می کنند. آنها منتظر می مانند تا یک محدوده قیمت ایجاد شود و در آن محدوده معامله کنند. ایده این است که تا زمانی که محدوده شکسته شود، پایین محدوده به عنوان حمایت و بالای محدوده به عنوان مقاومت نگه داشته می شود. البته این هرگز تضمینی نیست، اما همچنان می تواند یک سیستم اسکالپ موفق باشد. با این حال، معامله‌گران خوب اسکالپ با تعیین یک حدضرر، خود را برای خروج از معاملات آماده می‌کنند.

یکی دیگر از تکنیک‌های اسکالپینگ شامل بهره‌برداری از اسپرد معاملات است. اگر تفاوت قابل توجهی بین بالاترین پیشنهاد و کمترین درخواست وجود داشته باشد، اسکالپرها می توانند از آن سود ببرند. با این اوصاف، این نوع استراتژی برای معاملات الگوریتمی یا کمی مناسب تر است. چرا؟ خوب، انسان ها به اندازه ماشین ها در یافتن ناکارآمدی های کوچک در بازار قابل اعتماد نیستند. در نتیجه، این زمینه به شدت از ربات های معامله‌گر اشباع شده است. به این ترتیب، انسان هایی که می خواهند این استراتژی را اتخاذ کنند، به طور کلی باید با الگوریتم ها رقابت کنند. معاملات اسکالپ معمولاً شامل استفاده از اهرم است. از آنجایی که درصد اهداف نسبتاً کوچک هستند، اسکالپرها معمولاً می خواهند اندازه موقعیت خود را با اهرم افزایش دهند. به همین دلیل است که اسکالپرها اغلب از پلتفرم های معاملاتی مارجین، قراردادهای آتی و انواع دیگر محصولات مالی که معاملات اهرمی را ارائه می دهند، استفاده می کنند. با این حال، از آنجایی که اسکالپرها قصد دارند از حرکات کوچکتر با موقعیت های بزرگتر سود ببرند، باید از اسلیپیج آگاه باشند.

آیا معاملات اسکالپ برای من مناسب است؟

این کاملاً به سبک معاملاتی شما بستگی دارد. برخی از معامله گران دوست ندارند زمانی که در خواب هستند هیچ موقعیتی را باز بگذارند، بنابراین استراتژی های کوتاه مدت را انتخاب می کنند. معامله گران روزانه و سایر معامله گران کوتاه مدت ممکن است در این دسته قرار گیرند. از سوی دیگر، معامله گران بلندمدت دوست دارند تصمیمات را برای مدت طولانی تری توضیح دهند و بدشان نمی آید که موقعیت ها برای ماه ها باز باشد. آنها ممکن است فقط ورود، اهداف سود و ضرر خود را تعیین کنند و گهگاه بر معامله خود نظارت کنند. معامله گران سویینگ ممکن است در این دسته قرار گیرند.

بنابراین، اگر می‌خواهید تصمیم بگیرید که آیا می‌خواهید معاملات اسکالپ انجام دهید، باید توضیح دهید که کدام سبک معاملاتی برای شما مناسب‌تر است. همچنین، باید یک استراتژی معاملاتی پیدا کنید که با شخصیت و مشخصات ریسک شما مطابقت داشته باشد تا بتوانید آن را به طور مداوم و سودآور اعمال کنید. به طور طبیعی، می‌توانید چندین استراتژی را امتحان کنید و ببینید چه چیزی جواب می‌دهد و چه چیزی جواب نمی‌دهد. معاملات کاغذی در شبکه آزمایشی Binance Futures می تواند راهی عالی برای آزمایش آنها باشد. به این ترتیب، می‌توانید استراتژی‌های اسکالپینگ را بدون ریسک کردن سرمایه‌های واقعی آزمایش کنید.

جمع بندی

اسکالپینگ یک استراتژی معاملاتی کوتاه مدت است که توسط برخی معامله‌گران مورد استفاده قرار می گیرد که برای گرفتن سود از حرکت های کوچک قیمت استفاده می‌کند. این یک تکنیک معاملاتی است که به نظم و انضباط زیاد، دانش بازار و تصمیم گیری سریع نیاز دارد. آیا اسکالپینگ یک استراتژی معاملاتی خوب برای شماست؟ اگر مبتدی هستید، می توانید به دنبال استراتژی های بلندمدت بیشتری مانند معاملات سویینگ یا خرید و نگهداری باشید. اگر باتجربه تر هستید، معاملات اسکالپ ممکن است برای شما مناسب باشد. اما صرف نظر از کاری که در بازارهای مالی انجام می دهید، همیشه مهم است که اصول مدیریت ریسک را در نظر بگیرید، مانند استفاده از حدضرر و اندازه مناسب موقعیت.

برای مطالعه اخبار مرتبط با رمزارزها در ایران و جهان، وبلاگ و کانال خبری ما را دنبال کنید.

این محتوا مفید بود؟
نظرات کاربران
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
قدیمی ترین ها
جدیدترین ها رای بیشتر
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx